Warto zobaczyc ten epizod.
https://youtu.be/gAYXFwBsKQ0
Warto zobaczyc ten epizod.
https://youtu.be/gAYXFwBsKQ0
Jeśli zupełnym przypadkiem mowa o mnie (Nikon/Sony) to żadnym "spcecem" nie jestem, bo po raz drugi w życiu robiłem zdjęcia samolotów na Airshow w Gdyni. Tu podziękowanie dla @Bangi za świetny tutorial , który dużo wyjaśnia jak wykonać takie foty: https://www.canon-board.info/threads...4%99c-TUTORIAL i jest dla mnie autorytetem w tej dziedzinie fotografii. Poprzednio robiłem 5D III z EF 70-200 2.8 L USM IS + TC x1.4 i wszystko poszło do śmietnika, bo nie byłem zadowolony z ich jakości.
Piękne foty zrobiłeś i duża tu zasługa Sigmy 150-600, która raczej dominowała dopięta do różnych aparatów. Nie spinaj się proszę, gdy piszę o tym, że obecnie podobne zdjęcia można zrobić dowolnym nowym oraz starszym kilkuletnim bezlusterkowcem o ile ma się jako takie pojęcie jak go używać.
Piszę bez żadnych złośliwości, bo widziałem mnóstwo fajnych zdjęć z wielu różnych aparatów z tego wydarzenia i wiadomo że FPS i stabilna ręka fotografa przy takim zestawie mają tu duże znaczenie a klejący się do obiektu AF dodatkowo w tym pomaga.
ps.
Foty Lim-2 (nr boczny 602 i znaki rejestracyjne SP-MIG) oraz SBLim-2 (nr boczny 006 (SP-YNZ) to cukiereczek i pamiętam jak trudno było je "strzelić" razem
ps.2
Jak wstawiasz to warto opisać fruwacza na zdjęciu. Przynajmniej ja tak robię, bo nie wszyscy wiedzą co jest na zdjęciu.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez candar ; 24-08-2021 o 22:34
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Canon R6 pokonał Sony A9II, ale dostał baty od OM-1, które po krótkim panowaniu zostało zdetronizowane przez A1
Just Impress Me by TPS
Wiem o tym doskonale. Sęk w tym, że narzekający na szumy nie skalują zdjęć na ten sam rozmiar druku, tylko patrzą na 100% na monitorach. No i widzą większy szum.
A tak naj, najprecyzyjniej, to jednak mniej Mpx daje minimalnie mniejszy szum, o ile mamy do czynienia z tą samą technologią, rokiem premiery matrycy danego producenta.
Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...
I kto tu jest psycho...fanem łażącym po tematach i imprezach.
Urzekła mnie twoja historia ale po co mi to piszesz ? Obiektywem 70-200 zrobiłem poniżej to zdjęcie (nie był to Canon) ale przecież nie mam pojęcia czego potrzebuję to już dawno ustaliłeś.
A ja nie uważam, że są piękne - są normalne i mają wiele do poprawy, i tym się właśnie różnimy - nie ma takiego ego jak ty. Pomijam już fakt że totalnie mi na twojej opinii nie zależy.
Kolejna sprawa naucz się czytać ze zrozumieniem co inni piszą a nie tylko co ty. Po pierwsze nie mam 150-600 tylko 60-600 po drugie pisałem, że właśnie kolega miał na imprezie podpiętą 60-600 do jak się okazało Z6 II - odpowiednik R6 (a nie Z6 I jak wczoraj napisałem). Jego uwagi do pracy tego obiektywu opisałem (pompowanie AF itp) ale po co czytać lepiej konfabulować i insynuować innym, że cię śledzę w internecie, żyć nie daję komentując twoje zdjęcia aż musiałeś mnie zablokować(żebyś się nie męczył ze mną ja również cię zablokowałem).
