Strona 16 z 17 PierwszyPierwszy ... 614151617 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 161

Wątek: [Bangi] Samoloty

  1. #151
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2012
    Miasto
    IL
    Posty
    377

    Domyślnie Odp: [Bangi] Samoloty

    Cytat Zamieszczone przez pawel.guraj Zobacz posta
    Akurat dziś piloci liniowi, którzy latali kiedyś szybowcami są na wagę złota
    Podobno Dreamlinery mają bardzo dobrą doskonałość, więc doświadczenie w szybowcach może się przydać (oby nie). Ale mówiłem o potencjalnych pilotach zaraz po szkółce.


    Cytat Zamieszczone przez pawel.guraj Zobacz posta
    Automatyzacja kokpitu prowadzi do patologii - szczególnie objawiającej się w azjatyckich liniach lotniczych, gdzie poza poważnymi problemami z CRM wynikającymi z naleciałości społecznych panuje ogólna tendencja do latania wyłącznie na automacie.
    O ile wiem, piloci załączają automatykę jeszcze w fazie startu.


    Cytat Zamieszczone przez pawel.guraj Zobacz posta
    jedyna ofiarą była dziewczynka, która w trakcie katastrofy wypadła z samoloty i przeżyła ale przejechała ją straż pożarna jadąca na ratunek...
    Drastyczne, nie opowiadaj...



    Cytat Zamieszczone przez mazeno Zobacz posta
    niedawno gdzies wyczytalem, ze jakies linie chca w ramach oszczednosci wysylac po jednym pilocie zamiast dwoch.
    Na tak, w razie komplikacji stewardesa pomoże...

  2. #152
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2013
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 217

    Domyślnie Odp: [Bangi] Samoloty

    Byłem nieco zaskoczony, kiedy dowiedziałem się, że dziś można zostać pilotem liniowym w zasadzie odbywając całe szkolenie na symulatorach a w prawdziwym samolocie spędzić dosłownie "kilka" godzin.
    To jest pewne uproszczenie, ale oddaje esencję sytuacji.
    Dziś w wypadku pilota liniowego z nalotem 8000 godzin może okazać się że 7900 spędził na fotelu patrząc jak maszynę prowadzi automat.

    Oczywiście nie chciał bym tu nikogo obrazić - w dalszym ciągu większość załóg to na prawdę profesjonaliści z dużym doświadczeniem.

    p,paw.

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez Ligo Zobacz posta
    Podobno Dreamlinery mają bardzo dobrą doskonałość, więc doświadczenie w szybowcach może się przydać (oby nie). Ale mówiłem o potencjalnych pilotach zaraz po szkółce.
    Ogólnie maszyny pasażerskie to nie myśliwce i potrafią całkiem nieźle szybować.
    Ostatnio przy okazji wypadku w Korei sprawdzałem - w zależności od warunków lotność wynosi 1:10 do 1:15 - czyli z kilometra wysokości jesteśmy w stanie przeszybować 10km zanim spotkamy się z ziemią.

    p,paw
    Ostatnio edytowane przez pawel.guraj ; 09-01-2025 o 22:23
    https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Parowozem po Bieszczadach

  3. #153
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2012
    Miasto
    IL
    Posty
    377

    Domyślnie Odp: [Bangi] Samoloty

    Cytat Zamieszczone przez pawel.guraj Zobacz posta
    w zależności od warunków lotność wynosi 1:10 do 1:15 - czyli z kilometra wysokości jesteśmy w stanie przeszybować 10km zanim spotkamy się z ziemią.
    Regulaminowo na trasach atlantyckich dwusilnikowe Dreamlinery mają nie oddalać się więcej, niż godzinę od najbliższego lotniska awaryjnego więc ten współczynnik może być nawet większy.

  4. #154
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2012
    Miasto
    IL
    Posty
    377

    Domyślnie Odp: [Bangi] Samoloty

    Aż sprawdziłem - glide ratio dla Dreamlinera wynosi około 17:1 do 20:1, czyli nawet do 240 km z wysokości przelotowej.
    Dla innych pasażerów może być inne, ale akurat ten mnie interesuje, bo tym najczęściej latam.

  5. #155
    Bywalec Awatar Marek Kowal
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    59
    Posty
    185

    Domyślnie Odp: [Bangi] Samoloty

    Cytat Zamieszczone przez mystek Zobacz posta
    Przecież nie porównuję pokonanych kilometrów, nie przeczytałeś wcześniejszych komentarzy. Chodzi o wygodę.
    czas podróży a komfort, to się nie łączy? a stricte do wygody, jak lecę to "wożą mi dupę" prowadząc pracuje

  6. #156
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2013
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 217

    Domyślnie Odp: [Bangi] Samoloty

    Cytat Zamieszczone przez Ligo Zobacz posta
    Regulaminowo na trasach atlantyckich dwusilnikowe Dreamlinery mają nie oddalać się więcej, niż godzinę od najbliższego lotniska awaryjnego więc ten współczynnik może być nawet większy.
    Wynika to z regulacji ETOPS, która zakłada pożar w luku Cargo.
    Scenariusze awarii obu silników nie są w ogóle brane pod uwagę.
    Samoloty są certyfikowane na lot na 1 silniku.

    p,paw
    https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Parowozem po Bieszczadach

  7. #157
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2012
    Miasto
    IL
    Posty
    377

    Domyślnie Odp: [Bangi] Samoloty

    Cytat Zamieszczone przez pawel.guraj Zobacz posta
    Scenariusze awarii obu silników nie są w ogóle brane pod uwagę.
    Możesz przekazać kpt. Sullenberger'owi.

  8. #158
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2013
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 217

    Domyślnie Odp: [Bangi] Samoloty

    Cytat Zamieszczone przez Ligo Zobacz posta
    Możesz przekazać kpt. Sullenberger'owi.
    Tak jest. Przy tym wydarzeniu wykazał się sporą pomysłowością (przede wszystkim wpadł na pomysł aby natychmiast po utracie silników włączyć APU - nie ma takiej procedury ani się jej nie ćwiczy) dzięki czemu utrzymał sterowność maszyny oraz pracę systemów FBW, które znacząco ułatwiły posadzenie maszyny na wodzie.

    Jeżeli dobrze pamiętam to awaryjna checkilista dostępna na pokładzie kończy się właśnie na awarii jednego silnika. Ktoś nawet żartował, że tam jest punkt "is the second engine operational, if not then good luck".

    paw.
    https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Parowozem po Bieszczadach

  9. #159
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2023
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    21

    Domyślnie Odp: [Bangi] Samoloty

    Sorki za konkretny offtop w nie swoim wątku, ale zdjęcie zdecydowanie warte zobaczenia.

    Jedyne w historii zdjęcie Concorde lecącego z prędkością Mach 2 (1350 mph). Wykonane w kwietniu 1985 r. przez Adriana Mereditha z myśliwca szturmowego RAF Tornado, który spotkał się z Concorde tylko na 4 minuty nad Morzem Irlandzkim - Tornado szybko kończyło się paliwo, walcząc o dotrzymanie kroku Concorde z prędkością Mach2.
    Wspaniałe zdjęcie!
    Prawa autorskie - Adrian Meredith
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Concorde_Mach2.jpg
Wyświetleń:	50
Rozmiar:	26,4 KB
ID:	19214
    Ostatnio edytowane przez Levon ; 10-01-2025 o 23:56

  10. #160
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 059

    Domyślnie Odp: [Bangi] Samoloty

    A propos Concorde to jeszcze warto znać tę historię


Strona 16 z 17 PierwszyPierwszy ... 614151617 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •