Oczywiście dodam, że obiektyw mam Canon EF-S 18-55mm (Kitowy)Mi również się wydaje że f8 będzie najlepsze
![]()
Oczywiście dodam, że obiektyw mam Canon EF-S 18-55mm (Kitowy)Mi również się wydaje że f8 będzie najlepsze
![]()
Canon 350D EOS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Velbon CX 440 | Kingston CompactFlash 1GB | Soczewki makro: +1d, +1d, +2d, +4d, +10d
Jasne, zresztą napisałem wyżej. W zalezności od jakości słoika. A KIT KITowi nie równy.Zamieszczone przez Tomasz1972
Popatrz tu http://optyczne.pl/index.php?test=ob...est_ob=7&roz=4, przy jakich przesłonach obiektyw jest najostrzejszy
wybaczcie, ze sobie pozartuje, ale nie macie przypadkiem wrazenia, ze nie w ta strone kombinujecie? ze zdjecia to nie tylko ostrosc obiektywow, ale raczej, a wrecz przede wszystkim - fotografowanych ujec?
jesli sie robi zdjecie z duza iloscia planow, w tym dlugim pierwszym planem, to dziure trzeba domknac powyzej f/8 a nawet i f/13a kiedy sie chce celowo nieostrosc (tla lub pierwszego planu) to trzeba z kolei otworzyc?
tak mi sie jednak zdaje, ze w klasycznym podejsciu do fotografii, priorytetowa jest kwestia doboru ekspozycji do warunkow sceny, nie do posiadanego sprzetuto tylko na tym forum dochodzimy do roznych zboczen
![]()
Jaką chcesz/potrzebujesz.Zamieszczone przez Baal
Zwykle w ladnszafciku trzeba mieć głębię ostrości od 1 planu do nieskończoności, a więc musisz stosować takie przesłony które dadzą Ci odpowiednią odległość hiperfokalną. A to zależy od kadru, czyli ogniskowej jaką stosujesz. Im szerzej tym mniej trzeba przymykać. Popatrz tu
No ale gdy chcesz wyodrębić któryś plan to już ta reguła nie ma zastosowania i trzeba trochę wyczucia ze stosowaniem głębi ostrości.
650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
Aha czyli jak będę robił na ogniskowej 18mm to f8 starczy?
Piast9 zauważyłem że koszystasz z lampy 430EX - jak się sprawuje? (sorry za offtopic) Np. w studio na biało tło wystarcza aby nie było cieni?![]()
Canon 350D EOS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Velbon CX 440 | Kingston CompactFlash 1GB | Soczewki makro: +1d, +1d, +2d, +4d, +10d
18mm f/8 @ 350D -> hiperfokalna 2m. Wystarczy.Zamieszczone przez Baal
Lampa ok, działa jak ma działać. A z tłem i cieniami to nie rozumiem o co Ci chodzi. Jak palniesz centralnie na wprost to nie ma cieniPiast9 zauważyłem że koszystasz z lampy 430EX - jak się sprawuje? (sorry za offtopic) Np. w studio na biało tło wystarcza aby nie było cieni?![]()
![]()
650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
A mógłbyś wyjaśnić co to jest "hiperfokalna"?
No na wprost to nie mam cieni, a jak będę robił pod kątem modelce zdjęcia na białym tle? To potrzebuje światło wspomagające (halogeny po bokach) czy nie?
Canon 350D EOS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Velbon CX 440 | Kingston CompactFlash 1GB | Soczewki makro: +1d, +1d, +2d, +4d, +10d
Dziękuje akustyk za wyjaśnienie.
Canon 350D EOS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Velbon CX 440 | Kingston CompactFlash 1GB | Soczewki makro: +1d, +1d, +2d, +4d, +10d