Chyba masz jakąś traumę.
Na tekscie widać najlepiej rozmycia/nieostrość
Ale oczywiście zamiast tekstu może być również stojący na lotnisku samolot, nie ma sprawy, bylebyś dobrze mógł oceniać ostrość/rozmycie.
Jeśli uważasz że nie jest potrzebne sprawdzanie, wystarczy opierać się na "co ktoś/gdzieś" napisał i na tej podstawie podejmować decyzje to oczywiscie masz takie prawo
jp
PS
Z proponowanego testu może wyniknąc wiele ciekawych informacji, np.
- że stabilizacja w tym obiektywie przy zdjęciach na statywie bardzo pomaga i nie jest potrzebny inny statyw albo ze musi być koniecznie wyłączona
- że AF w tym obiektywie, z "zabetonowanego" statywu daje tylko np. 70% ostrych zdjęć
- że program X z AI jest tak dobry że skutecznie usuwa rozmycia ze zdjęć tego typu i z tej klasy statywu
- .....
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 07-11-2023 o 13:44
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Ale po co sugerujesz komuś bezużyteczne próby?
Przecież oczywiste jest, że generalnie przy używaniu statywu warto wyłączyć stabilizację (niektóre szkła mają funkcje wykrywania statywu i powinny same wyłączyć stabilizowanie).
Poza tym na ostrość zdjęć i tych z długimi czasami mam znaczenie wiele rzeczy, chociażby rzeczony wcześniej wiatr, mikrodragania lustra (w przypadku lustrzanek), przejrzystość powietrza (termika) itd., itp.... no i oczywiście sama jakość statywu.
Nie mam traumy, tylko nie mogę patrzeć na absurdalne rady i jeszcze nie na temat
Dodam, że rzadko używam statywu, ale mam takowy budżetowy (nie da się już chyba kupić) Fotopro C50i z głowicą FPH-52Q i generalnie daje radę. Zazwyczaj leży w bagażniku auta.
Natomiast a wyprawy gdzie ciężar i rozmiar mają znaczenie kupiłem Manfrotto, o którym pisałem tutaj https://www.canon-board.info/threads...=1#post1453296 (mam też do niego uchwyt na smartfon). Ten maluch spokojnie "dźwiga" R + RF 24-105/4 L.
problem z cyklu - stabilny, lekki i tani - czemu chce pam kupić trzy statywy?
czy jest jakieś mocowanie statywowe do RF 100-400? (może jakiś niezależny smallrig? albo coś? ostatnio zaczął produkować jakiś erzac lbracketa z ringiem może to pasuje) to poprawiłoby wyważenie, inaczej będzie problem z każdą głowicą w normalnej cenie i ciężarze
kulowa głowica jak ma nie opadać po zablokowaniu to musi mieć dużą kulę używałem np induro BHD2 kula wielka właściwie nic nie opada, używam leofoto LH-40 bo była w komplecienawet niezła leofoto ma jeszcze wersję LH-55 i ta ma dużą kulę (dużą w moim rozumieniu) - firma kopiuje RRSa w sumie z dobrym skutkiem, albo zdecydować się na coś bez kuli ale tanio nie będzie
i z zasady nie kupuję kompletu głowica nogi (ale zawsze mogą być jakieś powody do złamania zasad np. ciekawość- "może tym razem będzie inaczej" lub cena)
nogi - ja jestem fanem rozwiązań carbonowych, warto się zastanowić nad rozwiązaniem bez kolumny centralnej, aktualnie używam leofoto ranger 324C - i używam go bez kolumny, cztery segmenty to pewien kompromis zapewniający mniejsza długość po złożeniu - te nogi to kopia RRSa ale nieźle wykonana w sumie dobrze że firma nie kombinuje za dużo dodatkowo zapewnia sporą liczbę produktów typu śrubka, ramię, mocowanie, pasek czy głowica niestety firma nie jest budżetowa ale jest tańsza od oryginału![]()
Ostatnio edytowane przez mirror ; 07-11-2023 o 11:16
EOS 3, 5D, R5
ja mam na sprzedaż karbonowy Benro Mach 3, jest świetny, ale sam bez głowicy, tylko że na 2-3 w roku trochę overkill
poczekaj może na BF, na pewno coś się znajdzie dobrego w przecenie
a głowicę jeśli kulowa to weź minimum 35mm
Statyw kupuje/wybiera się poto by mieć nierozmyte zdjęcia
Technologia stabilizacji (aparat/obiektyw) jest teraz bardzo skuteczna i dalej się rozwija
No i dochodzi rozwój AI np. w Topaz Photo AI, jestem pod wrażeniem efektów funkcji wyostrzania
Mam dosyć stary system (A7R3, obiektywy, gitzo) w którym przy foto na statywie :
- przy stabilnym podłożu, bez drgań, bez wiatru mam ostość zdjęć taką samą przy zał i przy wył stabilizacji
- przy drganiu podłoża (droga, pomost,..) i przy wietrze "widocznie" lepsze są wyniki przy zał stabilizacji.
Mam więc włączoną "na stale"
Myślę że sens stosowania ciężkich/stabilny statywów w terenie zwolna zanika.
Przy wyborze statywu warto ocenić jaką klasę stabilizacji ma posiadany sprzęt i z tego wyniknie jakiej klasy statyw będzie ewentualnie potrzebny czy też/tylko oprogramowanie postprocesu
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 07-11-2023 o 18:51
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Myśle, że nikt nie ma traumy, a Pan jest mistrzem dyskusji pobocznej byle dołożyć swoje trzy grosze, nieważne, że nie w temacie.
zagadnienie jest proste to prośba o polecenie masywnego statywu, to nie prośba o wywody na temat tego jak sprawdzić czy mam dobry statyw albo co może być substytutem statywu.
@Dominik_z_Polski Polecam Ci Manfrotto Element Traveller. Tylko za 350 zł będzie ciężko. Może jakaś używka lub wysupłaj jeszcze z 2 stówy. Znana marka, solidne wykonanie, lekki i krótki po złożeniu.
https://youtu.be/sOMdetePdJo?si=V_mCGAS2-QThbPv7
https://www.wexphotovideo.com/manfro...thumb-carousel
Albo leć na bogato, ten jest ok tylko ta złączka pomiędzy statywem a głowicą to pomyłka.