Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Awaria pokrętła koła nastaw w 6d Mk II?

Widok wątkowy

  1. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2012
    Miasto
    Posty
    1 254

    Domyślnie Odp: Awaria pokrętła koła nastaw w 6d Mk II?

    Cytat Zamieszczone przez Lukasz930 Zobacz posta
    Zakupiłem dziś używanego canona 6d mkii. Na miejscu sprawdziłem podstawowe funkcje było ok. W domu tez ale przy kolejnym włączeniu aparatu wyświetlił mi się ekran z zupełnie innego trybu niż był wybrany na pokrętle. I tak obracając nim dobrze działa jedynie kilka a np ustawiając na AV aparat widzi to jako powiedzmy program, manualny jako auto itp. Co może być przyczyną? Kontaktowałem się że sprzedawca twierdzi że wszystko u niego działało, ale wątpię zyby przez pół dnia aparat popsuł się właśnie u mnie. Aparat kupiłem bez umowy pisemnej więc pytanie też do Was co w tym wypadku robić? Aparat ma gwarancję jeszcze do 14 stycznia
    Sprawdź sobie w autoryzowanym serwisie, czy aparat nie był już u nich wcześniej - https://serwis.proclub.pl/ -> "SPRAWDŹ STATUS" -> "Wybierz rodzaj numeru" -> "seryjny" (po numerze seryjnym aparatu)

    Sprawdź sobie czy aparat jest z dystrybucji przeznaczonej dla krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Szwajcarii lub Liechtensteinu https://www.canon.pl/about_us/serial...hecker/#serial

    Jeżeli od sprzedawcy dostałeś dowód zakupu aparatu (faktura albo paragon) świadczący o tym, że został zakupiony w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Szwajcarii lub Liechtensteinie, to ewentualna naprawa powinna odbyć się w ramach gwarancji.

    Cytat Zamieszczone przez Lukasz930 Zobacz posta
    Dzięki. Teoretycznie niektóre tryby są wybierane a na tych których nie widzi są wlaczane inne. Czyli waszym zdaniem wysłać to samemu na gwarancję? Trochę boję się że naprawa potrwa a sprzedający w razie czego powie ze juz tyle czasu minęło od sprzedaży. Proponowałem aby sam wysłał aparat na gwarancję oddając pieniądze a jeśli aparat wróci bez wad A deklaruje się go kupić ponownie, niestety nie przystaje na to
    Też bym nie przystał na to.

    Aparat ma najpierw robioną diagnostykę, a dopiero później jest podejmowana decyzja przez Ciebie o jego ewentualnej naprawie lub nie (jeżeli okazałoby się iż miałaby być płatna, a Ciebie nie będzie na nią stać). Nadajesz paczkę w poniedziałek, do autoryzowanego serwisu trafia we wtorek do południa, a po południu lub w środę otrzymujesz diagnozę. Jeżeli decydujesz się na naprawę, to robią co trzeba i sprzęt wraca do Ciebie w przyszłym tygodniu we wtorek (no przynajmniej ja tak zawsze miałem).

    Godziny pracy autoryzowanego serwisu w okresie świątecznym wyglądają tak https://serwis.proclub.pl/aktualnosc...-12-6-01-2021r

    Cytat Zamieszczone przez Lukasz930 Zobacz posta
    I jeszcze jedno. Czy mogla taka awaria być spowodowana czymś od strony elektroniki? I np instalacja nowego oprogramowania mogła by pomóc?
    Przed wysłaniem aparatu do serwisu warto sprawdzić wszystkie darmowe opcje. Jeżeli jest opcja na wgranie nowszej wersji firmware niż ta która jest obecnie zainstalowana, to czemu by tego nie zrobić?

    https://www.canon.pl/support/consume...?type=firmware

    Jak rozumiem wiesz jak się aktualizuje firmware? Tak dla pewności przed aktualizacją firmware można by jeszcze zrobić "Kasowanie nastaw aparatu" (do znalezienia gdzieś w jego menu), a po jego aktualizacji i ponownym sformatowaniu karty pamięci wyłączyć aparat (OFF), wyjąć akumulator na jakąś minutę, włożyć z powrotem do aparatu i ponownie go włączyć (ON).
    Ostatnio edytowane przez mkamelg ; 20-12-2020 o 21:19

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •