sprawdziłem 2 szkła, znajdz taką scenę: ciemne gałęzie dzrzew na tle białych chmur i niech to zajmie 20% kadruZamieszczone przez Vitez
sprawdziłem 2 szkła, znajdz taką scenę: ciemne gałęzie dzrzew na tle białych chmur i niech to zajmie 20% kadruZamieszczone przez Vitez
Moze byc to? (uwaga, 2.6 MB)Zamieszczone przez darekp
Robione na iso1600, f4 i 24mm bo podobno na takich krancowych nastawach najlatwiej znalezc aberracje. Znalazlem odrobinke w prawym gornym rogu po powiekszeniu zdjecia. Chcialem bardziej pod swiatlo ale zabraklo mi czasu naswietlania.
Vitez, a w lewym górnym i dolnym nie widzisz? Przecież te gałęzie są na krawędziach zielono-fioletowe. Chyba że mówimy o jakiś innych aberracjach niż chromatyczna.Zamieszczone przez Vitez
piękny przykład, gdyby niebo było białe wygladałoby jeszcze bardziej wyrażnie, ten obiektyw to niezła kiszka :sad:Zamieszczone przez Vitez
Zawsze mnie zastanawiało, jak oni to mierzą, że wiedzą, że szerokość aberracji wynosi np. 1.5 piksela, 0.5 piksela, albo 0.125 piksela.
Jakieś podpiksele w pikselach?
EOS is SILENCE
"Enjoy the silence."
---
Wróciłem...!
analog & digital / black & white / calm & easy...
niestety nie, przy 6,3 też jest to widoczne, szukam szerokiekiej stałkiZamieszczone przez MMM
![]()
jak do tej pory nie znalazłem nic ciekawego, nie wiecie czy mozna jeszcze dostać tokine 17?????
Na jakiej odbitce było by to zauważalne? :-? 30 metrów x 20 metrów ? Czy Wy aby trochę nie przesadzacie...Zamieszczone przez darekp
na każdej, nawet na znaczku pocztowym 15*23 mc, c1 interpretuje te obwódki jako zafarb białych chmur, wychodzą magentoweZamieszczone przez Michal-Czuba
Pewnie po intensywności fioletu. Jak masz czarno-białą tablicę testową to łatwo można zobaczyć jak bardzo zmienił się kolor względem oryginału.Zamieszczone przez Silent Planet