Kurcze, szkoda że muflon już tu nie zagląda, bo bym go wywołał z lasu![]()
Kurcze, szkoda że muflon już tu nie zagląda, bo bym go wywołał z lasu![]()
Bangi, Paweł - napiszcie skąd wzięły się te nieszczęsne piksele? Rozumiem takie wymagania przy tworzeniu dokumentacji technicznej. Ale w, nazwijmy to, artystycznej fotografii kadrowanie jest elementem kompozycji zdjęcia.
A tak to rzeczywiście zalew boczniaków.
Ostatnio edytowane przez Leon007 ; 13-12-2024 o 17:18
Nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba.
JaCzłowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Konfucjusz
Ja nie tworzyłem galerii, regulaminów wymogów, ale generalnie większość galerii ma podobne wymagania - ja bym to określił, że to są głównie katalogi samolotów i wielu Userów tak to traktuje.
Może wpływ na to ma samo pojęcie spottera, który w klasycznym znaczeniu w kajeciku notuje sobie samoloty jaki widział i na tym polega to hobby, potem doszły zdjęcia.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Planespotting
Z galerii, które ma trochę luźniejsze podejście to polecam tą https://www.airplane-pictures.net/
Myślę, że wzięło się to z tego dokumentalizmu.
Zdjęcie ma być perfekcyjnie techniczne, ma przedstawiać samolot i zupełnie nic więcej.
Stąd te zasady o przycinaniu do kadłuba itp.
To nie mają być zdjęcia, to mają być dokumenty że się złapało ciekawą (lub nie) maszynę.
Niestety jest to anty-kreatywne.
Ja zostawiłem swoje zdjęcia w zasadzie w jednej międzynarodowej galerii dla pamięci:
https://www.airliners.net/user/coddy/profile/photos
Wspomniane przez Bangi'ego Airplane-pictures owszem są fajne, tylko, że tam to z kolei towarzystwo wzajemnej adoracji panuje.
Każde tego typu hobby ma zboczenia. W fotografii kolejowej co prawda dopuszcza się zasady fotografii, ale krzywo patrzy się na kadry w których lokomotywa (nawet jeżeli uzasadnia to kompozycja) nie jest w mocnym punkcie kadru, czy też na zelektryfikowanych liniach nie jest "w brameczkach".
p,paw
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
Jest kilka w rodzimej galerii
https://lotnictwo.net.pl/gallery/fot...eg-TF-AAK.html
No nie ma się do czego przyczepić![]()
Sprzęt jest ważny, ale ważniejsze są chęci i umiejętnościNiestety ja mam tylko chęci
galeria na forum Canon-board
galeria na stronie lotnictwo.net.pl
galeria.solti.pl
Akurat moim skromnym zdaniem fota z KLM lepiej się prezentuje pod względem balansu niż Drimek :-)