Nienaturalnie wygląda ta wieża po wyprostowaniu. Nie lepiej było użyć poziomnicy?
Nienaturalnie wygląda ta wieża po wyprostowaniu. Nie lepiej było użyć poziomnicy?
Oczywiście, że wygląda nienaturalnie, bo bardziej naturalnie wygląda zdjęcie źródłowe jako widziane z perspektywy człowieka, a po wyprostowaniu mamy odtworzenie prawidłowych proporcji budynku, i on by podobnie wyglądał na zdjęciu, gdyby mu zrobić zdjęcie teleobiektywem z odległości kilometra. Ale nie o to tu chodzi, lecz o wyrównanie ostrości na tej wieży w stosunku do reszty zdjęcia- wszak ona została znacznie rozciągnięta. Ten przykład jest ekstremalny, a przy mniejszych "prostowaniach" jest już zupełnie spoko. Prostowanie wykonał DxO 11 automatycznie, a ja dokończyłem robotę specjalną metodą poprawiania zdjęć.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Zgadzam się z Nozanu, tj też mam podobne foty takich wież i po prostu, jak widzę po wyprostowaniu jak to wygląda, to albo tego nie prostuję i zostawiam jak jest, albo staram się już manualnym prostowaniem nieco skrócić tą wieżę. Szacun za te poprawki szumów i braku ostrości![]()
Targam właśnie to całe Topaz Sharpen AI. Mam jedno zdjęcie, które jest rozmazane lekko, tj. ptak się zerwał z gałęzi, zdjęcie mi się mega podoba, tylko jest właśnie rozmazane przez ruch ptaka, ciekawe co to da. Zmusiłeś mnie do poszukiwań
--- Kolejny post ---
Tak na szybko poprawiony wznoszący się raniuszek. Zwykły motion blur:
Przed:
Po:
![]()
I jaka konkluzja ?
Z stacjonarnego
http://www.tomphoto.pl Fotografujcie, jeżeli sprawia wam to radość.
No, za 50zł na olx warto było ...A tak szczerze mówiąc, to często występują takie delikatne poruszenia, jednak ruchliwe te ptaszki są. No i efekt poprawienia samego motion blur mi się podoba i to jakie przykłady dał Astf to chwalę akurat. W samym motion blur nie ma jeszcze tej sztuczności, jak już wchodzi odszumianie z wysokich szumów + wyostrzanie przez te programy, to jednak robi się taka "sklejka" sztuczna. Obiekty wyglądają jak komputerowe grafiki. W przypadku nie takich dramatycznych przykładów, jak ten raniuszek? Efekt jest taki, jakiego oczekuję, czyli piórko mu wyostrzył ten program i jest spoko efekt.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
No jeszcze ładniej. Fajniej skrzydła wyszły, bo w moim nie podoba mi się trochę właśnie jak zniszczył końcówki skrzydeł, te poruszone 5-6 piór na górze. U Ciebie je fajnie zmiękczył. Ty używasz DxO?
Trochę się pospieszyłem i tylna nóżka nie wyszła ostro, a piórka za mocno ciosane, więc tym razem:
Moja pierwsza wersja z lewej, Twoja w środku, moja druga wersja z prawej
Używam DXO 11 i DXO Pure Raw do wywoływania RAW-ów i ich obróbki (a także DPP i Fast Stone Image Viewer), a co się dzieje potem, albo przedtem, to przemilczęKolejność użycia poszczególnych programów czasami ma znaczenie. Czasem obrabiam RAW-y, czasem JPG. Nie zawsze obróbka RAW daje lepszy efekt, niż obróbka JPG, to zawsze jest zagadka, jaki materiał wejściowy będzie bardziej podatny, a więc nie da się tego zautomatyzować.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Spora różnica...ktoś tu ma technikę..efekt imponujący
Z stacjonarnego
http://www.tomphoto.pl Fotografujcie, jeżeli sprawia wam to radość.