jest kilka bardzo waznych spraw;Zamieszczone przez iREM
- jak juz sam zauwazyles obiektyw stalka i to idelanie prostopadle
do obrazu, ustawiony doklanie na srodkuay uniknac znieksztalcen. DOABRA stalka i domknieta.
- oswietlenie w zasadzie najlepsze ciagle w przypadku pracy z olejem,
wtedy doskonale widac ulozenie swiatal na fakturze materialu. Blyskowy tez
da sie pracowac lecz trudniej nad nim zapanowac. Mowa oczywiscie o
oswietleniu studyjnym
- dwa zroda switla ostawione w taki sposob aby podkreslic szlechetna fakture
farby olejnej i rownoczesnie nie bylo odbic. To bardzo trudna sprawa
ustawic wlaciwie swiatlo i dobrac je odpowiednio.
- koniecznie wzorniki kolorow jesli to ma byc reprodukcja
- do reprodukcji 1:1 conajmniej sredni format, jesli zdjecia maja sluzyc do
wysokiej jakosci albumow matryca FF i to bez dyskusji
- swiatlomierz studyjny w celu sprawdzeniu rownomernego ulozenia swiatla na
powierzchni obrazu
- na wstepie pracujac cyfra dobrze ustawiony WB wedlug wzorcow w
przypadku analoga dobrze dobrany material do temperatury barwowej lampy +
odpowienie konwertery i musowo wzorce kalibracyjne gdzies w kadrze.
Roger