Strona 14 z 24 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 237

Wątek: Aparaty analogowe, nie tylko Canona

  1. #131
    Uzależniony Awatar FlatEric
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    561

    Domyślnie Odp: Aparaty analogowe, nie tylko Canona

    Cytat Zamieszczone przez Hubert Multana Zobacz posta
    Jaki film polecacie kupic na start i co potem z tym zrobic? Oddac do wywolania i zeskanowania, czy wywolac, zrobic odbitki i dopiero skanowac? Dajcie znac!
    Jaki to aparat, przez ciekawość.
    Film byle jaki, Kodak, Fuji 100-200 ASA. To też trochę zależy od aparatu, bo proste kompakty miewały ograniczenia.
    Jeśli chodzi o zdjęcia, to oddać do wywołania i skanowania. W dzisiejszych czasach minilaby i tak są cyfrowe i drukują zdjęcia ze skanów, nie drogą czysto optyczną. Więc skanowanie cyfrowej odbitki to trochę wyważanie otwartych drzwi.
    SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
    Analogowy DeviantArt
    Wypociny formalne
    Wypociny techniczne

  2. #132
    Pełne uzależnienie Awatar atsf
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Lublin
    Posty
    3 575

    Domyślnie Odp: Aparaty analogowe, nie tylko Canona

    OLYMPUS OM-1 i OM-1N

    W 1967 r. Yoshihisa Maitani, projektant w zakładach Olympusa, mający już za sobą olbrzymi sukces, jakim był jego projekt Olympus PEN , postanowił skonstruować lustrzankę jednoobiektywową, która będzie mniejsza od produktów konkurencji.

    Cytuję za casualphoyophile.com:

    "Maitani poinstruował swój zespół, że chce zbudować lustrzankę jednoobiektywową, która będzie konkurować z lustrzankami wykonanymi przez kogokolwiek innego, zarówno pod względem funkcji, jak i wydajności. Zażądał również, aby ten profesjonalny aparat był o dwadzieścia procent mniejszy zarówno pod względem długości, jak i wysokości oraz o pięćdziesiąt procent lżejszy niż model Nikona. Jego bezprecedensowe wytyczne projektowe na tym się nie kończyły. Wymagał również, aby kompaktowa lustrzanka jednoobiektywowa Olympus była zdolna do 100 000 naciśnięć migawki w czasach, gdy najdroższe aparaty były w stanie wykonać tylko 10 000. Maitani po raz kolejny przesuwał granice tego, co było możliwe w produkcji aparatów.

    Przez następne cztery lata zespół niestrudzenie pracował nad zmniejszeniem swoich projektów o milimetry. Zmieniając położenie krytycznych funkcji, takich jak wybierak czasu otwarcia migawki, byli w stanie wykorzystać dotychczas niewykorzystaną przestrzeń w obudowie tradycyjnej lustrzanki. Nawet gdy sektory zespołu projektowego błagały Maitaniego o dodatkowe trzy milimetry tutaj, dodatkowy milimetr tam, pozostał nieugięty w swoich żądaniach. Wezwany na specjalne spotkanie z człowiekiem, którego Maitani nazywał „ojcem chrzestnym rozwoju” w sprawie trudności związanych z miniaturyzacją, Maitani przekonywał przez ponad dwie godziny, że nie wolno zmieniać wymiarów. Ostatecznie aparat do produkcji końcowej był tylko o jeden milimetr większy od jego oryginalnych wymiarów.

    Zaprezentowany na targach Photokina w 1972 roku aparat Olympus M-1 został nazwany na cześć swojego głównego projektanta (M jak Maitani) i był to prawdziwy krok naprzód w projektowaniu lustrzanek jednoobiektywowych. Nagle Olympus stworzył doskonale wyposażony aparat, który ważył połowę tego, co ważył aparat systemowy Nikona. To była wspaniała maszyna z niesamowitym wizjerem, dużymi elementami sterującymi i niewielkimi gabarytami. Był to aparat zdolny do wszystkiego, czego mógłby wymagać każdy fotograf, o czym świadczy wiele OM znalezionych w strefach konfliktów i laboratoriach, redakcjach gazet i plecakach podróżnych, podwórkach i na przyjęciach urodzinowych na całym świecie.

