Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Wątek: 300d w studio

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    3miasto
    Posty
    34

    Domyślnie 300d w studio

    witam
    problem mam ze spasowaniem 300tki i swiatel w studio
    nie da sie robic zdjec przy czasach krotszych niz 1/250 (
    zwykly kompakt fuji (jakis finepix) czy D70 nie maja zadnego problemu
    synchronizacja przy 1/2000 czy 4000 dziala i fotki wychodzia si

    da sie cos z tym zrobic?
    pozdro
    art

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie Re: 300d w studio

    Cytat Zamieszczone przez Last
    witam
    problem mam ze spasowaniem 300tki i swiatel w studio
    nie da sie robic zdjec przy czasach krotszych niz 1/250 (
    zwykly kompakt fuji (jakis finepix) czy D70 nie maja zadnego problemu
    synchronizacja przy 1/2000 czy 4000 dziala i fotki wychodzia si
    Zdaje się że 300D jako jedyny z wymienionych przez Ciebie ma mechaniczną migawkę i to pewnie jest problemem...
    Nie sądzie żeby się dało zrobić cokolwiek, tylko ciekawi mnie po co Ci w studio krótsze czasu niż 1/250 ?
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Tytus
    Dołączył
    May 2004
    Wiek
    52
    Posty
    1 358

    Domyślnie Re: 300d w studio

    Cytat Zamieszczone przez Krzychu
    Cytat Zamieszczone przez Last
    witam
    problem mam ze spasowaniem 300tki i swiatel w studio
    nie da sie robic zdjec przy czasach krotszych niz 1/250 (
    zwykly kompakt fuji (jakis finepix) czy D70 nie maja zadnego problemu
    synchronizacja przy 1/2000 czy 4000 dziala i fotki wychodzia si
    Zdaje się że 300D jako jedyny z wymienionych przez Ciebie ma mechaniczną migawkę i to pewnie jest problemem...
    Nie sądzie żeby się dało zrobić cokolwiek, tylko ciekawi mnie po co Ci w studio krótsze czasu niż 1/250 ?
    może daje tak po oczach, że dla małej GO 1/4000 jest potrzebna....

    P.S.
    co masz na myśli mówiąc o mechanicznej migawce???

  4. #4
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    3miasto
    Posty
    34

    Domyślnie Re: 300d w studio

    Cytat Zamieszczone przez Krzychu
    Zdaje się że 300D jako jedyny z wymienionych przez Ciebie ma mechaniczną migawkę i to pewnie jest problemem...
    Nie sądzie żeby się dało zrobić cokolwiek, tylko ciekawi mnie po co Ci w studio krótsze czasu niż 1/250 ?
    1. im krotszy czas tym lepsza jakosc fotki. matryna ma 10/20 razy mniej czasu na generowanie szumu
    2. porownaj zdjecia np. rozwiewanych wentylatorem wlosow zrobione prz 1/200 i 1/2000.. zobaczysz roznice

    poza tym zalamka, ze jezeli jest tak jak piszesz

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie Re: 300d w studio

    Cytat Zamieszczone przez Tytus
    co masz na myśli mówiąc o mechanicznej migawce???
    To że Nikon na czasach powyżej bodajże 1/250 ma migawkę elektroniczną w sensie takim jak mają prawie wszystkie cyfrowe kompakty (włączenie i wyłączenie matrycy ?) i stąd się bierze jego czas synchro 1/500 sek.
    300D ma na wszystich czasach normalną roletową migawkę, oczywiście sterowaną elektronicznie.

    A jak za bardzo daje po oczach to można większy softbox zapiąć, nie ? Albo ograniczyć moc lampy, jeżeli taką funkcje ma (a zdecydowana większość ma)

    [ Dodano: 22-10-2004 ]
    Cytat Zamieszczone przez Last

    1. im krotszy czas tym lepsza jakosc fotki. matryna ma 10/20 razy mniej czasu na generowanie szumu
    2. porownaj zdjecia np. rozwiewanych wentylatorem wlosow zrobione prz 1/200 i 1/2000.. zobaczysz roznice
    Z ciekawości czystej pisałem, dzięki za info. Co do włosów - wierzę.

