Amator do pełnej klatki jak chce tanie 2.8 to ma całe stado używanych i nowych EF wraz z Tamronem 24-70 2.8 G2 o którym wspomniałeś (nad którym się sam zastanawiałem - podobno momentami lepszy od Sigmy ART). Nie znam się na portretach pracy w studio - ale prawie 3 lata Sigmą Sport 70-200 2.8 (tzw. kundlem) robiłem zdjęcia sportowe i jakoś nie brakowało mi mocowania systemowego - ani w Z6 ani teraz w R5. Przejście u mnie na RF 70-200 2.8 było podyktowane moją wygodą i możliwościami. Tego Tamrona 70-300 do Zetki pokazałem jako przykład że nie wszystko jest tak cacy i to że coś ma bagnet systemowy (za który trzeba dopłacić prawie extra 40-50 %) wcale nie oznacza że będzie od razu lepszym szkłem. Dla amatora to co dostanie za pomocą EF przejściówki będzie wg. mnie aż nadto.