Tak, po odrobinie wysiłku
Tutaj
Bez wysiłku tak:
albo tutaj
Tak, po odrobinie wysiłku
Tutaj
Bez wysiłku tak:
albo tutaj
Ostatnio edytowane przez cosinus ; 15-10-2022 o 09:11
Ex Nikon, w tym analog.
70D (zestaw APSC do srzedania, korpus 50tys zdjeć) , 10-18, 40/2.8, EFS24/2.8, 55-250 mkII, 18-55/4-5.6, S30/1.4A, T100/2.8.
Mobilnie Olympus EM5 / Lumix z zestawem
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Bingo, uprzedziłeś mnie
Mnie też wq...ia , a nawet producenci zaczęli tak grawerować, odwrócenie ułamka.
To kopiuje nawet na testach optyczne.pl
Producentów bym bardziej zrozumiał, nad inżynierem który wie, o co chodzi, jest pięć poziomów managerów, którzy wczoraj zajmowali się hot-dogami albo byli w mediach d/s nowych cycków gwiazd, ale optyczne ???
Liczba przysłony zawsze była w mianowniku, bo taka jest naprawdę, a w liczniku ogniskowa (wyrażona liczbą czy symbolicznie f, kij z tym)
Dodać ekspertów na tyle mondrych, że uczących innych fotografii, dla których 'f' to liczba przysłony
Ostatnio edytowane przez cosinus ; 16-10-2022 o 09:18
Ex Nikon, w tym analog.
70D (zestaw APSC do srzedania, korpus 50tys zdjeć) , 10-18, 40/2.8, EFS24/2.8, 55-250 mkII, 18-55/4-5.6, S30/1.4A, T100/2.8.
Mobilnie Olympus EM5 / Lumix z zestawem
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Enerdowskie, a za nimi ruskie, zrzynały z Zeissa.
Mam dwa jeszcze krótsze i ciemniejsze obiektywy: 1.4/50 i absolutny rekord - 1.4/85! Nie wiem jak oni to zrobili, ale coś jednak widać. Niemiecka technika, chociaż ostatnio jakby japońska.
Taki stary skecz o marketingu
https://www.youtube.com/watch?v=BKorP55Aqvg
Ostatnio edytowane przez Leon007 ; 16-10-2022 o 10:43
Nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba.
JaCzłowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Konfucjusz
Formalnie to przysłonę, ergo otwór względny, podaje się w formie ułamka z licznikiem 1 dzielonym przez liczbę przysłony, np. 1:2,8 - i tak przynajmniej robi teraz na obiektywach Canon, Nikon, Sigma czy Tamron, poprzedzając to ogniskową wyrażoną osobno w milimetrach. Acz taki Artisan faktycznie czaduje w stylu 40/2.8.
O to, o to - i potem mamy na forach pouczenia w stylu "aby zwiększyć głębię ostrości, przymknij bardziej f".Dodać ekspertów na tyle mondrych, że uczących innych fotografii, dla których 'f' to liczba przysłony
SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
Analogowy DeviantArt
Wypociny formalne
Wypociny techniczne
A co myślicie o tym? Przyszło mi z propozycji amazon po kupnie tego obiektywu Canona lepszy czy gorszy?
Rozumiem że bez zoomu i dwa razy większy?
https://www.amazon.de/gp/product/B07...7741_741479811
Ostatnio edytowane przez damhol ; 22-10-2022 o 15:16
Jeżeli już Sigma to szeroka 16mm lub portretowa 56mm. Oba znakomite.
Nie rozumiem po jakiego interesujesz się tą akurat Sigmą mając już najlepsze szkło w systemie M.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200