Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 80

Wątek: 24-105 L

  1. #11
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    54
    Posty
    563

    Domyślnie

    Posiadam oba te szkła i muszę powiedzieć że 70-200 L is jest tym które wybieram jako pierwsze. 100-400 jest w tych przypadkach drugie w kolejce. Tyle tylko że mi zależy na szybkości i bezbłędności AF i na krótkich czasach przy możliwie niskim ISO. Inaczej mówiąc jeśli bym focił głównie ruch to 100-400 byłby pierwszym na sprzedaż. Nie jest to zły obiektyw ale jednak nie dorównuje jakością 70-200 L IS. Nie jest ani tak szybki ani tak ostry.

  2. #12

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Oakhallow
    Czy cena 3950,00 za to szkło jest w miarę realna czy też przepłacam??
    Oczywiście sprawdziłem inne ceny w necie, wahają się od 3500 do 4400, więc ta wypada po środku. Problem w tym, że tego szkła nigdzie nie ma, przynajmniej w cenach poniżej 3800.
    Chodzi o to, czy skoro taka posucha na rynku, to nie przypłynie zaniedlugo spora partia i cena spadnie do 3000zł?

    Oakhallow
    dla wszystkich zaniteresowanych tym badziewiem Canona polecam ten link:
    http://www.fotoportfolio.prv.pl/5d.jpg
    owo szklo vs Tamron 28-75. Polecam zwrocic uwage na piekna stylowa winietke w polaczeniu z 5D

    Roger
    Marcin "Roger" Pojałowski
    GG: 27797

  3. #13
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Domyślnie

    Ameryki nie odkryłeś. U mnie Tamron jest ostrzejszy od 24-105. Cała reszta na korzyść Canona.
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  4. #14
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sensitive
    Skoro już zakończyliśmy ten wątek to skorzystam z okazji i zapytam o 100-400/4 L IS versus 70-200/2,8 L IS. Mam nielada kłopot z wybraniem czegoś dla siebie jako tele. Zależy mi na tele z IS.
    Obydwa .

    Wiem, że 70-200 po cropie da mi f ponad 300 i dla ewentualnego wydłużenia f można zastosować TC 1,4 tyle, że to ponoć nie najlepsze rozwiązanie.
    Ano... dlatego kupilem 100-400.

    ale im większy zakres ogniskowych tym światło odgrywa większą rolę
    Swiatlo w tele odgrywa wieksza role gdy nie masz IS. Za to swiatlo ORAZ IS w 70-200 daje swietne polaczenia na naprawde trudne warunki - sport halowy, koncerty, targi, wystawy... gdzie oswietlenie takie sobie a jeszcze trzeba akcje zatrzymac.

    więc ... sedno: gdybyście mieli (może głównie Ty Vitez) opisać albo podsumować, przy którym szkle jest mniej wad to bardzo chętnie poczytam.
    Mniej wad? W zadnym. 70-200 od samego kupna pokochalem i nadal stopniowo je oswajam. 100-400 to swiezy zakup i zupelnie nie oswojony jeszcze - ciagle albo pogoda nie dopisywala albo czasu brak by je porzadnie przepstrykac. Ale z ogolnego ich uzywania - nie widze by ktores mialo jakies wieksze wady niz drugie. Tylko na razie z powodu okazji jakie byly (kocerty, pilka halowa) to 70-200 czesciej uzywalem i jakos bardziej lubie.

    Bardzo chętnie też przyłączył bym się do jakiegoś spaceru w parku z osobą (Vitez - jeśli będzie taka możliwość) z jednym z tych dwóch szkieł lub z dwoma na raz.
    W niedziele w ZOO/Lazienkach? 100-400 za dlugi na Lazienki - wiewiory jedza tam z reki i 17-40 lepszy

    Nie ukrywam też, że ciężar nie jest bez znaczenia.
    Oba waza tyle samo. 100-400 moze dawac wrazenie ciezszego bo sie wysuwa.

    Chciałbym zobaczyć jakich najczęściej ogniskowych używam w 24-105 i ewentualnie podjąc decyzję o zamienie na 17-40/4L
    Nie zmieniaj 24-105 a w dol wpakuj np Tokine 17 3.5 na te ostateczne okazje gdy naprawde szerokiego kata bedziesz potrzebowal.
    Ja sie milo zdziwilem po zmianie Tamrona na 24-105 - jak wielka roznice robi 24 a 28 mm nawet na cropie. 24 - zupelnie wystarcza do naprawde wiekszosci spacerowych/turystycznych sytuacji.

    Zastosowanie jak najbardziej przyziemne, to ma być spacerowe tele do parku na wiewiórki, lasu na ptaszki, góry na niedźwiedzia i zoo ...
    100-400 . 70-200 to szklo sportowo/koncertowe gdy warunki oswietleniowe nie rozpieszczaja.

    Przepraszam za ot
    No cos tam o 24-105 wspomniales wiec moze ci darujemy

  5. #15
    Coś już napisał Awatar sensitive
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Warszawa, Ochota
    Wiek
    52
    Posty
    58

    Domyślnie re: Vitez

    ... cos tam o 24-105 wspomniales wiec moze ci darujemy
    Uff! BTW 24-105 bez filtra HOYA SHMC wczoraj przy zachodzie słońca mnie mocno zaskoczył, jednak działka (co najmniej!) jaśniej przy takich warunkach to nie tak mało. Także pozytywnie - zacząłem odkręcać UV-kę od obiektywów. Potwierdzam tym samym tezy wszystkich włączając i mnie, że UV-ka w góry, nad wodę i pod światło „mus” poza tym ... nie mam sensu. Ale jak już za przyzwoleniem to trochę pomęczę. :wink:

    Swiatlo w tele odgrywa wieksza role gdy nie masz IS. Za to swiatlo ORAZ IS w 70-200 daje swietne polaczenia na naprawde trudne warunki - sport halowy, koncerty, targi, wystawy... gdzie oswietlenie takie sobie a jeszcze trzeba akcje zatrzymac. ... Oba waza tyle samo.
    Fotki poniżej to (światło / IS) potwierdzają:
    http://www.canon-board.info/showthre...?t=6401&page=3
    http://www.canon-board.info/showthread.php?t=6401
    Jeśli kupię 100-400 bez testowania wcześniej 70-200/2,8 to pewnie będę zadowolony. Jeśli odwrotnie skończy się jak u Ciebie – dwoma. Jak zwykle wszystko zależy od tego do czego to ma służyć. Będę raczej preferował fotografowanie bardziej statyczne więc skłaniam się do 100-400L IS. Zwłaszcza, że nie dopatrzyłem się, że ich waga jest c.a. równa.

    Mniej wad? W zadnym. 70-200 od samego kupna pokochalem i nadal stopniowo je oswajam. 100-400 to swiezy zakup i zupelnie nie oswojony jeszcze - ciagle albo pogoda nie dopisywala albo czasu brak by je porzadnie przepstrykac. Ale z ogolnego ich uzywania - nie widze by ktores mialo jakies wieksze wady niz drugie. Tylko na razie z powodu okazji jakie byly (kocerty, pilka halowa) to 70-200 czesciej uzywalem i jakos bardziej lubie.
    Vitez, świat ucieka, księżyc coraz brzydszy a ty nie wykorzystujesz takiego szkiełka!@#!@#
    Ja na Twoim miejscu ... Ruszyło Cię trochę?! :razz:

    W niedziele w ZOO/Lazienkach? 100-400 za dlugi na Lazienki - wiewiory jedza tam z reki i 17-40 lepszy
    Tiaaaa. Nawet już orzechów nie chcą, tylko wybrzydzają. Kiedyś wiewiórka prawie weszła do wózka mojego dziecka za zabawką – taki łotrzyk. W tym przypadku nawet 100/2,8 by się przydało.

    Nie zmieniaj 24-105 a w dol wpakuj np Tokine 17 3.5 na te ostateczne okazje gdy naprawde szerokiego kata bedziesz potrzebowal. Ja sie milo zdziwilem po zmianie Tamrona na 24-105 - jak wielka roznice robi 24 a 28 mm nawet na cropie. 24 - zupelnie wystarcza do naprawde wiekszosci spacerowych/turystycznych sytuacji.
    Potwierdzam ale czasem mi brakuje szerokości. Z okna po jednej stronie mieszkania mam piekną perspektywę i 24 to stanowczo za mało. Z drugiej strony mam zachód między dwoma wieżowcami i potrzebuję pionowych ujęć baaardzo szerokich. Używam KITa ale geometria obrazu „składa” mi zdjęcie w samolocik. Zastanawiałem się nad 17-40 ale po cropie to i tak mało więc ... Jeśli już poruszyłeś temat Tokiny to dlaczego akurat ten obiektyw, miałeś czy ze względu na to, że to stałka i w dodatku tania jak na ponad 100 stopni kata widzenia? Dlaczego np. nie ten: http://www.sklepfotograficzny.pl/obi...24-f4-ATX-PRO/ lub 10-22 canona i w dodatku ef-s? ... oba na 77mm więc filtry do wykorzystania i z eLek a cena ta sama (co do Tokiny).

