Do kaczek i łabędzi w stawie się daz innymi może byc zdecydowanie gorzej.
Do kaczek i łabędzi w stawie się daz innymi może byc zdecydowanie gorzej.
Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...
Pytanie do tych co już trochę pofotografowali R7. Jak w praktyce sprawdza się stabilizacja matrycy ? Szczególnie chodzi mi o przydatność przy używaniu długich ogniskowych pow. 300mm.
https://www.facebook.com/fotokopacz
Nie wiem czy to będzie dla Ciebie miarodajne ale przeszukałem archiwum zdjęć z R7:
na 400 mm używając RF 100-400 byłem w stanie normalnie robić nieporuszone zdjęcia na 1/50, jeśli się mocno skupiłem a obiekt był oczywiście nieruchomy to i 1/20 dało się zrobić nieporuszone (ale tu już się trzeba było przyłożyć)
na 600 mm / 800 mm używając RF 600 f11 i RF 800 f11 też byłem w stanie fotografować spokojnego ptaka (np. kwiczoł) przy 1/50 bez wielkich problemów. Z uwagi na to, że to ciemne obiektywy notorycznie fotografowałem 1/200 czy 1/100 i odsetek ostrych był spoko także według mnie jak się wie co robi, a obiekt nie wymaga dużo do zamrażania ruchu to spokojnie 1/200 można działać.
Natomiast co warto wspomnieć każdy z przytoczonych obiektywów ma też własną stabilizację i to trochę pomaga tej wbudowanej, oczywiście to jak długie czasy utrzymasz z ręki zależy też w dużej mierze od Ciebie, do tego w jaki sposób i jak stabilnie trzymasz zestaw (w przypadku tych obiektywów pomaga ich niska waga).
Nie mogę już edytować powyższego wpisu, jak się zapomni statywu, a bardzo się chce zdjęcie krajobrazowe to udało mi się utrzymać ostre 1/4 sekundy dla 100-400 na 400 mm z zadowalającą powtarzalnością.
Czyli jest bardzo przyzwoicie.
A jak zachowuje się stabilizacja kiedy aparat jest ustawiony na statywie ? Np przy ogniskowej 400mm i czasie na poziomie 1/5s ? Tłumi drgania powstające przy naciskaniu spustu ?
https://www.facebook.com/fotokopacz
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Spróbuj fotografować np rudzika 20 min przed wschodem słońca przy użyciu 2s,10s lub wężyka
--- Kolejny post ---
Dzięki za info ale dalej to nie jest odpowiedź na pytanie czy stabilizacja matrycy wytłumi drgania jakie powstają w trakcie naciskania spustu.
https://www.facebook.com/fotokopacz
Współpraca IBIS i IS to dosyć wysublimowana technika. Na statywie, obserwując powiększenie 10x, można zaobserwować skuteczność tego układu jeśli chodzi o drgania. Moim zdaniem jest lepiej niż przy wyłączonej stabilizacji. Przy długich czasach z kolei zawsze jest obawa, że cały obrazek "popłynie" i chyba lepiej wyłączyć IS.
Dlaczego nie można używać wężyka dla przykładu, który podałeś to nie wiem. Spust na wężyku działa natychmiast. To samo przy wyzwalaniu IR czy BT.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
wężyk lub telefon rozwiązuje sprawę drgań w czasie naciskania spustu (ale oglądałem sporo influencerów na youtube którzy naciskają spust na statywie taka moda widocznie nie mają pojęcia że wężyki istniejąale z drugiej strony pokoleniowo powinni już wiedzieć o istnieniu smartofona)
jeśli IS jest z tych co wykrywają statyw prawdopodobieństwo "popłynięcia" jest niewielkie, należy pamiętać że w R stabilizacja działa hybrydowo i wyłączenie jej na obiektywie wyłączy również IBIS.
Ostatnio edytowane przez mirror ; 19-01-2024 o 14:31
EOS 3, 5D, R5