Po drugie piszesz, że drugi raz byłeś na imprezie ale za moment twierdzisz, że da się zrobić dowolnym starszym bezlusterkowcem takie zdjęcia no to daj jakąś mijankę ze swojego Z6 bo jakoś nie widzę w twoim wątku takich zdjęć - większość na małej prędkości albo w zawisie albo na szerokim kącie. Bez sensu znowu czcze gadanie się zaczyna - od 2 lat miałem Z6 (czyli dowolny starszy bezlusterkowiec) i jakoś mam odmienne zdanie na ten temat co się da łatwo a co się prawie nie da albo da się waląc 100 zdjęć licząc że kilka jakiś wyjdzie. Zresztą specjalnie wrzuciłem zdjęcia robione na bliskich przelotach a szczególnie mijankach które przy Z6 I czy Z6II (odpowiednik R6) były wg. mnie bardzo trudne do wykonania (przez opóźnienia na wizjerze) co potwierdził również znajomy o którym wcześniej pisałem, ale pewnie on też bredzi jak jawięc skończmy ten temat kolejny raz.
Co Limów to poprzednie zdjęcie wrzuciłem takie które może się innym podobać, dla mnie cukiereczkiem nie jest.
Trochę już okazji z Limami miałem i dopiero kilka dni po zmianie sprzętu udało mi się tego typu jak poniżej ostre zdjęcia z marszu zrobić - przypadek ?
Raczej nie - lustrzaną z przed 5 lat D500 czy D850 bez problemu ale nie poprzednim moim aparatem.
Co do "razem" - ja sobie nie przypominam żebym był zainteresowanym tobą i twoimi problemami - miałem inne ciekawsze obiekty do fotografowania.
A na koniec bo nie zamierzam już więcej pisać z tobą. Zastanów się wpierw człowieka ośmieszasz, sprowadzasz do poziomu debila który niepotrzebnie wydawał pieniądze i zmieniał sprzęt, następnie robisz z niego stalkera opowiadając jakieś niestworzone rzeczy o wielokrotnym nagabywaniu na fb - a później piszesz do mnie "bez żadnych złośliwości" ? Odznacz śledzenie mnie albo tego wątku bo chyba ci się pomyliło kto kogo obserwuje. Nie zamierzam więcej odpisywać na twoje "mądrości" bo szkoda moich zasobów - rób swoje "modne zdjęcia" i daj innym żyć.
Ostatnio edytowane przez Ketchup ; 25-08-2021 o 01:04
Podsumowując cały watek (aby czytający nie musiał przebijać się przez 12 stron bezsensownej dyskusji) - zgodnie z opinią Pana "Ketchup" bezlusterkowacami Nikona i Sony nie da się fotografować, bo lagują i pompują z tele Sigmy. Dalsza polemika nie ma sensu.
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Hmmmm ciekawe, bo moje wnioski są zupełnie inne. Zgodnie z opinią Pana Ketchup lepiej mu się pracuje na R6 niż na Nikonie Z, który wg niego ma lagi w wizjerze i pompuje Af. Ja tak to zrozumiałem.
To że Nikon odstaje od konkurencji jeśli chodzi o AF nie podlega dyskusji. Jedyne czym się może brnić to IQ i ergonomia.
Wracając do Sony... najpierw mieli pierdyliard punktów AF którego. Canon nigdy nie miał ich dogonić. Wiele szkieł przez przejściówki, teraz tylko natyw. Ostatnio nawet wiele się nie słyszy o DR i wyciąganiu z cienia. Tylko ile tych szkieł mają. Zwykły Janusz i tak kupi kita, ale na dzielni już będzie wiedział co mówić dlaczego wybral najlepiej.
O specjalistycznych szkłach made by Sony też nie słyszałem (tilt shift, super macro).
Przejściówki to też tamat rzeka, ale w Canonie to tylko przedłużenie bagnetu. Nadal pozostajemy w jednym systemie i wszystko działa. Nie jakieś czary mary i inżynieria wsteczna.
Podsumowując, kogoś nie stać na Canona jest b.dobre Sony które jak by nie patrzeć, pocisneło gigantów to ładowania masy nowinek a nie kolejnego punktu AF. Tylko nie dorabiajmy do tego ideologii.
Ja na pokazy w zasadzie przestałem jeździć od czasu kiedy przerzuciłem się na Sony. Te kilka lat temu bezlustra do spottingu nie nadawały się zupełnie.
Dzięki Canonowi zacznę jeździć na nowo. Może A1 czy A9 to bym sobie dał radę, ale mój A7R4 do pokazów nie nadawał się kompletnie.
R5 sprawdził się chyba dobrze - przynajmniej jak na pierwsze podejście po kilku latach przerwy...
p,paw
Ostatnio edytowane przez pawel.guraj ; 25-08-2021 o 11:16
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork