Pokaż wyniki od 1 do 10 z 42

Wątek: Nikon Z6 vs Canon 5D III / seria R vs Sony A7 II i III

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Nikon Z6 vs Canon 5D III / seria R vs Sony A7 II i III

    Cytat Zamieszczone przez jan pawlak Zobacz posta
    Dobrze jednak jest rozumieć co się wie/pisze.

    W pikselach matrycy zapisana jest także informacja o kolorach wynikająca z pozycji pikseli matrycy w stosunku filtra "RGB" przez który przechodzi światło padające na piksele.
    Różne firmy stosują "różne" filtry i różne algorytmy tworzenia kolorów (w obrazie wynikowym) z tej informacji

    jp

    chlopie co ty wypisujesz.

    niezaleznie jaki balans bieli nastawisz w aparacie , raw bedzie zawsze Taki sam.

    Nastawa balansu bieli w aparacie nie ma zadnego wplywu na to jak obraz zostanie zapisany.
    Te wszystkie zabiegi czy filtry barwne stosowane sa juz po demozaikowania na obrazie RGB.

    nic innego w Raw nie masz zapisane jak poziom jasnosci, czyli luminancje , czyli stopien szarosci.

    fotodiody nie sa w stabnie zapisac czestosci fali swietlnej , tylko jej Amplitude - wlasciwie energie.


    na podstawie zapisanych wartosci luminancji mozna interpolowac wartsci R,G,B w kazdym punkcie matrycy , i tutaj dopiero jest ingerencja w kolor np przez tzw balans bieli.


    mysle , za jako Autor roznych tutaj testow czy ostatnio rewolucyjnej "wlasnej procedury" oceny rozdzielczosci ( czyli na oko) specjalnie nic odkrywczego nie powiesz.

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 580

    Domyślnie Odp: Nikon Z6 vs Canon 5D III / seria R vs Sony A7 II i III

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    nic innego w Raw nie masz zapisane jak poziom jasnosci, czyli luminancje , czyli stopien szarosci.
    Janowi chodziło o to, że jeszcze jest zapisane który kolor R,G czy B dany piksel rejestruje (bo rejestruje jeden z nich), jeśli nie jest to zapisane eksplicite w danym pliku, to jest zapisane w specyfikacji danego formatu raw.

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Nikon Z6 vs Canon 5D III / seria R vs Sony A7 II i III

    Cytat Zamieszczone przez michalab Zobacz posta
    Janowi chodziło o to, że jeszcze jest zapisane który kolor R,G czy B dany piksel rejestruje (bo rejestruje jeden z nich), jeśli nie jest to zapisane eksplicite w danym pliku, to jest zapisane w specyfikacji danego formatu raw.
    to nie wystarcza. do tego konieczne jest przypisanie przestrzenie barwnej. a to dzieje sie na zewnatrz oprogramowaniem zewnetrzym, w raw nie ma informacji na ten temat. Raw nie ma zadnej konkretnej przestrzeni barwnej ( wiadomo jedynie ze jest robiony pod filtrami RGB) .

    nie ma dla koloru zadnego znaczenia jaki Balans bieli nastawimy w aparacie , to jest tylko informacja dla wolarki w aparacie jak wywolac raw.
    W aparacie podaje sie rowniez przestzen barwna , wlasnie na uzytek obrazu RGB z aparatu . Ta nastawa rowniez nie zmienia obrazu zapisanego jako raw. Przestrzen barwna to nic inego jak przypisanie konkretnym wartosciom luminacji okreslonych fizycznych kolorow ( chrominancji)

    ten sam raw mozna wywolac pod wzgledme barwy calkiem inaczej.
    Zmiany nastawy balansu bieli w aparacie nie zmieniaja raw-u.
    bez znaczenia co nastawimy o ile nie robimy jpegow z aparatu.

    Nastawe WB zawsze mozna skorygowac post factum , jesli robimy w raw.

    to byly rzeczy ktore dyskutowalo sie 15 lat temu , gdy aparaty cyfrowe z RAW byly nowoscia

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Nikon Z6 vs Canon 5D III / seria R vs Sony A7 II i III

    Cytat Zamieszczone przez michalab Zobacz posta
    Dyskutujesz sam ze sobą nikt nie twierdzi, że wystarcza. Chodzi tylko o to, że twierdzenie, że raw jest czarnobiały to duże uproszczenie.
    ooo.. oto by oznaczalo , ze dyskutuje z Kims na takim samym poziomie jak ja - co w tym zlego ?

    tutaj masz dokladnie wyjasniona zasade zapisu obrazu identycznie jak w RAW co do zasady.
    winno byc ztrozumiale dla kazdego.

    https://pl.sputniknews.com/infografi...arskiej-Rosji/

    jak ongis 3 czarnobiale negatywy , tak w rawie sa zapisane 3 "czarnobiale " obrazy.

    cudzyslow nie jest przypadkowy.

    nie ma watpliwosci ze 3 negatywy nie byly kazdy z nich barwnym , zapisaly tylko jasnosc, identycznie jest w raw.


    nastawy w aparacie jakichkolwiek wartosci WB sa dla raw bez jakiegokoliwek znaczenia.

    roznice odwzorowania barwy pomiedzy aparatami nie wynikaja z balansu bieli.
    przy takim samym balansie , moze byc rozne odwzorowanie koloru czego przykladem sa a wlasciwie byly Canon i Nikon.

    aktualnie roznice sa znacznie mniejsze niz przed laty.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •