Pokaż wyniki od 61 do 70 z 153

Wątek: Przesiadka z N na C

Widok wątkowy

  1. #11
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2021
    Miasto
    far far away
    Posty
    157

    Domyślnie Odp: Przesiadka z N na C

    Cytat Zamieszczone przez candar Zobacz posta
    @Ketchup Nie mam czasu na kopanie archiwum z fotami z analogów, ale odnośnie aparatów z rzekomo słabym AF robiłem reportaż na 7 Rajdzie Lotos Baltic Cup https://www.youtube.com/watch?v=qX9h...nel=tomaszatmo przy padającym śniegu (dekadę temu) - vide zdjęcie wykonane https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net...f5&oe=60EE429B Canonem 5D na środkowym czujniku AF z 70-200 2,8 L IS , też motocross https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net...e7&oe=60EF5059 - tak więc wciąż nie uważam, że bez AF-a z hipernapędem z milionem punktów nie da się zrobić dobrych i celnych Zdjęć. A w Gdyni być może porobię foty na Air Show o ile zdążę wrócić z urlopu. Będziemy mogli wymienić uwagi - na co liczę. Radzę się nastawić z góry na parkowanie daleko za centrum.
    Widzisz i cały czas nie rozumiesz o co mi chodzi - zafiksowałeś się do AF - ostatni raz to napiszę - głównym moim zarzutem było opóźnieniu wizjera w Z6. W lustrzance nie ważne ile klatek ustawisz zawsze będziesz widział obiekt - jak widzisz obiekt to celujesz na środkowy czujnik i trafiasz. W Zetkach co pokazywał filmik który wrzucałem - po pierwszych 1-2 klatkach następowało opóźnienie, przy szybko poruszającym się małym obiekcie prostopadle do fotografa trudno było go utrzymać - tak trudno to zrozumieć ?

    Co do zdjęć rajdy samochodowe czy motocross to nie moja działa ale kilka razy byłem na imprezach. Może się mylę ale wg. mnie te kadry które pokazałeś nie były jakoś technicznie trudne - pierwsze wysoki kontrast biel-czerwień, tunel gdzie samochód najeżdża na fotografa, brak opóźnienia bo to lustrzanka więc jak piszesz środkowy czujnik do tego jasne i dobre szkło, trudno coś tu zepsuć. To ja ci w kontrze dam moje trzy zdjęcia wykonane ciemnym (5.6) 12 letnim obiektywem manualnym bo miałem uszkodzony silnik AF za 500 zł na którego pro fotograf taki jak Ty by pewnie nie spojrzał:
    https://flic.kr/p/2hDyD35 - kilka chwil po przejeździe poprzedniego auta jeszcze kurz nie opadł, szybkie wtargnięcie na drogę zdjęcie i trzeba uciekać bo samochód się nie zatrzyma, ostrość wcześniej złapana na gałązkę krzaków - trzeba sobie radzić
    https://flic.kr/p/2hDwDhE - tutaj nie widać tego ale z lewej strony była nawrotka i ostrość jest złapana na beczę, wyszło słoneczko więc światło dostałem max
    https://flic.kr/p/2hDvVQb - tutaj ostrość była złapana na ten kamień na drodze.
    Na każdym moim zdjęciu ruch jest przewidywalny jak na pokazanych Twoich przykładach, różnica jest taka że samo szkło Twoje kosztowało x10 tyle co moje manualne .

    Mając Z6 na meczach piłki nożnej też sobie radziłem z AF używając pola środkowego, ewentualnie łapiąc na stałych elementach gry (np. rzucie rożnym) ostrość na słupek czy poprzeczkę w zależności gdzie miałem stanowisko i czekałem na rozwój sytuacji. Póki robiłem stosunkowo wolne rzeczy Z6 mi nie przeszkadzało jednak na lotnisku od pewnego czasu zaczęła mnie drażnić więc czas na zmiany.

    A jaka jest obecnie różnica mając R5 ? Przed chwilą wróciłem z testów na boisku koszykówki - na 320 zdjęć mam 300 ostrych reszta to jakieś moje kombinacje, zabawy stabilizacją Sigmy 60-600 albo ruszone bo ręką omdlała pod koniec. Już widzę, że zmieni mi się mój styl pracy - nie muszę iść na ilość klatek bo może coś zostanie w kadrze i będzie ostre, tylko skupić się na kadrze przy minimalnym wysiłku zapewnienia sobie ostrości . Aż nie mogę się doczekać żeby wziąć nowy sprzęt na sesję na lotnisku.
    Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 10-07-2021 o 18:46 Powód: korekta cytatu

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •