Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Wątek: Canon 400mm 2.8. Monopod

  1. #1

    Domyślnie Canon 400mm 2.8. Monopod

    Witam Wszystkich.
    Po kilkuletniej przygodzie z nikonem, stałem się szczęśliwym posiadaczem canona R6 wraz z obiektywem 400mm 2.8 L IS USM.
    Mój stary monopod odmówił posłuszeństwa. Chciałbym zakupić nowy i tu pytanie. Obiektyw dosyć ciężki. Monopod 10 kg udźwigu ok tylko czy dalej przykręcać na śrubę czy na jakąś przejsciówke szybko złączkę.Nie znam się.Proszę o pomoc.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Leon007
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    wieś, nie miasto
    Posty
    2 258

    Domyślnie Odp: Canon 400mm 2.8. Monopod

    Do podobnego zestawu używam:
    • monopod Benro - dość duży i gruby, już nie pamiętam symbolu, oraz
    • głowicę kulową Triopo B-3 - już jej nie kupisz, ale też jest dość duża, podaję symbol jako punkt odniesienia.

    Głowica ma osobną gałkę do ustawienia oporu ruchu i drugą do blokady - tak mi wygodniej. Użycie głowicy kulowej do monopodu umożliwia znacznie wygodniejsze posługiwanie się niż sam monopod lub monopod + tzw. głowica monopodowa. Oczywiście po drodze płytka szybkiego mocowania przykręcona do stopy obiektywu.
    Nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba.
    Ja
    Człowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
    Konfucjusz

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 401

    Domyślnie Odp: Canon 400mm 2.8. Monopod

    Cytat Zamieszczone przez lynxxx Zobacz posta
    Monopod 10 kg udźwigu ok tylko czy dalej przykręcać na śrubę czy na jakąś przejsciówke szybko złączkę.Nie znam się.Proszę o pomoc.
    Do monopodu przydałaby się głowica dżojstikowa typu Manfrotto 324RC2 lub 327RC2.
    Trzeba wypróbować w boju.
    Mozolenie się tradycyjną głowicą przystoi na statywie: jest czas, nic się nie zmienia.
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries