Jeśli to jest Twoja pierwsza wizyta na naszym forum, pamiętaj sprawdź listę najczęściej zadawanych pytań FAQ . Zapraszamy do zarejestrowania się
Z uwagi na kłopoty wbudowanej "szukaczki" zalecamy korzystanie z narzędzia alternatywnego, wyszukiwarki google.
Istnieje kilka sposobów korzystania z narzędzia, najprostsze z nich to:
1. Rozbudowana wyszukiwarka Kolaj-a: http://maciejko.net/cbsearch/
W okienku wpisujemy szukaną frazę a w rozwijanym menu poniżej wybieramy całe forum lub też konkretne podfora.
Szukać możemy na całym forum, tylko w tytułach wątków lub też tylko w postach konkretnego użytkownika. Narzędzie umożliwia również wyłączenie z wyników wyszukiwania tematyki ślubnej.
2. Bezpośrednio przez google http://google.pl
w celu wyszukiwania informacji na CB wpisujemy: szukana_fraza site:canon-board.info - wyszukiwanie w tytułach i treści postów
lub: allintitle: szukana_fraza site:canon-board.info - wyszukiwanie wyłącznie w tytułach
Istnieje też możliwość bezpośredniego wyszukiwania googlem, ograniczonego do poszczególnych forów i działów. Aby znaleźć coś w konkretnym dziale konstruujemy zapytanie w następujący sposób: "Canon Board > nazwa_forum > nazwa_działu" "szukana_fraza" site:canon-board.info
np.: "Canon Board > Sprzet Cyfrowy > Canon dSLR" "7D" site:canon-board.info
3. Za pomocą wtyczki do przeglądarki internetowej, którą możemy pobrać w tym wątku: http://canon-board.info/showthread.php?t=22036
Chcą ograniczyć wyszukiwanie do tytułów wątków wpisujemy. allintitle: szukana_fraza
Wyszukiwanie ograniczone do tytułów wątków działa jak wyżej lecz nie wpisujemy już oczywiście "site...."
Wbudowana wyszukiwarka przyjmuje obecnie zapytania złożone z 5 lub więcej znaków i nie zawierające znaków typograficznych ("-" "/" itp.). Znajdzie więc wyniki dla zapytania "plecak", "teleobiektyw" czy "1200L" ale dla "600D","70-200/2.8", "24-70"czy "35/2" już nie.
Forum Canon-Board.info jest własnością prywatną. Decyzje Właściciela Forum są ostateczne.
Celem serwisu i forum Canon-Board.info jest wymiana doświadczeń i gromadzenie wiedzy z zakresu fotografii,zarówno techniki fotografowania jak i dot. sprzętu, w szczególności sprzętu fotograficznego marki Canon.
Zasady Forum
Wypowiedzi na Forum należy konstruować z zachowaniem ogólnie przyjętych zasad dobrego wychowania. Naruszenia nie będą tolerowane. Nie zezwala się na publikowanie materiałów (linki, zdjęcia, treści) o treści wulgarnej, sprzecznej z prawem lub mogące wywoływać spory, polemiki , działania, na tle religijnym, politycznym czy światopoglądowym.
Pisząc nową wiadomość - sprawdź czy wnosi ona coś do dyskusji oraz czy nie odbiega ona od tematu wątku. Niemile widziane jest pisanie postów w stylu "zgadzam się" i koniec lub powtarzanie argumentów.
Zanim założysz nowy temat, sprawdź w wyszukiwarce, czy nie był on już wcześniej poruszany na forum. W 90% przypadków był. Jeśli masz pytania związane z takim tematem, dopisz nowego posta do istniejącego wątku (o ile już nie ma w nim na nie odpowiedzi).(Z uwagi na ograniczenia techniczne wbudowanej wyszukiwarki Forum, alternatywnie proponujemy używać wyszukiwarki Google z komendą
"szukana_fraza site:Canon-Board.info")
Zakładając wątek nadaj mu tytuł, który dobrze podsumuje jego treść. Jeśli masz pytanie dotyczące obiektywu/aparatu, to podaj jego nazwę i zaznacz na czym problem polega. Nie jest mile widziane pisanie postów pod tytułem: "Pomocy", "Nie działa", "Co kupić?".
Należy przestrzegać tematyki na poszczególnych forach. Mam nadzieję że tematyka poszczególnych
forów jest dość jasna i proszę o jej przestrzeganie. Pisanie w nieodpowiednich miejscach powoduje dodatkową pracą dla moderatorów.
Ortografia - każdy piszący na forum powinien dokładnie sprawdzić pisownie przed wysłaniem posta. Zwracanie uwagi innym użytkownikom na ich błędy ortograficzne może odbywać się jedynie przez przesyłanie prywatnej wiadomości do użytkownika lub zaraportowanie posta do moderatorów. Należy unikać niechlujnego pisania wiadomości. Jeżeli szanujesz czas i wiedzę innych użytkowników Forum i chcesz od nich otrzymać odpowiedź, zadbaj o schludny i poprawny ortograficznie wygląd swojej wiadomości. Moderatorzy mają prawo poprawiać błędy w treści posta i przyznawać ostrzeżenia za rażące naruszenia niniejszego punktu. Dopuszczamy pisanie bez polskich liter.
Nie mile widziane jest odsyłanie do archiwum bez podania linka do odpowiedniego wątku.
Reklama na forum.
Dopuszczalne jest reklamowanie działalności fotograficznej tj. usług fotograficznych, wykonywania fotografii.
Wszystko co jest przeznaczone DLA fotografów uznawane jest za działalność komercyjna (np. warsztaty, albumy, odbitki, cały sprzęt fotograficzny).
Zasady reklamowe uregulowane są szczegółowo w odpowiedniej sekcji FAQ 'Zasady reklamy i działalności komercyjnej' które stanowią załącznik do niniejszego regulaminu.
Oferty sprzedaży/kupna sprzętu należy umieszczać jedynie w odpowiednim podforum zgodnie z zasadami Działu Giełda. Użytkownicy naruszający zasady działalności komercyjnych będą odpowiednio ostrzeżeni/ukarani, a ich wpisy usunięte.
Prezentowane zdjęcia muszą mieć rozmiar do 1280 pikseli w poziomie i do 900 pikseli w pionie.
Dostęp do forum z bramek internetowych może być niemożliwy z przyczyn technicznych - dla ograniczenia dostępu "anonimom" lubujących się w nagminnym łamaniu Regulaminu Forum. Zakładanie kolejnych użytkowników w celu ominięcia nałożonych ograniczeń na użytkownika (blokada tzw. Ban czasowy lub stały) skutkować będzie blokadą na numer IP.
Zasady porządkowe
Moderatorzy mają prawo ostrzegać w przypadku naruszenia ww. zasad lub netykiety oraz zablokować możliwość wypowiadania się na forum (czasowo lub stale) w przypadku poważnych/powtarzających się przypadków łamania regulaminu przez użytkownika. Administrator ma prawo zablokować konto użytkownika w przypadku rażącego naruszenia regulaminu. Administrator forum nie usuwa kont "na życzenie".
Posty i wątki naruszające regulamin, prawo lub dobre obyczaje będą edytowane, przenoszone lub kasowane przez moderatorów. Moderatorzy nie usuwają postów, ani nie zamykają wątków "na życzenie", tak więc proszę się dwa razy zastanowić zanim się coś napisze.
Zastrzeżenia co do decyzji i działań Moderatorów należy zgłaszać w pierwszej kolejności poprzez prywatną wiadomość do danego Moderatora. Kolejnym krokiem jest link 'Kontakt' na dole strony Serwisu do Właściciela forum ? użytkownik fomag . Moderatorzy nie mają prawa zmieniać decyzji innych moderatorów.
2014.10.12 - zmiana dot. działań komercyjnych; patrz też tutaj: http://www.canon-board.info/faq.php
2017.12.01 - zmiana pkt 9. dotycząca dopuszczalnych rozmiarów zdjęć, od teraz można 1280 x 900 pikseli.
Viltrox wycofuje się z systemu Canona RF. Canon blokuje działania Viltroxa.
Wątek Viltroxa został wyczerpany,co tu jeszcze moznaby napisać? Poza tym że niektórym te szkła przypadły do gustu, szczególnie w systemie Fuji,13/23/33f1.4, jednak z ogniskową 85/1.8 chyba jest najwięcej problemów niezależnie który bagnet.
Możnaby/trzebaby napisać że to nie V się wycofuje lecz C go wykopuje.
Najprawdopodobniej rynek obiektywów systemu RF tak skurczył że niezależni producenci zaczeli dusić sprzedaż/przychody/zyski obiektywów produkcji Canona.
To jest/byłby zły sygnał. Zarówno dla Canona jak użytkowników/fanów sprzętu Canona.
Odp: Viltrox wycofuje się z systemu Canona RF. Canon blokuje działania Viltroxa.
Lepiej mieć wybór niż nie mieć, ale ja tam za Viltroxem płakał nie będę. Co innego jakby cena była dużo niższa, a tak... Vitrox 85 f/1.8 kosztuje prawie 2000. Canon RF 85 f/2.0 kosztuje ponad 2000. I co? osobiście wolę szkło Canona. Vitroxy nie są wcale takie super, jak to niektórzy przedstawiają. Sam mam do Fuji 24 mm i powiem, że szału nie robi. Mam, bo mam. Niby ostry, niby szybki w dobrych warunkach, ale praca pod światło to tragedia i w zasadzie dotyczy wszystkich Viltroxów. W systemie RF mimo wszystko mam świetną tanią pięćdziesiątkę, trzydziestkę piątkę i osiemdziesiątkę piątkę. Do czego jest mi Viltrox potrzebny? Co innego Nikon Z, gdzie 50 i 35 generują razem absurdalną kwotę. A mówimy o szkłach podstawowych, Jedynie 85 jest nieco tańszy od ciemniejszego Canona. Z tego względu zresztą nie wszedłem w bezlusterkowy system Nikona i uważam, że słusznie. Vitrox to nie wybór, tylko kompromis, to nie Arty od Sigmy, które również swoje kosztują. Przeliczyłem obiektywy jakie chcę i wybrałem Canona bo był/jest znacznie tańszy.
Najprawdopodobniej rynek obiektywów systemu RF tak skurczył że niezależni producenci zaczeli dusić sprzedaż/przychody/zyski obiektywów produkcji Canona.
To jest/byłby zły sygnał. Zarówno dla Canona jak użytkowników/fanów sprzętu Canona.
jp
To jest żaden sygnał, bo nic nie wiemy . To są wszystko domysły - można sobie układać dowolne opowieści .
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss." Kapitan Wagner
W poniższym wątku postaram się wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z fotografią. Nie jest to książka naukowa i część pojęć może być wytłumaczona intuicyjnie. Ale tak chyba łatwiej zrozumieć początkującym. Zawsze można zajrzeć do wikipedii lub biblioteki.
Ponieważ jeden obraz wart jest tysiąca słów, to w miarę możliwości postaram się zilustrować trudniejsze zagadnienia.
Jeśli zauważycie błędy lub macie pomysły na inne pytania, to piszcie. Będę uzupełniał wątek, a co jakiś czas go czyścił,
Bzdura absolutna. Co ma ilość pikseli do skali odwzorowania?
czy wiesz, że tu zaprzeczasz temu co stwierdziłeś w poprzednim cytacie?
Zejdźmy z GO, to wątek o Canonie i Viltroxie.
Watek faktycznie wymagałby wydzielenia, ale skoro się tu udzielasz, to tutaj muszę wykonać ripostę.
TY TEGO PO PROSTU NIE ROZUMIESZ I SAM PISZESZ BZDURY!!!
Ostrość jest tylko w płaszczyźnie ostrości i nigdzie więcej, a dla organoleptycznej oceny, która jest złudzeniem optycznym, że coś poza płaszczyzną ostrości jest ostre, wymyślono miarę w postaci tzw. krążka rozproszenia (CoC).
Historycznie rzecz ujmując, w czasach fotografii na błonach fotograficznych, wielkość krążka rozproszenia została przyjęta do oceny ostrości NA ODBITCE FOTOGRAFICZNEJ O ROZMIARACH POCZTÓWKI, czyli ca 10 x 15 cm, I DLA NICZEGO WIĘCEJ, czyli dla liniowego powiększenia 4x z klatki małoobrazkowej (FF). Umowny CoC jest wielkością graniczną, a nie stałą, i narasta do tej granicy od zera.
Kolejnym założeniem, które poczyniono, jest to, że reprodukcje w rozmiarze większym od pocztówki będą oglądane z proporcjonalnie większej odległości.
Ten warunek nie jest spełniony przy oglądaniu obrazów na monitorach, bo de facto skalując obraz możemy go oglądać z wielu różnych "odległości", a warunek wstępny powiększenia 4x z klatki małoobrazkowej też nie jest JUŻ spełniony, albowiem obecnie obrazy reprodukuje się kierując się liczbą pikseli, które zawierają, a nie wielkością fizycznego obszaru, który te piksele zajęły na matrycy aparatu, więc powstaje związek pomiędzy CoC a gęstością matrycy. Nie jest on bardzo silny, bo wielkość krążka rozproszenia oscyluje pomiędzy właściwym dla FF a właściwym dla APS-C, ale jest.
