Cytat Zamieszczone przez cybulski Zobacz posta
Szkło na każdej matrycy ma taką samą głębie a tylko inne wycinki kadru.
Czyli inne zdjęcie (inne wycinki kadru) mają inną głębie. To napisałeś. No eureka. Sęk w tym, że chyba myślisz, że przy takim samym kadrze (na różnych matrycach) by dawało też taką samą głębię, bo przecież ma te samą ogniskową. Otóż nie. We wzorze na GO jest CoC zależny od wielkości matrycy. Czyli pomimo tego samego obiektywu na różnych matrycach będzie rózna GO.
Na nikoniarzach TOP67 napisał o tym ilustrowany zdjęciami artykuł. Teoria się zgadza z praktyką.

Cytat Zamieszczone przez cybulski Zobacz posta
Natomast np 400 na apsc i 600 na ff,inna kompresja perspektywy mimo że kąt widzenia ten sam. Więc to nie będą takie same kadry.
Będą IDENTYCZNE. Ten sam kadr, ta sama kompresja, ta sama GO. Weź kalkulator GO i sprawdź. I teoria sie zgadza z praktyką.

Ogniskowa się nie liczy. Liczą się kąty widzenia. Czyli powiązanie matrycy i ogniskowej.

Cytat Zamieszczone przez cybulski Zobacz posta
Załóżmy że mamy szkło 45 na m4/3 i 90 na ff. Robimy portret. Twarz osoby ba 90bedziebardziej "spłaszczoną" niż 45 choć kadry będą miały kąt widzenia podobny. Będzie widać różnicę na twarzy portretowanej osoby więc kadr nie jest taki sam nawet zakładając że przysłonami 2 i 4 dopasowaliśmy aby głębie były takie same.
Absolutni enieprawda.
Pomijam ewentualnie inny typ bokehu (świrl czy tego typu sprawy).

atsf dobrze to tłumaczy, za to błądzi w sprawach działania AF, wiele stron wcześniej.
Problemem jest też stosowanie nieprawidłowego słownictwa i skrótów myślowych. Np bagnet a protokoły komunikacyjne to inne sprawy.
Cytat Zamieszczone przez jan pawlak Zobacz posta
Patrząc na jedno zdjęcie odróżniasz czy było zrobione szerokokątnym czy tele ?
To proste pytanie.

jp
To zalezy od zdjęcia. Na pewnych kadrach się nie da. np reprodukcja gazety a przy rybim oku zauważysz.
candar pokazuje kilka zdjęć. jesli masię porónanie to widać rónice między wielkościamiu planów i mozna wyciągać wnioski. Ale jeśli jest jedno ujęcie a nie znamy odległości między planami na zdjęciu to nie powiemy jakie zdjęcie czym robiono.
W ciasnym portrecie mozna w miarę łatwo odróżnić 24 mm od 85 i od 300 mm.