    Cytat Zamieszczone przez Last
    poza tym zalamka, ze jezeli jest tak jak piszesz
    No chyba jest, typowa przypadłość dla zbyt krótkiego czasu - zapodaj sobie jakiś aparat z centralną migawkę, Mamiyę RB 67 albo Hasselka ;-)
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  6. #6
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    191

    Domyślnie

    Hhhmmm
    rozwiewanych wentylatorem wlosow
    znaczy fotografujemy modelki...i światło gaśnie......hhmmmm

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Może się wygłupię , ale wydawało mi się, że do 1/250 jest synchronizacja z wbudowaną lampą błyskową... Jeśli się ma dedykowaną serii EX, to wydaje mi się, że ma pełną synchronizację. W końcu lampy te maja również błysk stroboskopowy, który na pewno musi mieć wyższą niż 1/250 synchronizację

    Zewnętrznej lampy nie mam , tylko mi sie przypominają artykuły z netu, jak szukałem informacji o 10D.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    Może się wygłupię , ale wydawało mi się, że do 1/250 jest synchronizacja z wbudowaną lampą błyskową... Jeśli się ma dedykowaną serii EX, to wydaje mi się, że ma pełną synchronizację. W końcu lampy te maja również błysk stroboskopowy, który na pewno musi mieć wyższą niż 1/250 synchronizację
    Wszystko prawda, EX'y mają synchro z krótkimi czasami tylko inicjator wątku nic o EX'ach nie pytał, ja przynajmniej zrozumiałem że chodzi o lampy studyjne, a 1/250 to czas synchronizacji z wbudowaną i wszystkimi innymi poza EX'ami w trybie FP - raczej reguła od której wyjątkiem są wspominane EX'y...
    Poza tym EX'y nawet w wireless E-TTL'u alternatywą dla studyjnych nie są....
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  9. #9
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    3miasto
    Posty
    34

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychu
    Wszystko prawda, EX'y mają synchro z krótkimi czasami tylko inicjator wątku nic o EX'ach nie pytał, ja przynajmniej zrozumiałem że chodzi o lampy studyjne....
    dokladnie, chodzi o lampy studyjne (jedna wyzwalana ze stopki, pozostale fotocela)
    a jak jest w przypadku 10D?
    nie ukrywam, ze troszke rozczarowany jestem...300d zabawka w koncu nie jest, przynajmniej do teraz tak myslalem...

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Last

    dokladnie, chodzi o lampy studyjne (jedna wyzwalana ze stopki, pozostale fotocela)
    a jak jest w przypadku 10D?
    Tak samo, synchro 1/200 sek.
    1 Ds Mark II ma synchro 1/250 sekundy, podobnie jak analogowy 1V.

    Cytat Zamieszczone przez Last
    nie ukrywam, ze troszke rozczarowany jestem...300d zabawka w koncu nie jest, przynajmniej do teraz tak myslalem...
    Chyba niepotrzebnie jesteś rozczarowany, większość aparatów z migawkami szczelinowymi ma synchro z lampą w tych okolicach (patrz wyżej), te z centralnymi (średni i wielki format) ze wszystkimi dostępnymi które najczęściej kończą się na 1/500 sekundy...
    Mamiye mają - 1/400, Hasellblad 501 CM - 1/500, obiektywy do wielkiego formatu Nikona 1/500 sek a to jest generalnie nie-zabawkowy sprzęt do studio
    W sumie D70 ma 1/500 sekundy to wciąż jest dalekie od 1/2000 o których pisałeś, ale ta elektroniczna migawka chyba działa trochę jak centralna...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •