Rozważałem jedną R-kę na następny sezon ale skoro tak no to jednak podziękuję![]()
Rozważałem jedną R-kę na następny sezon ale skoro tak no to jednak podziękuję![]()
O obiektywach wiem prawie wszystko
Logo na aparacie musi być zgodne z logo na obiektywach https://www.canon.pl/get-inspired/stories/
--- Kolejny post ---
Punkt widzenia zawsze zależy od punktu siedzeniaDekadę wcześniej w Canonie miałem 100% szkieł natywnych. Obecnie 50% to Sigmy Art DG DN, ale to już inna bajka.
Z drugiej strony dobry ruch wizerunkowy dla Canona, który nie będzie psuł sobie opinii chińsko-koreańskimi podróbkami z CA i słabym AF (pochodna stosowania analogowych protokołów EF sprzed kilku dekad)
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
może w systemie który używasz brakuje natywnych dobrych stałek? - też mam jedną sigmę S50A i ją nawet lubię ale jedna wystarczy - słaby AF nie jest związany z protokołem EF sprzed kilku dekad - jest związany z inżynierią wsteczną protokołu EF, a CA to już kompletnie nie ma związku z protokołem - ktoś oszczędził na soczewkach i tyle
To gadanie o inżynierii wstecznej i jakichś magicznych protokołach nie poddających się tej inżynierii to są mantry powtarzane bez cienia refleksji i nie mające nic wspólnego z prawdą. Nie ma czegoś takiego! Układ AF działa w ten sposób, że obiektyw przejeżdża przez pewien zakres nastaw odległości, a czujniki w korpusie określają, w którym położeniu soczewek wykryto największy kontrast, lub zgodność fazy, i podają komendę do obiektywu, aby się ustawił w tym położeniu. O tym decyduje aparat, a obiektyw tylko to wykonuje. Jeżeli obiektyw się źle nastawi, to znaczy, że dostał złą komendę. Silnik w obiektywie nie pulta się, bo tak mu się podoba, tylko tak go prowadzi układ AF w korpusie. Sednem sprawy jest to, że we wszystkich sprzętach Canona działają układy wykrywające swój-obcy. Jeśli jest to obcy obiektyw, to losowo są mu podawane złe komendy. Dawno, dawno temu, kupiłem obiektyw Vivitar 3,5/100 macro (de facto Cosina), który w EXIF zgłasza się jako Canon EF 2,8/100 macro, czyli ma zakodowane, że jest oryginalnym obiektywem Canona, i nigdy mi nie zawodził w nim AF, dopóki się pasek napędowy nie zlasował.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Sam do tego doszedłem obserwując współpracę różnych obiektywów i lamp błyskowych z różnymi korpusami Canona oraz kierując się elementarną logiką. Zakłada się z góry, że urządzenie sterujące, czyli korpus, podaje do urządzenia wykonawczego, czyli do obiektywu lub lampy, dobrą komendę, a to ustrojstwo ją źle realizuje. To zasadniczy błąd, bo należy założyć także, że jest podawana zła komenda. Mamy w pracy tzw. losomat. Jest to pudełeczko z przyciskiem i dwiema lampkami- czerwoną i zieloną. Pracownicy przychodzący są zobowiązani naciskać ten guzik. Jeśli zapali się czerwona lampka, to wyrywkowo przeprowadza się im kontrolę alkotestem. Czasami czerwona lampka zapala się losowo, co jakiś czas, a czasami raz za razem, i ustawia się kolejka kilku osób do kontroli. I podobnie to wygląda np. w przypadku używanego przeze mnie obiektywu Tamron 100-400: często ustawia ostrość bardzo dobrze, z pojedynczymi wpadkami, a czasami całe serie pod rząd mają złą nastawę ostrości, a motyw, na który się ostrzy, wcale nie wskazuje na to, aby miały być z tym jakieś problemy. Zdecydowałem się na kupno pierwszego swojego DSLR- Canona 550D dlatego, że był to pierwszy model, w którym Canon usunął arbitralne blokady działania kilku z posiadanych przeze mnie starych obiektywów, które nie chciały współpracować z poprzednimi modelami Canona. Obiektywy się nie zmieniły- zmienił się korpus, i wszystko zaczęło w miarę poprawnie współpracować. A więc ograniczenia w poprzednich korpusach były narzucone sztucznie i arbitralnie. Itp, itd.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Ostatnio edytowane przez mirror ; 29-08-2022 o 21:51
A co Ty za bzdury opowiadasz?! Bez względu na metodę wykrywania ostrości obiektyw MUSI przejechać pewien zakres w tę i z powrotem zanim się nastawi na ostrość. Dokładnie działa to tak, że obiektyw przestawia się np. od akurat ustawionej pozycji ku nieskończoności, i jeśli kontrast spada, lub fazy się rozjeżdżają, to wykonuje natychmiastowy zwrot i jedzie w drugą stronę, a kontrast rośnie, lub fazy się schodzą, jednakże aby określić maksimum, to musi poprzez nie najpierw przelecieć, a potem się do niego cofnąć, bo skąd niby układ AF ma wiedzieć, kiedy jest maksimum? Zupełna zgodność w fazie promieni świetlnych nie różni się wiele od niewielkiej niezgodności, stąd też ruchy w obie strony. Końcowa faza nastawy ostrości w DSLR to właśnie błyskawiczne cofnięcie się do pozycji, którą obiektyw dopiero co przeleciał. Nigdy nie jest tak, że silnik kręci tylko w jedną stronę, a obiektyw staje dokładnie tam, gdzie trzeba.
--- Kolejny post ---
Nie o to chodzi. Szkła systemowe są drogie, a nawet bardzo drogie, a obiektywy innych producentów są przede wszystkim tańsze, a optycznie nierzadko nawet lepsze. W innych systemach nie ma takich problemów z obiektywami firm niezależnych, jakie istniały, i istnieją, w ich współpracy z korpusami Canona. Kupując dowolny korpus Canona możesz się spodziewać szeregu niespodzianek we współpracy z jakimś niezależnym osprzętem. Mam 6 korpusów Canona i miałem 6 modeli różnych lamp (żadna nie była Canona), i musiałem jedną Triopo sprzedać, bo nie chciała pracować poprawnie z C 80D, a z pozostałymi działała jak ta lala.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.