Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: Jednopunktowy AF

  1. #1

    Domyślnie Jednopunktowy AF

    Witam. Posiadam Canona eos 80d. Mam ustawiony jeden punkt ostrości i gdy aparat łapie ostrość za świeca się czerwona dioda w wizjerze. Lecz ostatnio po kilku dniach przerwy gdy próbuje nastawić ostrość to lampka się nie świeci i po prawej stronie zapala się kropka która chyba znaczy że aparat nie łapie ostrości. Może to tylko kwestia jakichś ustawień. Ale nie wiem gdyż jestem amatorem a 80d mam dopiero od miesiąca.

  2. #2
    Uzależniony Awatar solti
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    43
    Posty
    927

    Domyślnie Odp: Jednopunktowy AF

    A nie przełączyłeś na obiektywie przełącznika AF/MF? Powinien być ustawiony na AF.
    Sprzęt jest ważny, ale ważniejsze są chęci i umiejętności Niestety ja mam tylko chęci
    galeria na forum Canon-board
    galeria na stronie lotnictwo.net.pl
    galeria.solti.pl

  3. #3
    Początki nałogu Awatar RadOs41
    Dołączył
    Aug 2011
    Miasto
    Radom
    Wiek
    57
    Posty
    350

    Domyślnie Odp: Jednopunktowy AF

    Cytat Zamieszczone przez krzysiek123456731 Zobacz posta
    ...Mam ustawiony jeden punkt ostrości i gdy aparat łapie ostrość za świeca się czerwona dioda w wizjerze. Lecz ostatnio po kilku dniach przerwy gdy próbuje nastawić ostrość to lampka się nie świeci ...
    Sprawdź w menu aparatu -Wyświetlanie punktu AF (niebieska zakładka) i ustaw na -Włącz.

    Lub instrukcja Canon 80d: str. 120-137, str. 423/424- C.Fn II 14 - Wyświetlanie punktu AF przy ustawieniu ostrości oraz C.Fn II 15 - Oświetlenie w wizjerze, str. 484 - punkty af świeca na czerwono wyłącznie po ustawieniu ostrości w warunkach słabego oświetlenia... poczytaj, powinno pomóc.
    Ostatnio edytowane przez RadOs41 ; 15-12-2021 o 18:20
    Trochę gratów i nieco innych szpargałów...

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2018
    Miasto
    Szczecin
    Posty
    444

    Domyślnie Odp: Jednopunktowy AF