    100-400
    No tak też się i powoli utwierdzam w przekonaniu. Mam chwilę do sierpnia więc ... myślę i czytam, myślę i czytam, myślę i czytam ... a zdjęcia robi żona. :wink:

    Dzięki i pozdrawiam, A
    Ostatnio edytowane przez sensitive ; 31-05-2006 o 11:46
    ... bez info, IMO nieważne

    i pierwsze zdjęcia w galerii

  6. #16
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sensitive
    Vitez, świat ucieka, księżyc coraz brzydszy a ty nie wykorzystujesz takiego szkiełka!@#!@#
    Ja na Twoim miejscu ... Ruszyło Cię trochę?! :razz:
    Nie bardzo... mi sie nigdzie nie spieszy a to szklo wytrzyma pewnie minimum 10 lat uzytkowania

    Jeśli już poruszyłeś temat Tokiny to dlaczego akurat ten obiektyw, miałeś czy ze względu na to, że to stałka i w dodatku tania jak na ponad 100 stopni kata widzenia?
    Bo wspomniales zmiane na 17-40. A Tokina wyszlaby taniej do przypadkow "chce szerzej" , bez rezygnowania z 24-105. To chyba jedyna tak szeroka stalka do Canona ze znosnymi osiagami (beczka, ostrosc).
    A czy 10-22 czy inne w tym zakresie to juz wiele razy bylo na forum i zdecydowanie nie ten temat

  7. #17
    Coś już napisał Awatar sensitive
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Warszawa, Ochota
    Wiek
    52
    Posty
    58

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Nie bardzo... mi sie nigdzie nie spieszy a to szklo wytrzyma pewnie minimum 10 lat uzytkowania
    ... chciałem zobaczyć coś z tego szkła w Twoim wydaniu, ale trudno - poczekam. ;-)

    Bo wspomniales zmiane na 17-40. A Tokina wyszlaby taniej do przypadkow "chce szerzej" , bez rezygnowania z 24-105. To chyba jedyna tak szeroka stalka do Canona ze znosnymi osiagami (beczka, ostrosc).
    Poza 20/1,8 Sigmy? :-P

    ok - nie zaśmiecam już CB.
    ... bez info, IMO nieważne

    i pierwsze zdjęcia w galerii

  8. #18
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sensitive
    Poza 20/1,8 Sigmy? :-P

    Napisalem "tak szeroka" = ponizej 20mm .

  9. #19

    Domyślnie problem z 24-105 L

    Witajcie

    Niedawno nabyłem wspomniane szkło z EOSem 5D

    generalnie ok dopuki nie porownalem testowo z innymi szklami

    w trybie manualnym, przy takich samych parametrach (wszystkich parametrach) obraz uzyskany z 24-105 jest wyraznie ciemniejszy od pozostalych.
    Porownuje do Sigmy 24-70 f2.8, Canona 50 f1.8 i Canona 35 f2

    zeby uzyskac jasnosc zblizona do pozostalych szkiel musze podniesc EV o okolo 0.5 czyli naprawde duzo

    czy ktos mial problem tego typu?
    dotyczy on wszystkich ogniskowych i wszystkich kombinacji czas - przyslona

    pozdrawiam

  10. #20

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lonely_wolf
    Witajcie

    Niedawno nabyłem wspomniane szkło z EOSem 5D

    generalnie ok dopuki nie porownalem testowo z innymi szklami

    w trybie manualnym, przy takich samych parametrach (wszystkich parametrach) obraz uzyskany z 24-105 jest wyraznie ciemniejszy od pozostalych.
    Porownuje do Sigmy 24-70 f2.8, Canona 50 f1.8 i Canona 35 f2

    zeby uzyskac jasnosc zblizona do pozostalych szkiel musze podniesc EV o okolo 0.5 czyli naprawde duzo

    czy ktos mial problem tego typu?
    dotyczy on wszystkich ogniskowych i wszystkich kombinacji czas - przyslona

    pozdrawiam
    skupiłeś sie na najmniej istotnym elemencie, a nie wkurzają ci e aberacje?

Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •