dzięki, rozejrzę się za tym modelem, a czy obiektywy, które posiadam będą pasować?
dzięki, rozejrzę się za tym modelem, a czy obiektywy, które posiadam będą pasować?
Mam 90D skok jest ogromny ma lepszy balans i gęstość pikseli matrycy 32,5mpix z dual pixel, większa rozdziałka obrazu o ile budżet ci pozwoli kupić albo 80D
Ostatnio edytowane przez Darkowal ; 28-02-2021 o 20:36
Dzisiaj C 80D po raz kolejny podniósł mi ciśnienie, więc skonkretyzowałem ostatecznie swoje zdanie na temat tego aparatu. To jest ścierwo, które może cię zaskoczyć w dowolnym przypadku brakiem chęci do współpracy z jakimś sprzętem, lub osprzętem, spod marki innej, niż Canon. Jeżeli chcesz go spokojnie używać, to używaj oryginalnych obiektywów, i innych szpejów Canona, oraz takich, których niezakłócona współpraca została potwierdzona przez innych użytkowników.
Parę miesięcy temu kupiłem sobie adapter do manualnych obiektywów Tamron w systemie Adaptall-2, który z powodzeniem, i bez żadnych problemów używałem z C 6D i C 550D. Dzisiaj mnie coś naszło, żeby spróbować go z C 80D. Potwierdzenie AF działa wyśmienicie, natomiast pomiar światła jest tak spartolony, że to się w pale nie mieści- aparat nie doświetla ponad 2EV poza 5-o stopniową skalę korekcji ekspozycji w trybie OVF, a bez takich hocków-klocków w LV, a z pozostałymi korpusami adapter dalej działa bezbłędnie. Na dodatek korpus melduje błędy w komunikacji z obiektywem, a czyszczenie styków nic nie daje, i nic nie zmienia na pozostałych korpusach. No więc ten dedykowany adapter muszę sobie odpuścić na 80D i korzystać z dwóch adapterów Adaptall- Olympus OM i OM-EF, z którym nigdy nie było problemów nawet na 80D. Chińczykom udało się zrobić coś, czego 80D nie akceptuje, ale inne aparaty Canona nie mają z tym problemów.
Drugi haczyk przy 80D i korzystaniu z osprzętu innych producentów to jest współpraca z telekonweterem Kenko Teleplus 1.4 DGX HD i obiektywem Tamron 100-400: ni z gruchy, ni z pietruchy, aparat prześwietla o ca 2 EV, a z gołym obiektywem nie ma takiego problemu. Ten problem (TC plus Tamron) nie występuje też na C 6D, co przećwiczyłem dzisiaj w warunkach polowych. O dziwo, o ile mnie pamięć nie myli, ale muszę powtórzyć test, na co nie miałem dzisiaj czasu, najprawdopodobniej problem ze złą ekspozycją nie występuje przy pracy z lampą błyskową, natomiast C 80D z każdą jedną lampą niezależnego producenta współpracuje inaczej, o czym się przekonałem mając 6 różnych lamp.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
tak, i bądź tu mądry i coś wybierz jak każda opinia inna, a już w miarę byłem zdecydowany
dzięki
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
po 550D wybierz dowolnyfullframe canona z obiektywami L i odczujesz zmianę - jak nie odczujesz zmiany to znaczy że problemy nie są związane ze sprzętem
Dokładnie tak
Oto dowody, że tanim aparatem też można zrobić świetne zdjęcia https://fotoblogia.pl/976,tanim-apar...-dobre-zdjecia
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
aż spojrzałem na te dowodyzdjęcia jak zdjęcia - niektóre ok, inne słabe z widocznymi błędami obróbkowymi, lub w dziwacznej estetyce
hasło że sprzęt jest bez znaczenia nie znajduje potwierdzenia w rzeczywistości - czasem jest bez znaczenia, a czasem ma podstawowe znaczenie, a lepsze (i droższe) i nowsze aparaty robią "lepsze" zdjęcia
miałem kiedyś znajomka internetowego - miał świetne portfolio ze zdjęć zrobionych telefonem (w czasach kiedy telefony były znacznie słabsze) ale w jego zdjęciach sprzet nie pelnił kluczoej roli liczył sie pomysł i postproces - no właśnie postprocesto często pomijany w takich artykułach z chwytliwym tytułem temat