puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Jednak "zmaściłem", teraz "doumiałem" o tym obiektywie, był projektowany pod film.
Z (starych) opisów użytkowników wynika że nie jest ostry.
Ciekawa by była ocena Jacka_Z ostrości i szczegółowosci wydrukowanych zdjeć o szerokości około 80 cm z H i z N czyli jak (i o ile) by było lepiej gdyby nagle w "tamtym" czasie pojwił się Z7II.
jp
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
??? Sonnar nie był projektowany pod Nikona. Przecież pisałem, że to szkło Hasselblada i faktycznie z czasów analoga, system V (ja go nie kupowałem do focenia na Nikonie, tylko do mojego Hasela 503). Przy okazji - kupiłem też przejściówkę Hasel- Nikon Tilt-Shift.
Wybierając szkła do Hasela szukałem opinii o ich ostrości i ... właściwie ich nie znajdowałem. Pismo tylko jak się spisują na kliszach, a testów na body cyfrowych było brak. Uznałem, że ostrzejsze na analogu będą ostrzejsze na cyfrze, ale jak ostre vs ostre szkła na cyfrowy mały obrazek? No i tu miła niespodzianka, jego ostrość jest porównywalna do Sigmy Art 85 mm.
Jak gdzieś czytałeś że jest nieostry to nie wierz w to. Zapewne czytałeś o Carl Zeiss Sonnar z Jeny. To nie jest ta optyka. To dwie różne firmy.
Widać jestem bałwanem, ale czuję się całkiem dobrze.
Ostatnio edytowane przez Jacek_Z ; 25-12-2021 o 01:07
Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...
Zapomniałem dodać... To, że Carl Zeiss raczył dodać redukcję, do obiektywu średnioformatowego, umożliwiającą użycie gho w małym obrazku, bynajmniej, nie oznaczało, że ktoś tam rzeczywiście się spodziewał, iż znajdzie się bałwan, który będzie chciał to zrobić. To, że można, nie znaczy, że trzeba. I oni prawdopodobnie z takiego założenia wychodzili. A że znaleźli się tacy, co to chcieli ożenić ogień z wodą... Ich problem.
Wesołych Świąt Panowie...![]()
http://glebsky.pl/ Mój blog fotograficzny, oraz http://flickr.com/photos/197047644@N07/ dla tych, którzy z jakichś powodów chcieliby zobaczyć moje zdjęcia
Ależ nie traktuj tego tekstu o "bałwanach" dosłownie. W tym kontekście, ja też jestem bałwanem i czuję się z tym dobrze. To był taki dżołk.![]()
http://glebsky.pl/ Mój blog fotograficzny, oraz http://flickr.com/photos/197047644@N07/ dla tych, którzy z jakichś powodów chcieliby zobaczyć moje zdjęcia