https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
Ja nie piszę o tym, co Canon odwala z bagnetem RF, ale o tym, co odwalał przez 35 lat z bagnetem EF. Układ sterowania AF nie jest bardziej skomplikowany od układu sterującego obrabiarką CNC, ale gdyby obrabiarki CNC popełniały takie błędy, jak obiektywy, to by były bez sensu. Nie da się popełniać takich błędów bez ich celowego generowania.
--- Kolejny post ---
Gościowi, który projektował te białe obiektywy, musiały nieźle marznąć jaja, i odruchowo przyjął kamuflaż zimowyMam na to wywalone i poza okręceniem osłony przeciwsłonecznej taśmą maskującą, żeby się nie szmaciła, nie maskuję obiektywu, bo to jest bez sensu- zawsze biała rura zooma i tak świeci, a czarny Tamron 100-400 i tak nie miał żadnych problemów z nagrzewaniem się, więc poza ekstrawagancją nie widzę sensu tych białych rur. Nikon, Pentax, Sigma i Tamron od zawsze robią obiektywy tylko czarne i nie dokładają do tego najmniejszej filozofii.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Podejrzewam, że biała barwa ma źródło w narażonych na wielogodzinną ekspozycję słoneczną obiektywach fotografów sportowych. Ktoś to rozpowszechnił w popularnych ogniskowych i się narobiło. Przecież EF80-200 był czarny.
Obecnie białe bywają korpusiki klasy M50 więc nie ma obciachu. Z kolei wizualnie np w mieście każdy większy obiektyw wygląda szokująco - prawie nikt tego nie używa więc kolor nie jest ważny.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Sigma:
Nikon:
Pentax:
![]()
Wszystkie obiektywy Pentaxa z serii FA* były malowane na szaro/srebrno. Oprócz tego niektóre obiektywy serii FA występowały również w wersji srebrnej, dopasowanej do srebrnych korpusów serii MZ, tak samo Limitedy, zarówno FA, DA, jak i DFA.
To tak w ramach ciekawostki i/lub uzupełnienia wiedzy.![]()
Pozdrawiam
Łukasz Bakuła
„Fotografia – to radość życia. Aparat nie został stworzony dla ludzi smutnych i skwaśniałych”. J. Płażewski
[QUOTE=bakulik;1437199
To tak w ramach ciekawostki i/lub uzupełnienia wiedzy.[/QUOTE]
Wyjątki potwierdzające regułę![]()
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.