Cytat Zamieszczone przez candar Zobacz posta
Bo amator kupujący Canona R10 czy R7, lub RP w alternatywie ma wyłącznie albo ciemne kitowe zoomy RF-S 18-45 mm f/4.5-6.3 IS STM za za 1.7k zł, RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM za 2,8k zł , ale jeśli szuka jasnego obiektywu z f/2.8 do pełnej klatki to ma tylko topowego Canona RF 24-70 mm f/2.8 L IS USM za 9.765 zł.
Amator do pełnej klatki jak chce tanie 2.8 to ma całe stado używanych i nowych EF wraz z Tamronem 24-70 2.8 G2 o którym wspomniałeś (nad którym się sam zastanawiałem - podobno momentami lepszy od Sigmy ART). Nie znam się na portretach pracy w studio - ale prawie 3 lata Sigmą Sport 70-200 2.8 (tzw. kundlem) robiłem zdjęcia sportowe i jakoś nie brakowało mi mocowania systemowego - ani w Z6 ani teraz w R5. Przejście u mnie na RF 70-200 2.8 było podyktowane moją wygodą i możliwościami. Tego Tamrona 70-300 do Zetki pokazałem jako przykład że nie wszystko jest tak cacy i to że coś ma bagnet systemowy (za który trzeba dopłacić prawie extra 40-50 %) wcale nie oznacza że będzie od razu lepszym szkłem. Dla amatora to co dostanie za pomocą EF przejściówki będzie wg. mnie aż nadto.