A ja to bym chciał mieć crop mode na APS-C w trybie zdjęciowym, bo i tak w znakomitej większości przypadków coś muszę upitolić, mimo tego, że to już APS-C jest. O!
A ja to bym chciał mieć crop mode na APS-C w trybie zdjęciowym, bo i tak w znakomitej większości przypadków coś muszę upitolić, mimo tego, że to już APS-C jest. O!
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Nie ma się co tak napalać. Akustyk ( choć akustyk a nie filmowiec ;-) ) ma rację z kilku powodów.
1. Najważniejszy - oko ludzkie to instrument niedoskonały i niesamodzielny. W obszarze rozdzielczości nie ma szans ze współczesnymi matrycami.
2. Obraz ruchomy nigdy nie potrzebował i nie potrzebuje takich rozdzielczości, o których mowa. Nasz mózg wszystko co potrzeba sobie poukłada za pomocą pamięci i doświadczenia .
3. Te ok. 8 mpx 4K jako tako ostro i ładnie wygląda w całości na wielkich ekranach od 50 cali w wzyż. Zatem jakikolwiek obrazek powyżej tego 8 mpx i tak musi być przeliczany do rozdzielczości ekranu, lub............wyświetlany w kawałkach o rozdzielczości natywnej monitora. Kadrowanie obrazka w obróbce do rozdzielczości 4K to też degradacja, bo się traci piksele z matrycy, według algorytmu twórców programu graficznego.
4. 8K to znowu 4x więcej pikseli - jakieś 30 mpx. To już w matrycach siedzi i może być wyświetlone. Ale byłbym bardzo ciekaw zobaczyć obok siebie TV 4K i 8K z identycznymi technologicznie i rozmiarowo panelami, wyświetlające to samo - natywne w rozdzielczości 8 mpx i 30 mpx ? Ręki sobie uciąć nie dam, ale moje oczy podpowiadają mi, że różnicy nie zobaczę, bo jak teraz idę do jakiego bądź sklepu i widzę współczesny TV plazmę 60 cali z 4K to nie potrafię sobie wyobrazić, co można jeszcze zrobić ostrzej ? A 60 cali nie da się oglądać z 1,5 m bo oczy wykończą się momentalnie. Można wyobrazić sobie wyświetlacz 100 i więcej cali, gdzie takie rozdzielczości nabierają sensu. Proszę bardzo, jeśli ktoś ma kasę, odpowiednie pomieszczenie i sygnał natywnie ma właściwą rozdzielczość do takiego monstra, to życzę przyjemności z oglądania. Monitory komputerowe jako z natury mniejsze, podlegają tym samym ograniczeniom, chociaż często są "profi". Nawet jak niektóre mają te 3840x2180, to oko tego nie rozróżni z powodów, o których stoi wyżej.
Jakby ktoś szukał promki na R8 to jest właśnie za 5.499 zł: https://fotoforma.pl/aparat-canon-eo...ferta-festiwal
ps.
mają fajne promki na karty do aparatów
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Oj kusi kusi
--- Kolejny post ---
Wiadomo do kiedy obowiązuje ta promocja ?
Cyfrowe.pl też zrobiło taką promocje po wpisaniu kodów.
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Canon EOS R8 za 5499
W koszyku 2000 zł taniej z kodem: CANON2000A
Canon R6 mark II + Canon R50 + RF15-35mm f2.8L IS USM + RF 85mm 2.0 IS STM + RF 70-200 f4L IS USM +RF Sirui Anamorphic 50mm T2.9 + RF Sirui Anamorphic 150mm T2.9
https://www.youtube.com/@HubertMultana
Szybko promocje wpadają na te nowe Canony ostatnio. Nawet pół roku nie mija, a tu takie ceny. R10 miał to samo.
7,5 chcieli. Po cashbacku R6 Mark II wyszedł mnie 9500złNie wiem czy był jakikolwiek sens spojrzenia na R8...