Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: Zdjęcia krajoobrazowe

  1. #11
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2006
    Posty
    228

    Domyślnie

    Oczywiście dodam, że obiektyw mam Canon EF-S 18-55mm (Kitowy) Mi również się wydaje że f8 będzie najlepsze
    Canon 350D EOS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Velbon CX 440 | Kingston CompactFlash 1GB | Soczewki makro: +1d, +1d, +2d, +4d, +10d

  2. #12
    Zablokowany Awatar mmsza
    Dołączył
    Feb 2005
    Posty
    514

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz1972
    Nie do końca , gdyż większość obiektywów daje ostre foty do f 8 - 11, opóźniej robią się mydlane.
    Jasne, zresztą napisałem wyżej. W zalezności od jakości słoika. A KIT KITowi nie równy.

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Popatrz tu http://optyczne.pl/index.php?test=ob...est_ob=7&roz=4, przy jakich przesłonach obiektyw jest najostrzejszy
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  4. #14
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 200

    Domyślnie

    wybaczcie, ze sobie pozartuje, ale nie macie przypadkiem wrazenia, ze nie w ta strone kombinujecie? ze zdjecia to nie tylko ostrosc obiektywow, ale raczej, a wrecz przede wszystkim - fotografowanych ujec?

    jesli sie robi zdjecie z duza iloscia planow, w tym dlugim pierwszym planem, to dziure trzeba domknac powyzej f/8 a nawet i f/13 a kiedy sie chce celowo nieostrosc (tla lub pierwszego planu) to trzeba z kolei otworzyc?

    tak mi sie jednak zdaje, ze w klasycznym podejsciu do fotografii, priorytetowa jest kwestia doboru ekspozycji do warunkow sceny, nie do posiadanego sprzetu to tylko na tym forum dochodzimy do roznych zboczen
    www albo tez flickr

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Baal
    piast9 - A jaka przesłona? Bo Tomek pisał o przysłonie.
    Jaką chcesz/potrzebujesz.

    Zwykle w ladnszafciku trzeba mieć głębię ostrości od 1 planu do nieskończoności, a więc musisz stosować takie przesłony które dadzą Ci odpowiednią odległość hiperfokalną. A to zależy od kadru, czyli ogniskowej jaką stosujesz. Im szerzej tym mniej trzeba przymykać. Popatrz tu
    No ale gdy chcesz wyodrębić któryś plan to już ta reguła nie ma zastosowania i trzeba trochę wyczucia ze stosowaniem głębi ostrości.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  6. #16
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2006
    Posty
    228

    Domyślnie

    Aha czyli jak będę robił na ogniskowej 18mm to f8 starczy?

    Piast9 zauważyłem że koszystasz z lampy 430EX - jak się sprawuje? (sorry za offtopic) Np. w studio na biało tło wystarcza aby nie było cieni?
    Canon 350D EOS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Velbon CX 440 | Kingston CompactFlash 1GB | Soczewki makro: +1d, +1d, +2d, +4d, +10d

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Baal
    Aha czyli jak będę robił na ogniskowej 18mm to f8 starczy?
    18mm f/8 @ 350D -> hiperfokalna 2m. Wystarczy.

    Piast9 zauważyłem że koszystasz z lampy 430EX - jak się sprawuje? (sorry za offtopic) Np. w studio na biało tło wystarcza aby nie było cieni?
    Lampa ok, działa jak ma działać. A z tłem i cieniami to nie rozumiem o co Ci chodzi. Jak palniesz centralnie na wprost to nie ma cieni
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  8. #18
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2006
    Posty
    228

    Domyślnie

    A mógłbyś wyjaśnić co to jest "hiperfokalna"?

    No na wprost to nie mam cieni, a jak będę robił pod kątem modelce zdjęcia na białym tle? To potrzebuje światło wspomagające (halogeny po bokach) czy nie?
    Canon 350D EOS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Velbon CX 440 | Kingston CompactFlash 1GB | Soczewki makro: +1d, +1d, +2d, +4d, +10d

  9. #19
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 200

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Baal
    A mógłbyś wyjaśnić co to jest "hiperfokalna"?
    taka odleglosc, ze po wyostrzeniu na nia, przy danej przeslonie i ogniskowej* ostrosc rozciaga sie od 1/2 tej odleglosci do nieskonczonosci.

    * - to nie wszystkie czynniki, ale zeby nie komplikowac sytuacji nie wymieniam pozostalych
    www albo tez flickr

  10. #20
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2006
    Posty
    228

    Domyślnie

    Dziękuje akustyk za wyjaśnienie.
    Canon 350D EOS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Velbon CX 440 | Kingston CompactFlash 1GB | Soczewki makro: +1d, +1d, +2d, +4d, +10d

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •