Ciekawy wątek.
A czy znajdzie się ktoś kto mógłby porównać 24-105@85 do tej stałki (1,8 85). Pomijam oczywiście fakt, że ona ma światło lepsze. Chodzi mi wspólny dla nich obu zakres działania.
Pozdrawiam
Ciekawy wątek.
A czy znajdzie się ktoś kto mógłby porównać 24-105@85 do tej stałki (1,8 85). Pomijam oczywiście fakt, że ona ma światło lepsze. Chodzi mi wspólny dla nich obu zakres działania.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez MMM ; 22-10-2008 o 23:07
ale kolory i kontrast sa to te skladowe zdjecia ktore mozna spokojnie w programie graficznym "podkrecic"
Osobiscie bylem zachwycony zakresem 24-105 jak je mialem, ale potem okazalo sie ze to szklo jest okropnie nijakie. Focac nim mialem wrazenie ze foce kompaktem. Dlatego zeby wycisnac co najlepsze z lustrzanki to zoomy f/4 w zakresach portretowych powiedzmy 24-100 odpadaja.
5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
Crazy Apple Fanboy
Ex Linux User
Mylisz kontrast na zdjęciu z kontrastem jako parametrem do ustawienia w programie graficznym. Szkło generuje kontrast lokalnie i jeśli jest bardzo słabe to jasne powierzchnie "świecą" na sąsiednie, generując efekt "halo". Owszem, są sposoby żeby to poprawić w PS, ale to nie takie proste, trzeba bawić się ręcznie i nie ma nic wspólnego z suwakiem "kontrast".
24-105 to jest idealne szkło na wycieczkę. Jak chcesz portrety to raczej 105mm żeby rozmyć tło. Zamieniłem swoje 24-105 na 24-70 tylko ze względu na mniejszą GO 2.8 do portretu i bardzo ładny bokeh jaki daje to szkło, a uniwersalny obiektyw "do wszystkiego" przestał być mi potrzebny.
Mam prośbę o poradę. Aktualnie mam 50D + 24-105. Docelowo chciałem aby mój zestaw tworzyły 24-105/4, 85/1.8, 70-200/4IS. Pierwotnie w pierwszej kolejności chciałem uzupełnić zestaw o 85/1.8, ale te kilka ostatnich stron i wzmianki o 24-105 skłoniły mnie do zastanowienia, czy nie lepiej w pierwszej kolejności uzupełnić 24-105 jednak o 70-200?
Zdjęcia głównie moich 1,5 rocznych bliźniaków (pomieszczenia, spacery, wyjazdy), więc ruchliwa tematyka. Pomieszczenia przy słabym świetle + f4 oznaczają albo flash albo ISO 800/1600, więc tutaj 85ka by pomogła. Na zewnątrz 24-105 spisuje się idealnie i bardziej brakuje mi tele. Co radzicie?
Było 50D + 24-105/4L + 85/1.8, jest D700+50/1.4+80-200AF-S