Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Wątek: Dylematy amatora.

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2022
    Miasto
    Rybnik
    Posty
    4

    Domyślnie Dylematy amatora.

    Dzień dobry.
    Na codzień pstrykam zdjęcia telefonem jak i canonem 3000n. Z racji tego, że jestem mega amatorem to i szukam taniego amatorskiego sprzętu.
    Rozglądam się za "antykami" w stylu d20, d30, d40. Wiem, że mamy rok 2022 i to raczej archaiczny sprzęt- lecz jak już wspomniałem lubię starocie i ogólnie wygląd takiego aparatu. Wiem, że można kupić takie aparaty już od 200 zł lecz co zrobić by nie wtopić na co dokładnie zwracać uwagę?
    Dodam tylko, że zależy mi na body- ponieważ mam jakieś obiektywy na m42 które podpinam do analoga i w przyszłości chciałbym je podpiąć do cyfry.

  2. #2
    Coś już napisał Awatar NorthPole
    Dołączył
    Mar 2012
    Miasto
    Kraków
    Posty
    66

    Domyślnie Odp: Dylematy amatora.

    Cytat Zamieszczone przez Przemek34 Zobacz posta
    ... lecz co zrobić by nie wtopić na co dokładnie zwracać uwagę? ...
    Z takimi aparatami, to tak jak z używanymi samochodami. Ja zwróciłbym uwagę na historię. Można szukać body od pierwszego właściciela, który trzymał je w szafie, bo pasja foto wygasła, albo z sentymentu. Sam niedawno sprzedawałem taki sprzęt.

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2005
    Wiek
    55
    Posty
    2 368

    Domyślnie Odp: Dylematy amatora.

    Przede wszystkim zapoznać się z oznaczeniami bo można wtopić już na starcie. Canon D30 to zupełnie coś innego niż Canon 30D tak jak i D60 vs. 60D. Druga sprawa budżet bo można pominąć APS-C i zacząć od pełnej klatki w postaci Canona 5D, z którym obiektywy m42 za sprawą niezbyt gęstej matrycy dobrze współpracują a podpięte przez adapter z Dandelionem potwierdzają ostrość.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2022
    Miasto
    Rybnik
    Posty
    4

    Domyślnie Odp: Dylematy amatora.

    Cytat Zamieszczone przez NorthPole Zobacz posta