Cytat Zamieszczone przez Leon007 Zobacz posta
Na ogół staram się coś powiedzieć, gdy widzę szerzenie ciemnoty typu tworzenie nowej fizyki. Ostatnio kolega Jan lansuje tezę, że głębia ostrości to efekt specjalny i w oku tego nie ma - już nawet nie chce mi się nic mówić.
Cytat Zamieszczone przez mirror Zobacz posta
jp wytworzył sporo tematycznych wątków w których podaje "wiedzę" fotograficzną nie mającą pokrycia w nauce - przypomnę tylko dwa lub więcej wątków o perspektywie zależnej od ogniskowej obiektywu - perspektywie szerokokątnej czy kompresja przestrzeni w teleobiektywie, w których myli skutki z przyczynami i opisuje nieistniejące zjawiska - staram się czasem prostować tą "wiedzę" (tyle i tylko tyle) bo przy aktualnym stanie szkolnictwa jeszcze ktoś gotów w to uwierzyć, a potem po odkryciu w sobie daru nauczania nauczać kolejne generacje pasjonatow foto.
moim zdaniem władza powinna w miarę szybko prostować tego typu odkrywcze wątki bo normalne metody (oparte na dyskusji) w tym przypadku nie zadziałają - to walka z wiatrakiem, a czasem z wiatrakami.
I jeżeli mamy być przez chwilę poważni, to właśnie te dwa powyższe wpisy Kolegów dotykają clou problemu. Bo do czasu gdy Jasio wypisuje sobie banialuki przez translator gogle przetłumaczone ze swojego źródła wiedzy wszelakiej (czyli zalinkowanej przez siebie „encyklopedii samsunga” (sic!!!)) to można się z tego śmiać i traktować z pobłażaniem.
Natomiast nasz przesympatyczny autor wplata w to wszystko kompletne bzdury świadczące nie tylko o braku znajomości podstaw fotografii czy optyki, ale także o elementarnych brakach w wiedzy ogólnej. I to powinno być prostowane (lub usuwane), bo jednak mimo wszystko to forum fotograficzne, a nie pudelek. I jednocześnie jest to też prosta odpowiedź dlaczego Jasio na zadawane pytania nie odpowiada. Bo zwyczajnie nie potrafi ustosunkować się do tematów, o których nie ma bladego pojęcia, a dzieło naukowe „encyklopedia samsunga” albo tych odpowiedzi nie zawiera, albo przeczy im, podając stwierdzenia niezgodne z prawdą, ale wygodne dla marketingu sprzedawanego urządzenia.