    Maitani i Olympus stworzyli kolejne arcydzieło i ponownie zmienili bieg produkcji aparatów fotograficznych w XX wieku. Od tego czasu rozpoczął się wyścig w budowaniu coraz mniejszych lustrzanek jednoobiektywowych o coraz większych możliwościach."


    Porównanie OM-1 do cyfrowego EOS 550D, który jest przecież małym aparatem na niepełny rozmiar klatki.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_7714-a.jpg
Wyświetleń:	5
Rozmiar:	1 023,7 KB
ID:	11467

    Obiektywy OM też były mniejsze od obiektywów konkurencji, i w podstawowej linii wszystkie miały rozmiar filtra 49 mm, na dodatek w wersji slim, a w jaśniejszych modelach i dłuższych ogniskowych 55 mm (z wyjątkami).

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_7706-a.JPG
Wyświetleń:	3
Rozmiar:	2,18 MB
ID:	11473- w górnym prawym rogu stałka Canona 50 mm f/1,8.


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2474x.JPG
Wyświetleń:	4
Rozmiar:	754,4 KB
ID:	11468

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2476.jpg
Wyświetleń:	4
Rozmiar:	1,14 MB
ID:	11469

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2477.jpg
Wyświetleń:	4
Rozmiar:	1,33 MB
ID:	11470

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2478.jpg
Wyświetleń:	3
Rozmiar:	1,42 MB
ID:	11471

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2479.jpg
Wyświetleń:	3
Rozmiar:	1,14 MB
ID:	11472

    Aparat był w pełni mechaniczny z migawką płócienną o przebiegu poziomym, realizującą czasy 1/1000 s - 1 s plus. B i z synchronizacją lampy przy 1/60 s.

    Celownik obejmował 97% kadru przy powiększeniu okularu 0,92 x.

    Aparat posiadał bardzo precyzyjny światłomierz oparty o 2 fotokomórki CdS z igłą galwanometru w celowniku.

    Ponadto wyposażony był w samowyzwalacz, wstępne podnoszenie lustra i gniazdko PC/FP (do lamp spaleniowych).

    Matówki, tylne ścianki, i silniki napędowe były wymienne z całą późniejszą rodziną OM.


    Już w latach '60 Maitani miał prorocze wizje, zgodne z dzisiejszymi trendami, że wielu fotografom lampa błyskowa jest potrzebna, jak krowie siodło, postanowił więc nawet nie wyposażać aparatu w standardową stopkę do lampy błyskowej.
    Była ona wyposażeniem dodatkowym i dokręcało się ją do obudowy pryzmatu. Czasami lubiła mocno popękać, ale jakoś się trzymała.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_7242-a.JPG
Wyświetleń:	3
Rozmiar:	1,79 MB
ID:	11477

    Ten trend utrzymany został jeszcze w modelach OM-1N, OM-2 i OM-2N.

    OLYMPUS OM-1N

    Różnił się on od OM-1 zmianą przyłącza stopki lampy błyskowej na tzw. Shoe 4, która współpracowała z lapami T20 i T32.
    W celowniku aparatu pojawiła się dioda informująca o gotowości lampy, a jej mruganie po wyzwoleniu migawki informowało o prawidłowej ekspozycji błyskiem.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_4211.JPG
Wyświetleń:	4
Rozmiar:	1,25 MB
ID:	11474

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_9002x.jpg
Wyświetleń:	4
Rozmiar:	541,1 KB
ID:	11475

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_9007x.jpg
Wyświetleń:	4
Rozmiar:	821,0 KB
ID:	11476
    Ostatnio edytowane przez atsf ; 28-03-2023 o 18:54
    EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.

  3. #133
    Pełne uzależnienie Awatar atsf
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Lublin
    Posty
    3 575

    Domyślnie Odp: Aparaty analogowe, nie tylko Canona

    Panowie!

    Zbliżamy się do 10 tys. wyświetleń tego wątku w ciągu 2 tygodni jego istnienia, natomiast wątek smartfonowy dochodzi do 100 tys. wyświetleń w 10 miesięcy, co oznacza, że tutaj mamy- na razie- dwa razy większą wydajność z hektara!
    EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.

  4. #134

    Domyślnie Odp: Aparaty analogowe, nie tylko Canona

    Cytat Zamieszczone przez atsf Zobacz posta
    Panowie!

    Zbliżamy się do 10 tys. wyświetleń tego wątku w ciągu 2 tygodni jego istnienia, natomiast wątek smartfonowy dochodzi do 100 tys. wyświetleń w 10 miesięcy, co oznacza, że tutaj mamy- na razie- dwa razy większą wydajność z hektara!
    wydajność to tutaj Ty podnosisz

  5. #135

    Domyślnie Odp: Aparaty analogowe, nie tylko Canona

    Cytat Zamieszczone przez FlatEric Zobacz posta
    Jaki to aparat, przez ciekawość.
    Film byle jaki, Kodak, Fuji 100-200 ASA. To też trochę zależy od aparatu, bo proste kompakty miewały ograniczenia.
    Jeśli chodzi o zdjęcia, to oddać do wywołania i skanowania. W dzisiejszych czasach minilaby i tak są cyfrowe i drukują zdjęcia ze skanów, nie drogą czysto optyczną. Więc skanowanie cyfrowej odbitki to trochę wyważanie otwartych drzwi.
    No wlasnie chyba grubo bo Olympus Mju II. Mam nadzieje, ze dziala!
    R6 + RF 16 2.8 + RF 35 1.8 + RF 85 2.0 + M6 mkII + EF-M 22 2.0
    www.hubertmultana.pl
    https://www.youtube.com/@HubertMultana

  6. #136
    Uzależniony Awatar FlatEric
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    561

    Domyślnie Odp: Aparaty analogowe, nie tylko Canona

    No to poważny aparat!
    W zasadzie jedno mnie w nim wkurza, samoczynne błyskanie fleszem w przypadku wykrycia nadmiernego kontrastu w kadrze, nawet przy odległych planach w słoneczny dzień. Wtedy lepiej ten flesz wyłączyć.
    SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
    Analogowy DeviantArt
    Wypociny formalne
    Wypociny techniczne

  7. #137

    Domyślnie Odp: Aparaty analogowe, nie tylko Canona

    Wiedzialem, ze to swiety graal i wiedzialem, ze go kiedys mielismy - ale nie sadzilem, ze dalej mamy. Kupie CR123a, jakis film i zobaczymy w ogole czy odpala .
    R6 + RF 16 2.8 + RF 35 1.8 + RF 85 2.0 + M6 mkII + EF-M 22 2.0
    www.hubertmultana.pl
    https://www.youtube.com/@HubertMultana

  8. #138
    Pełne uzależnienie Awatar atsf
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Lublin
    Posty
    3 575

    Domyślnie Odp: Aparaty analogowe, nie tylko Canona

    Cytat Zamieszczone przez Karlbuk Zobacz posta
    wydajność to tutaj Ty podnosisz
    Pacz Pan ile można zrobić jedną ręką jak się ma 4 x więcej czasu!

    --- Kolejny post ---

    Dodatek do opisów OM-1, OM-1N i OM-2.

    Zupełnie zapomniałem wpisać, że te aparaty umożliwiają także multiekspozycję.
    EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.

  9. #139
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 542

    Domyślnie Odp: Aparaty analogowe, nie tylko Canona

    Cytat Zamieszczone przez atsf Zobacz posta
    OLYMPUS OM-1 i OM-1N

    W 1967 r. Yoshihisa Maitani, projektant w zakładach Olympusa, mający już za sobą olbrzymi sukces, jakim był jego projekt Olympus PEN , postanowił skonstruować lustrzankę jednoobiektywową, która będzie mniejsza od produktów konkurencji.

    Cytuję za casualphoyophile.com:

    "Maitani poinstruował swój zespół, że chce zbudować lustrzankę jednoobiektywową, która będzie konkurować z lustrzankami wykonanymi przez kogokolwiek innego, zarówno pod względem funkcji, jak i wydajności. Zażądał również, aby ten profesjonalny aparat był o dwadzieścia procent mniejszy zarówno pod względem długości, jak i wysokości oraz o pięćdziesiąt procent lżejszy niż model Nikona. Jego bezprecedensowe wytyczne projektowe na tym się nie kończyły. Wymagał również, aby kompaktowa lustrzanka jednoobiektywowa Olympus była zdolna do 100 000 naciśnięć migawki w czasach, gdy najdroższe aparaty były w stanie wykonać tylko 10 000. Maitani po raz kolejny przesuwał granice tego, co było możliwe w produkcji aparatów.

    Przez następne cztery lata zespół niestrudzenie pracował nad zmniejszeniem swoich projektów o milimetry. Zmieniając położenie krytycznych funkcji, takich jak wybierak czasu otwarcia migawki, byli w stanie wykorzystać dotychczas niewykorzystaną przestrzeń w obudowie tradycyjnej lustrzanki. Nawet gdy sektory zespołu projektowego błagały Maitaniego o dodatkowe trzy milimetry tutaj, dodatkowy milimetr tam, pozostał nieugięty w swoich żądaniach. Wezwany na specjalne spotkanie z człowiekiem, którego Maitani nazywał „ojcem chrzestnym rozwoju” w sprawie trudności związanych z miniaturyzacją, Maitani przekonywał przez ponad dwie godziny, że nie wolno zmieniać wymiarów. Ostatecznie aparat do produkcji końcowej był tylko o jeden milimetr większy od jego oryginalnych wymiarów.

    Zaprezentowany na targach Photokina w 1972 roku aparat Olympus M-1 został nazwany na cześć swojego głównego projektanta (M jak Maitani) i był to prawdziwy krok naprzód w projektowaniu lustrzanek jednoobiektywowych. Nagle Olympus stworzył doskonale wyposażony aparat, który ważył połowę tego, co ważył aparat systemowy Nikona. To była wspaniała maszyna z niesamowitym wizjerem, dużymi elementami sterującymi i niewielkimi gabarytami. Był to aparat zdolny do wszystkiego, czego mógłby wymagać każdy fotograf, o czym świadczy wiele OM znalezionych w strefach konfliktów i laboratoriach, redakcjach gazet i plecakach podróżnych, podwórkach i na przyjęciach urodzinowych na całym świecie.

    Maitani i Olympus stworzyli kolejne arcydzieło i ponownie zmienili bieg produkcji aparatów fotograficznych w XX wieku. Od tego czasu rozpoczął się wyścig w budowaniu coraz mniejszych lustrzanek jednoobiektywowych o coraz większych możliwościach."


    Porównanie OM-1 do cyfrowego EOS 550D, który jest przecież małym aparatem na niepełny rozmiar klatki.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_7714-a.jpg
Wyświetleń:	5
Rozmiar:	1 023,7 KB
ID:	11467
    I pomyśleć że to producent który właściwie sprzedał biznes foto i nie wiadomo czy przetrwa na rynku...
    Cytat Zamieszczone przez atsf Zobacz posta
    Panowie!

    Zbliżamy się do 10 tys. wyświetleń tego wątku w ciągu 2 tygodni jego istnienia, natomiast wątek smartfonowy dochodzi do 100 tys. wyświetleń w 10 miesięcy, co oznacza, że tutaj mamy- na razie- dwa razy większą wydajność z hektara!
    Przede wszystkim oprócz wydajności nieporównywalna jakość ....
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  10. #140
    Pełne uzależnienie Awatar atsf
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Lublin
    Posty
    3 575

    Domyślnie Odp: Aparaty analogowe, nie tylko Canona

    Cytat Zamieszczone przez Hubert Multana Zobacz posta
    Wiedzialem, ze to swiety graal i wiedzialem, ze go kiedys mielismy - ale nie sadzilem, ze dalej mamy. Kupie CR123a, jakis film i zobaczymy w ogole czy odpala .
    Olympus Mju II to zacna sztuka, oby działał!

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    I pomyśleć że to producent który właściwie sprzedał biznes foto i nie wiadomo czy przetrwa na rynku...

    Przede wszystkim oprócz wydajności nieporównywalna jakość ....
    No ale ktoś ten biznes kupił.

    Minolta też się sprzedała Sony-emu, a Pentax Ricoh-owi. Może ktoś w końcu kupi Nikona, tylko na Canona jakoś nie widać nabywców
    EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.

Strona 14 z 24 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •