Nie ma opinii, bo Preorder https://www.bhphotovideo.com/c/produ..._5_6_3_is.html
Nie ma opinii, bo Preorder https://www.bhphotovideo.com/c/produ..._5_6_3_is.html
Ostatnio edytowane przez capo-di_tutti-capi ; 14-02-2023 o 20:14
Ten obiektyw jest oficjalnie dedykowany do pelnej klatki a w praktyce nie kryje sensora FF.
Przypomina mi to krycie miedzy FF a APS-C.
Obraz jest naprawde mocno zakrzywiony + czarne paskudne rogi.
Tak naprawde oszukali ludzi bo oprogramowanie prostuje rogi i nieco powieksza obraz na tyle aby byl obraz bez pasudnych rogów.
W rzeczywistosci tracisz detal a obraz jest przeskalowany do FF.
Po programowej korekcji ACR
![]()
Ostatnio edytowane przez darekw1967 ; 31-08-2023 o 13:04
ciekawe czy będzie na co zmienić system jak zaczną takie Lki produkować bo obawiam sie że tego typu działalność jest zaraźliwa - ogólnie to pewnie będzie miał dobre recenzje bo korekcja cyfrowa to przecież teraz standard i nie ma się czego obawiać![]()
EOS 3, 5D, R5
Problem w tym, ze fotografie obrabiam w starszej wersji Photoshopa a po konwersji z Adobe DNG Convertera do DNG mam w tym DNG mega beczki i czarne rogi.
Zastanawia mnie na ile korekcja do normalnej postaci obrazu psuje rzeczywisty obraz zgodny z dana ogniskowa.
Czy ktos sprawdzal czy obraz z RF 20mm jest = EF 20mm z innego szkla ?
Dlatego te szkła z taka dystorsją nigdy nie będą miały ostrych rogów nawet na f/8 f/11. Słabe do fotografii krajobrazowej a po to chyba są małe ciemne zoomy.
Masakara z tą korekcją w Canon RF 24-50 mm f/4.5-6.3 IS STM! Przecież to jest ewidentnie zoom pod APS-C.
Do Nikona Z6 mam na wakacyjne wypady malutki i cholernie ostry NIKON Nikkor Z 24-50 mm f/4-6.3 no i jest pod pełną klatkę bez żadnych korekcji i kupiłem go za 900zł w Interfoto.
Kilka fot z niego z Photoshopa po konwersji z Adobe DNG Convertera do DNG
![]()
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Canon R6 mark II + Canon R50 + RF15-35mm f2.8L IS USM + RF 85mm 2.0 IS STM + RF 70-200 f4L IS USM +RF Sirui Anamorphic 50mm T2.9 + RF Sirui Anamorphic 150mm T2.9
https://www.youtube.com/@HubertMultana
Wszystko by bylo ok gdyby ten obiektyw pokrywal sensor FF.
Niestety w rzeczywistosci nie pokrywa i ubytki sa dosc znaczne dla FF i bardziej to klasyfikuje sie do standardu RF-S.
Zmniejszanie rozmiaru szkla wbrew fizycznym ograniczeniom i postawienie glownie na soft daje niefajny obraz rozwoju tanszych i ciemniejszych szkiel RF.
Masz Sony fobię (wciskanie w każdym swoim wpisie tego producenta) i to się leczy xD
Może nie zauważyłeś, ale pisałem o budżetowym Nikonie Nikkor Z 24-50 mm f/4-6.3, który bez jakichkolwiek korekt programowych daje świetny obrazek jakościowo porównywany w testach do NIKKORA Z 24-70mm f/4 S
Ostatnio edytowane przez candar ; 31-08-2023 o 15:45
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Z tym korygowaniem jest roznie a ludzie maja rozne programy do obrobki fotografii.
U mnie wyszly JAJA a stara wersja Pshopa i ACR nie ma w bazie obiektywów RF.
Adobe Raw Converter stworzym mi DNG bez tych korekcji.
Po wczytaniu do starej wersji oprogramowania jest beczka i paskudne rogi i trzeba recznie to prostowac.
Chodzi o to, ze te metody programowe nie zawsze zadzialaja i pozniej to wychodzi bokiem