Cytat Zamieszczone przez pazurek
A o co chodzi z tymi zuzywajacymi sie kartami?
Kartoniki sa w formie naklejek (takich trochę grubszych) na których są naniesione pigmenty (to nie jest wydruk). Można sobie nakleić na jakąś płytkę z plexi i będzie ok. Starczy na długo jeśli nie będziesz rzucał byle jak do torby (na ziemię itp) tylko trzymał w jakimś etui co by się nie zarysowało/pobrudziło. Z tego co piszą to pigment jest odporny na blaknięcie i wpływ atmosfery zatem powinno starczyć na bardzo długo.

Cytat Zamieszczone przez bundy
Hmm...właśnie zamówiłem sobie te kartoniki - ciekaw jestem jak się będzie ten soft kalibracyjny spisywał. Z tego co widzę, kartoniki są bardzo poręczne i lepiej się je upcha do torby niż duże tablice referencyjne Gretaga albo Pantona.
Soft jest prosty aż do bólu :-). Szkoda tylko że nie zrobili z tego dodatkowo pluginu do szopa...może w kolejnej wersji.

Po nieco dłuższej zabawie z tymi wzornikami podzielę się kilkoma uwagami.

Najpierw + : Jak się uda wygenerować dobry profil to korekta faktycznie dobrze działa.
- "Jak się uda" - rozwinę nieco...Wzornik ( a właściwie soft) jest jakiś dziwny. Mam na przykład dobrze zrobioną fotkę ze wzornikiem a soft kwestionuje mi jakieś kolory na wzorniku. Czasem napisze że np. czarny jest za mocno oświetlony (choć fotka jest poprawnie zrobiona) a czasem zaznaczy kilka najczęsciej szare i nie wiadomo o co chodzi (światło na 100% jest równomierne, histogram nigdzie nie wyjarany), naprawdę dziwne... Ogólnie zauważyłem że soft preferuje fotki z "zapasem na histogramie z prawej strony". Gdy np. mam zdjęcie z trochę wyjaranym niebem to po konwersji potrafi wypalić paskudne plamy - niekoniecznie białe. To samo dotyczy skóry, np. gdy twarz jest dość mocno oświetlona to różnie to może wyjść. Generalnie kolory są bardzo dobre jeśli jak już wspomniałem nic nie jest bliskie wyjaraniu.
Zdjęcia z lampą w pomieszczeniach to TOTALNA porażka. Wynika to z tego (IMO) że światło ma nierównomierną temperature tzn. różne obszary na zdjęciu oświetloną są różna proporcją światła z lampy+zastanego, gdy się robi zdjęcie ze wzornikiem to lampa (automatyka E-TTL) błyska trochę inaczej w efekcie zdjęcie po korekcie kolorów to porażka...
Powiem tak w świetle dziennym można się pobawić, choć podejrzewam że wzornik Gretag'a (24) + ACR script (ewentualnie inCamera do generacji prawdziwych profili) da lepsze efekty i będzie bardziej uniwersalny. Chyba się szarpnę na tego Gretag'a...
Jeszcze jest Magne Nielsen i jego profile...tylko ja nie umiem się przyzwyczaić do C1...ale jeśli te profile są faktycznie dobre to może spróbuję :-)