Dlatego bardzo dużo ludzi obrabia zdjęcia stłumiając kolory do praktycznie monochromatycznego, brązowego obrazu, że niby to jest "looks like film"![]()
Dlatego bardzo dużo ludzi obrabia zdjęcia stłumiając kolory do praktycznie monochromatycznego, brązowego obrazu, że niby to jest "looks like film"![]()
Miłego dniamoja www
Aha...
czyli nie mając aparatu w ręce , nie znając filozofii jego obsługi , ani możliwości - polegając wyłącznie na opinii żony oraz testach z sieci już wszystko wiesz na jego temat![]()
I znowu kłania się brak czytania instrukcji obsługi i bezkrytycznego podchodzenia do fabrycznych ustawień aparatu. WB w Nikonie nawet w trybie Auto ma kilka możliwości ustawień, ale trzeba o tym wiedzieć i chcieć z tego korzystać -szczególnie podczas testów, które tracą na wiarygodności w takich sytuacjach. Nawet nie próbuję zgadywać, które Auto WB 1 ,WB 2 , czy WB 3 oraz jaki tryb Pikture Style został wybrany przez autora testu.
ps.
Każdy test można dostosować do swoich potrzeb (o czym pisałem już gdzie indziej), tak więc bezkrytyczna wiara w testy ma się podobnie jak ta w reklamy w TV
Dodatkowo brak jest informacji , jak tryb Pikture Style został wybrany
Każdy test jest tak łatwo zmanipulować, że głowa mała. Nie mogę wyjść z podziwu , że tak wiele osób w nie cały czas wierzy![]()
Ostatnio edytowane przez candar ; 15-10-2020 o 09:48
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
oj , oj , oj..
kazde dziecko w wieku przedszkolnym juz wie , ze zapis obraz w raw jest " jednokolorowy "- zostaja zapisane tylko roznice jasnosci.
Kolor nie zostaje zapisany. Raw nie jest obrazem RGB- nie posiada jakejkolwiek przestrzeni barwnej.
nastawa WB w aparacie nie ma zadnego znaczenia dla zapisanego obrazu. To tylko informacja jak ma automatyka aparatu wywolac raw do obrazu RGB - jpg w aparacie. Ta informacja moze tez byc przeniesiona do zewnetrznej wywolywarki raw , jesli systemowa to bedzie wynik Taki jak z aparatu.
Nastawe balansu bieli mozna zrobic bez zadnych strat po zrobieniu zdjecia w zewnetrzenj wywolarce - stosownie do sytuacji i oczekiwan.
chyba nikt rozsadny nie wydaje opini na tamat odwzorowania koloru przez matryce na podstawie automatycznie balansowanego obrazu dla potrzeb jpg w aparacie.
znajomosc nastaw WB w aparacie w ogole nie jest potrzebna , chyba ze ktos robi wylacznie jpegi.
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 15-10-2020 o 10:13
No i warto podczas testu dwóch różnych aparatów z innych systemów używać tego samego obiektywu oraz podać szczegóły ustawień zamiast ogólników: "Na Sony zapięty był Samyang 45mm 1.8, a na Nikonie Nikkor 50mm 1.8G przez adapter FTZ. Aparaty miały identycznie ustawione parametry picture control, auto balans bieli (...) Zobaczcie kilka przykładów, te same warunki, te same ustawienia, po lewej Nikon, po prawej Sony. Czyste zdjęcia prosto z aparatów."
A sam test bardzo ciekawy![]()
Ostatnio edytowane przez candar ; 15-10-2020 o 10:38
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Dobrze jednak jest rozumieć co się wie/pisze.
W pikselach matrycy zapisana jest także informacja o kolorach wynikająca z pozycji pikseli matrycy w stosunku filtra "RGB" przez który przechodzi światło padające na piksele.
Różne firmy stosują "różne" filtry i różne algorytmy tworzenia kolorów (w obrazie wynikowym) z tej informacji
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 15-10-2020 o 13:36
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Ogólnie Nikon jest bardzo OK. Szklarnia też nie jest jakimś wielkim problemem, bo tak samo przez adapter podpinasz szkła Nikonowe F jak "własne". Natomiast jakbyś poczytał wątki na nikoniarzach to być stracił ten optymizm, bo z nich wynika że to jedna wielka gigantyczna kicha- tak samo jak tutaj Canony
.....
Realnie z tych wszystkich biadoleń wynika że największą bolączką tego body są drogie/inne karty i kulejący (w niektórych sytuacjach) AF. Coś jest na rzeczy bo Nikon nie brylował ze sprzedażą tych body - ploty mówią że trochę wtopili i stąd szybko następcy i duże zjazdy cenowe.
Co do cen jeszcze, to teraz można eRkę dorwać w cyfrowe.pl z rabatem 1300 zeta.....
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Co do cen to Nikona Z6 kupiłem za 5k zł w dużym zestawie. Po premierze Z6 II i Z7 II takich okazji będzie jeszcze więcej. A AF po aktualizacji 3.10 i 3.11 działa całkiem sprawnie - to praktycznie inny aparat niż w chwili wejścia na rynek.
Z kolei Canon R mnie w ogóle nie zachwycił (testowałem go). Przy dużej migracji jego użytkowników na R6 i R5 ceny "starej" R-ki mocno spadną , tak więc cena 5k zł za R jest MZ realna. Kwestia tego, czy warto go kupować pozostaje w gestii jego zakupowiczów![]()
ps.
czytając wątki na Nikoniarzach to odniosłem dokładnie odwrotne wrażenie
ps. 2
wybór dobrych aparatów obecnie jest tak duży, że nie jest się już zdanym na łaskę jednego producenta![]()
Ostatnio edytowane przez candar ; 15-10-2020 o 15:18
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
chlopie co ty wypisujesz.
niezaleznie jaki balans bieli nastawisz w aparacie , raw bedzie zawsze Taki sam.
Nastawa balansu bieli w aparacie nie ma zadnego wplywu na to jak obraz zostanie zapisany.
Te wszystkie zabiegi czy filtry barwne stosowane sa juz po demozaikowania na obrazie RGB.
nic innego w Raw nie masz zapisane jak poziom jasnosci, czyli luminancje , czyli stopien szarosci.
fotodiody nie sa w stabnie zapisac czestosci fali swietlnej , tylko jej Amplitude - wlasciwie energie.
na podstawie zapisanych wartosci luminancji mozna interpolowac wartsci R,G,B w kazdym punkcie matrycy , i tutaj dopiero jest ingerencja w kolor np przez tzw balans bieli.
mysle , za jako Autor roznych tutaj testow czy ostatnio rewolucyjnej "wlasnej procedury" oceny rozdzielczosci ( czyli na oko) specjalnie nic odkrywczego nie powiesz.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner