Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 14-09-2022 o 13:52
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
A Ty nie odróżniasz tego, czy zdjęcie "było zrobione obiektywem krótkoogniskowym czy też tele"?
Poczytaj:
https://www.fotopolis.pl/opinie/anal...mistrza-miasta
Stara sztuczka i często wykorzystywana do przekłamań przez fotografów (kompresja planów i było już o tym).
Ostatnio edytowane przez candar ; 14-09-2022 o 14:09
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
ten efekt wynika tylko z odleglości, a nie z ogniskowej - jeśli stojąc w tym samym miejscu zrobisz zdjęcie obiektywem szerokokątnym np. 24mm, a następnie obetniesz kadr to otrzymasz ten sam identyczny obrazek (z tą samą kompresją perspektywy) co z tele np. 400mm zrobionego z tego samego miejsca - bo ogniskowa nie ma wpływu perspektywę- warto sprawdzić samodzielnie - bo potem taka wiedza umożliwia efektywne wykorzystanie tego efektu - czyli wiadomo w którą stronę należy się udać aby efekt był większy
ale ogólnie noszenie kaganka oświaty nie jest moją pasją więc pasujęnie mam zamiaru pouczać candara którego zdjęcia lubię
![]()
Ostatnio edytowane przez mirror ; 14-09-2022 o 20:09
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
niestety nie da się odróznić zdjęcia zrobionego tele od zdjecia zrobionego szerokokątbnym obiektywem z tego samego miejsca obciętego do tego samego kadru - więc nikt tego nie odróżni, nikt
kiedyś zamieściłem zdjęcia na forum (od 17 do 105mm były identyczne) ale wiara jest silniejsza niż nauka
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Ostatnio edytowane przez mirror ; 14-09-2022 o 20:55
Zniekształacenia perspektywy UWE, tele to widać dopiero znacznie dalej od tego jak nasze oko "tworzy" 3 wymiar na "płaskiej" siatkówce to znacznie dalej od około f = 40mm
Wyraźnie widzimy dopiero przy poniżej 20 mm i więcej niż 200mm, zrób takie porównanie to zobaczysz.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 14-09-2022 o 20:52
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Mi zniekształcenie perspektywy zaczyna się od jakichs 300ml. Oczywiście walonych serią.