Hej. Witam wszystkich serdecznie. jest to pierwszy mój post na forum.
Zdecydowałem się na poproszenie was o pomoc w moim dość dziwnym "problemie", bo przeszukałem chyba już cały internet, pisałem do supportu Canona i wszystko niestety jak krew w piach. Niemniej jednak - nie przedłużając; od paru dni mam problem z aparatem firmy Canon, model EOS M10. Szczerze mówiąc spędza mi on sen z powiek. Po podłączeniu go do zewnętrznego wyświetlacza poprzez wbudowany w aparat port mini HDMI wszystko działa jak należy, lecz nie do przeskoczenia jest ograniczenie czasowe ekranu. Aparat ma w ustawieniach tylko 2 opcje: wyłączenie aparatu po x minutach (i tutaj jest możliwość ustawienia opcji "nigdy), oraz wyłączenie ekranu po x minutach (i tutaj zaczynają się schody, gdyż maksymalnie mogę ustawić tam 3 minuty). Po wybraniu tej opcji aparat przestaje wyświetlać obraz na wyświetlaczu (to akurat nie przeszkadza), ale też na zewnętrznym monitorze (tutaj jest problem). Rozchodzi się tak naprawdę o to co zrobić, aby używać aparatu nieprzerwanie przez więcej niż 3 minuty. Znalazłem jedynie sposób na użycie aplikacji canona na smartfony, działa, połączyłem się, ale jest tylko opcja live view (podglądu na żywo). Wtedy wówczas aparat faktycznie nie wygasza się, natomiast obraz z aparatu zostaje przesłany do aplikacji, a nie przewodem na zewnętrzny monitor, ani nawet na wyświetlacz aparatu.
Z testów które wykonywałem wygląda to tak, że aparat po podpięciu czegokolwiek do portu USB (sprawdzany komputer, telefon, power bank, ładowarka) przerzuca ekran na monitor, lecz przełącza się w tryb galerii i nie można z niego wyjść.
Proszę was ogromnie o pomoc w znalezieniu jakiegoś obejścia tego problemu. Piszę pewnie trochę nieskładnie, ale to już raczej z niemocy i poniekąd zrezygnowania. Swoją drogą, jesteście chyba już moją ostatnią deską ratunku.![]()