zaczalbym tradycyjnie od optyki, potem kminil nad nakretka do niej.
jaki to reportaz jest, to bedzie latwiej celowac?
odpowiednikiem pelnoklatkowym D5300 + 50/1.8 + 17-50 mogloby byc cos w desen 6D2 + 24-105/4 na start (i potem moze 85/1.8 a moze jednak i 50/1.8). mozesz tez szukac D610 z 24-120 VR, to tez jest niezly korpus.
canonowski 6D2 to ogolnie swietna puszka. mnie jutro mija 3 lata pracy nia i to bez dwoch zdan najlepszy aparat jaki kiedykolwiek mialem (Canony mam od 17 lat, w tym czasie regularnie pracowalem 14 modelami). chociaz nie wiem czy optymalny wybor w tej cenie akurat do reportazu - uklad punktow AF jest mocno skupiony w centrum kadru (moj 80D ma ten sam uklad przy cropowej matrycy i wtedy to jest cud miod i orzeszki). no i matryca 6D2 podobniez gorzej sie daje wyciagac z cieni niz nowsze przetworniki. stad pomysl D610 bo tam te rzeczy wygladaja ciutke lepiej