Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 20-02-2023 o 16:52
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Tak może być.
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Ja wczoraj patrzyłem na ceny średnich formatów. Bronka SQ-A, P645 (którego mam), a nawet jakieś wynalazki typu Kiev 60. I zastanawia mnie, co jest grane, że te aparaty kosztują coraz więcej? I kto je licytuje, skoro fotoamatorzy używają już tylko Samsungów S22? Taki Kiev 60, jeszcze rok temu kosztował £100 - £150. A teraz poniżej 3 stów, zapomnijcie. Bronkę SQ-A, wahałem się czy kupić, bo była stan igła, za 3,5 stówy. Teraz kosztuje minimum £750.
Ludzie, którzy używają do fotografowania wyłącznie smartfonów (nawet jeśli kiedyś, jak Jan, używali aparatów), żyją w zamkniętej nieprzepuszczalnej skorupie marketingu i po prostu nie są świadomi, o co chodzi w fotografii. Dlatego możecie tłumaczyć o fotonach, pixelach, optyce, a równie dobrze moglibyście mówić do nich po chińsku. Świadczą o tym oderwane od rzeczywistości odpowiedzi żywcem wyjęte z modlitewnika działu marketingu, każdej firmy od smartfonów...
http://glebsky.pl/ Mój blog fotograficzny, oraz http://flickr.com/photos/197047644@N07/ dla tych, którzy z jakichś powodów chcieliby zobaczyć moje zdjęcia
Mnie krew zalewała, gdy musiałem Canonem A610, a potem M2, robić zdjęcia metodą na zombie, trzymając aparat w wyciągniętych rękach, bo bez okularów do czytania gówno widzę z mniejszej odległości, a gdy dystans był metrowy, w jakiejś ciasnej przestrzeni, to mi się z tego metra robiło pół metra i mnie jeszcze bardziej szlag trafiał, bo już z perspektywą, ogniskową i kadrowaniem robiły się następne problemy, więc przez sprzęt do fotografowania rozumiem wyłącznie coś, co można przytulić do pyska, bo ma celownik z korekcją dioptryczną, i w tym celowniku widzę nastawy, które mogę zmieniać bez odrywania go od oka.
O tym, czy sprzęt się do fotografowania nadaje, dla mnie decyduje głównie ergonomia, oraz jakość obrazu, a żaden smartfon tego pierwszego warunku nie spełni nigdy.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Oprócz tego utworzyła się moda na stare kompakty, wśród zachodniej młodzieży, czy choćby jak wytłumaczyć modę na instaksy. Można, gdy poczytać, posłuchać trochę więcej niż w jednym kręgu.
Albo jak wytłumaczyć właśnie ten fenonem nawrotu fotografii analogowej średnioformatowej, gdzie w tamtym roku będąc na dwóch plenerach byłem w mniejszości pstrykając cyfrą ? Czy jakieś prognozy wymądrzonych influencerów z jutuba to przewidywały ?
Jest coraz większa rzesza młodych pasjonatów, których przestaje interesować maksymalna jakość, szybkość autofokusa czy co tam jeszcze nowego. Chcą być tacy jak ich dziadek czy ojciec. Kupują gramofon, winyle, urządzają miekszanie w stylu lat 60tych. Wyszukują przedmioty które pasowałyby do tego stylu. Jak to wytłumaczyć ?
Jak wytłumaczyć np. fakt iż x100v nowy kosztuje 10tys, jest pożądany a nie jest jakąś rewelacją jeśli chodzi o jakość zdjęć ? jak w ogóle wytłumaczyć że ktoś inwestuje w "kultowy" amerykański samochód który wcalnie jest jest szybszy czy lepszy od aktualnie produkowanych ? jak to się ma do tej teroii, że lepsze zawsze wypiera gorsze ?
Albo z naszego podwórka - dlaczego Canon, który jest wsród nikoniarzy i soniarzy uważany za gorszy ma największy udział w rynku foto ? Co pominięto w tej teorii że "najlepsze wyprze słabsze" , gdzie pomylili się Ci najmądrzejsi z mądrych, tzw gadające głowy, w swoich przewidywaniach ?
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 20-02-2023 o 19:29
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Wyjątkowo błyskotliwa reklama... Takiej żem jeszcze nie widział.
http://glebsky.pl/ Mój blog fotograficzny, oraz http://flickr.com/photos/197047644@N07/ dla tych, którzy z jakichś powodów chcieliby zobaczyć moje zdjęcia
S23 Ultra, test, sporo zdjęć aparatami
https://www.tabletowo.pl/recenzja-sa...23-ultra-test/
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 20-02-2023 o 21:51
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/