Każde większe powiększenie zmniejsza wrażenie ostrości planów poza płaszczyzną ostrości, a więc wymusza to zmianę przyjętego krążka rozproszenia na mniejszy. Nie jest on więc wartością stałą i bezwzględną dla danego formatu klatki obrazowej, lecz jest powiązany ze skalą powiększenia obrazu w procesie reprodukcji.
Obrazowo wygląda to tak: jeśli na pocztówce wydaje Ci się, że w planie poza płaszczyzną ostrości coś jest ostre, a po zwiększeniu skali odwzorowania na odbitce, powiedzmy do rozmiaru 20 x 30 cm okazuje się, że nie jest to takie ostre, jak by się chciało, to znaczy, że aby było ostre. należało by przymknąć przesłonę, czyli rozszerzyć GO, a tym samym zmniejszyć faktyczny krążek rozproszenia w interesującej nas płaszczyźnie.
Tym samym wielkość krążka rozproszenia, który był "dobry" dla pocztówki, a jest za mały dla A4, przyjęta jako constans NIE DZIAŁA!
Wrażenie głębi ostrości zdjęcia maleje wraz ze zwiększaniem skali jego prezentacji, a narasta przy zmniejszaniu formatu prezentacji, czyli następuje zmiana GO uzyskanej przy rejestracji obrazu.
Aby to unaocznić trzeba obejrzeć niżej załączone obrazy w pełnej rozdzielczości, bo na CB wyświetlają się zmniejszone do 1280 p i są ostrzejsze, niż w widoku pełnoekranowym, lub w widoku 100% pikseli. Zalogowany użytkownik może na zdjęcie kliknąć, a niezalogowany powinien otworzyć link obrazu w nowym oknie.
1. Całe zdjęcie, bez kadrowania. EOS 6D, EF 1,8/50 mm f/2,5.
2. Zdjęcie kadrowane.
3. Zdjęcie kadrowane mocniej do ca 50% wielkości (szerokość 2560 p).
Kadrowanie 50% de facto sprowadza się do symulowania wykonania zdjęcia nie przy ogniskowej 50 mm, lecz 100 mm, jednakże nie przy oryginalnej przysłonie f/2,5. To zdjęcie wygląda jak wyświetlone w rozmiarze 50% zdjęcie zrobione obiektywem 100 mm przy f/5, albowiem następuje relatywizacja przesłony względem skali odwzorowania obrazu. Przykłady na to będą na końcu.
Te same zdjęcia, co powyżej, zmniejszone do 1280 p, aby można je było oglądać bez klikania. Widać, że wrażenie GO się zmienia w zależności od wycinka.
1A. Cały kadr 20 Mp wykonany 50 mm f/2,5, a wyświetlony w rozmiarze 1:4, czyli 1280 p, wygląda jak 100% wycinek ze zdjęcia wykonanego obiektywem 12,5 mm przy przesłonie f/0,6. Czy ktoś ma taki obiektyw? Nie? A tak łatwo go uzyskać
2A.
3A
4. Zdjęcie nr 1 zmniejszone dziesięciokrotnie.
5. Stuprocentowy wycinek 1280 p. ze zdjęcia nr 1.
6. Zdjęcie nr 4 powiększone 10 x do rozmiarów oryginału, czyli zdjęcia nr 1. (trzeba kliknąć, aby otworzyć całe).
7. 100% wycinek ze zdjęcia 6. Pomijając brak ostrości wynikający z wywalenia 99% pikseli z oryginalnego pliku w trakcie jego zmniejszania, to różnica w ostrości planów została całkowicie zatarta.
8. Zdjęcie zmniejszone 10 x (nr 4) wkomponowane w pełną klatkę, czyli symulacja matrycy telefonu komórkowego. Tu nie widać już różnicy ostrości w planach, bo skala ich odwzorowania na matrycy ja zaciera.
9. Bezpośrednie porównanie 100% wycinka z oryginalnego zdjęcia nr 1 z wycinkiem ze tego zdjęcia zmniejszonego do 1280 p.
10. Porównanie, jak zmienia się wrażenie GO w zależności od skali prezentacji obrazu. De facto pokazuje to też, jak zależy GO od przesłony i ogniskowej przy tej samej odległości od motywu.
Po lewej stronie 50% widok zdjęcia wykonanego przy 100 mm f/4 w porównaniu do 100% widoku zdjęcia wykonanego 50 mm f/2. Zdjęcia i GO wyglądają tak samo.
11. Przy stuprocentowej prezentacji zdjęcia z obiektywu 100 mm (po lewej) wrażenie małej GO wzrasta.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Odp: Viltrox wycofuje się z systemu Canona RF. Canon blokuje działania Viltroxa.
doświadczenie z dzisiaj - potrzebowałem zrobić dzisiaj jakieś macro więc podpiąłem do obiektywu pierścień - kupiłem komplet firmy FOTGA kiedyś po pozytywnych opiniach na nikoniarzach miały być ponoć wysokiej jakości - podpinam najdłuższy - brak AFa coś nie kontaktuje, podpinam średni zaciął się na obiektywie, nie wciska się guziczek, do odblokowania pół godziny walki, robię macro bez pierścieni (w końcu mam z czego cropować) bo nie chcę sprawdzać co będzie z najcieńszym - z mojej perspektywy może to dobrze że canon blokuje viltroxa przynajmniej nie będę miał okazji na kolejny zakup
doświadczenie z dzisiaj - potrzebowałem zrobić dzisiaj jakieś macro więc podpiąłem do obiektywu pierścień - kupiłem komplet firmy FOTGA kiedyś po pozytywnych opiniach na nikoniarzach miały być ponoć wysokiej jakości - podpinam najdłuższy - brak AFa coś nie kontaktuje, podpinam średni zaciął się na obiektywie, nie wciska się guziczek, do odblokowania pół godziny walki, robię macro bez pierścieni (w końcu mam z czego cropować) bo nie chcę sprawdzać co będzie z najcieńszym - z mojej perspektywy może to dobrze że canon blokuje viltroxa przynajmniej nie będę miał okazji na kolejny zakup
No to żeby było o Vitroxie:
Kupiłem zestaw pierścieni pośrednich Viltroxa pod RF - nic się nie zacina bo luzy ogromne - wszystko lata niesamowicie ale AF czasem działa
Ponieważ nie szło tym pracować kupiłem zestaw pierścieni Viltroxa pod EF - wszystko elegancko spasowane, nie klinuje się ale i nie lata, AF działa niezawodnie.
Canon rozsądnie pogonił ich z tym RF
No to żeby było o Vitroxie:
Kupiłem zestaw pierścieni pośrednich Viltroxa pod RF - nic się nie zacina bo luzy ogromne - wszystko lata niesamowicie ale AF czasem działa
Ponieważ nie szło tym pracować kupiłem zestaw pierścieni Viltroxa pod EF - wszystko elegancko spasowane, nie klinuje się ale i nie lata, AF działa niezawodnie.
Canon rozsądnie pogonił ich z tym RF
Nie mogłem kupić Canonowskiej przejściówki więc kupilem VITROXA i na początku był ok, ale piny z obiektywów ścierały detaliona .
No to żeby było o Vitroxie:
Kupiłem zestaw pierścieni pośrednich Viltroxa pod RF - nic się nie zacina bo luzy ogromne - wszystko lata niesamowicie ale AF czasem działa
Ponieważ nie szło tym pracować kupiłem zestaw pierścieni Viltroxa pod EF - wszystko elegancko spasowane, nie klinuje się ale i nie lata, AF działa niezawodnie.
Canon rozsądnie pogonił ich z tym RF
te pierścienie FOTGI niby chodzą ciężko (mz za ciężko) ale jak parę lat temu podpiąłem wszystkie trzy do S50A to się wygięły w banana - pochyły w gratisie - po prostu legendarna jakość, szczególnie trzeba uważać na produkty firmowane dla zmylenia przeciwnika nazwą angielską lub o zgrozo niemiecką
No to żeby było o Vitroxie:
Kupiłem zestaw pierścieni pośrednich Viltroxa pod RF - nic się nie zacina bo luzy ogromne - wszystko lata niesamowicie ale AF czasem działa
Ponieważ nie szło tym pracować kupiłem zestaw pierścieni Viltroxa pod EF - wszystko elegancko spasowane, nie klinuje się ale i nie lata, AF działa niezawodnie.
Canon rozsądnie pogonił ich z tym RF
Bo patenty na bagnet EF wygasły 25 lat wcześniej i tylko gadżety z bagnetem EF będą działać, czy naprawdę trzeba to znowu tłumaczyć? Na bagnet RF został założony PAS CNOTY i nie dopuszczą do niego nikogo z zewnątrz Tylko jego właściciel, czyli canon może na nim swawolić wypuszczając kolejne szkła RF.
BTW - Nikon ogłosi w przyszłym tygodniu kolejny szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy Tamron z mocowaniem Nikon Z https://nikonrumors.com/2022/09/18/c...#ixzz7fJUH83IH
Już wcześniej pisałem o tym, że zapewne uzupełnią szeroki kąt do wcześniejszych szkieł z mocowaniem Z Tamron/Nikon 28-75 f/2,8 Nikon Z i 70-300mm F/4.5-6.3 Nikon Z. Obstawiam, że będzie to raczej: Tamron 17-28mm f/2.8 Di III RXD.
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6 obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
BTW - Nikon ogłosi w przyszłym tygodniu kolejny szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy Tamron z mocowaniem Nikon Z https://nikonrumors.com/2022/09/18/c...#ixzz7fJUH83IH
Już wcześniej pisałem o tym, że zapewne uzupełnią szeroki kąt do wcześniejszych szkieł z mocowaniem Z Tamron/Nikon 28-75 f/2,8 Nikon Z i 70-300mm F/4.5-6.3 Nikon Z. Obstawiam, że będzie to raczej: Tamron 17-28mm f/2.8 Di III RXD.
Też obstawiam, że będzie 17-28, byłby to bardzo dobry ruch.
Odnośnie wieszczenia końca Nikona, to nawet na forum nikoniarzy były takie przypuszczenia. Dla nas niedobrze by było, lepsza jest konkurencja niż marginalizacja któregokolwiek z brandów. Lepiej niech Nikon się podnosi i to jak najszybciej, będzie to tylko z korzyścią dla nas wszystkich.
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Odp: Viltrox wycofuje się z systemu Canona RF. Canon blokuje działania Viltroxa.
Warto dodać ile te szkła do Nikona, które Tamron bedzie wyuszczał,będą kosztować w stosunku do ich odpowiedników do Sony,bo marża jest jednak spora porównując wariant pod mocowanie FE a Z .
Odp: Viltrox wycofuje się z systemu Canona RF. Canon blokuje działania Viltroxa.
Niemożliwe żeby wypuścili w krótkim czasie tak wiele modeli Z, z kilkoma nowymi matrycami. Lubiłbym retro Zf, może bym brał. Z6III mający 33 Mpx byłby też wystarczającym, byle miał AF z Z9.
Do postu atsf się ustosunkuje jak będe miał dużo czasu. Bo po prostu zaczął porównywać gruszki z jabłkami. Jak się zaczyna mieszać kilkoma parametrami naraz to mozna udowodnić wszystko. Tak nie wolno.
Nikony, Canony (EOS 50e, AE1, AV1, T70) Olympus, Pentaxy, Minolta, Leica, Hasselblad, Rolleiflex, Voigtlander, FKD (Praktica, Zenit, FED, Zorkij, Kiev, Smiena i to nie wszystko)
Niemożliwe żeby wypuścili w krótkim czasie tak wiele modeli Z, z kilkoma nowymi matrycami. Lubiłbym retro Zf, może bym brał. Z6III mający 33 Mpx byłby też wystarczającym, byle miał AF z Z9.
Do postu atsf się ustosunkuje jak będe miał dużo czasu. Bo po prostu zaczął porównywać gruszki z jabłkami. Jak się zaczyna mieszać kilkoma parametrami naraz to mozna udowodnić wszystko. Tak nie wolno.
Najpierw się zastanów, czy naprawdę chcesz to zrobić, bo sukcesu Ci nie wróżę
Ja nie mieszam "gruszek" z "jabłkami", lecz odwołuję się ściśle do definicji GO wg przyjętego CoC i kalkulatora GO. Skoro tego nie widzisz, to masz problem
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Odp: Viltrox wycofuje się z systemu Canona RF. Canon blokuje działania Viltroxa.
Teoria wrażenia głębi ostrości, to jest takie wrażenie, że jak siedzisz tyłkiem na gorącym to każda sekunda trwa wiecznie ale jak ładna dziewczyna siedzi na Twoich kolanach to trwa bardzo krótko ta sama sekunda .
Że też chce Ci się udowadniać te wszystkie teoryje i filozofijować bez sensu, przeczytałem nawet to i wg mnie to jakieś wydumki bez pokrycia
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Komentarz