Dwie rzeczy są trochę niepokojące:
- Canon nie pisze wprost, że jest to sprzęt do całego systemu R tylko jakby dedykowany do C70
- podano 3 obiektywy "w pełni kompatybilne" - a reszta?
W opinii o speedboosterze Metabones ktoś napisał, że nie zadziałał z R5. To brzmi niepokojąco.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Podobno ten adapter nie będzie współpracował z EOS R. Wyłącznie z C70.
"One thing to note is this adapter will not work with the EOS R5, R6, or any other current Canon RF mount camera. Canon told me that it only works with the C70."
https://www.newsshooter.com/2020/09/...#disqus_thread
Ostatnio edytowane przez sv ; 28-09-2020 o 13:02
stosowanie tego adapteru dla FF w ogole mija sie z celem.
Canon podal wskazowke , ze zwieksza jasnosc optyki o 1 stopien, oznacza to , ze obraz z obiektywu jest skupiony teraz na ok 2 razy mniejszej powierzchni . powstaje tzw winieta twarda , nie da sie pokryc calego FF.
Na formacie polowkowym daje ten Adapter tyle, ze zachowuje kat widzenia jak z wiekszego formatu . Odwrotnie niz telekonwerter , ktory rozciaga mniejsze pole srodkowej czesci pola obrazowego obiektywu na wiekszy Format , przez co ta sama energia swietlna zostaje rozlozona na wieksza powierzchnie - natezenie oswietlenia powierzchni Spada - tym samym w potocznym nazwaniu jasnosc obiektywu maleje.
tutaj odwrotnie - swiatlo przechodzace przez obiektyw jest skupione na mniejszej powierzchni - a wiec potocznie rozumiana jasnosc optyki pozornie rosnie.
w calkowitym rozrachunku to jest to samo gdyby naswietlic Format FF bez adaptera , niedoswietlic 2 razy i potem wywolac zwiekszajac exp o 1 EV silniej, da to wiekszy szum . Gdyby jednak sprowadzic przez resampling do formatu polowkowego da teoretycznie wskutek usrednienia ten sam poziom szumu co z formatu polowkowego bez usrednienia z adapterem.
nie ma to sensu dla FF w ogole, dla aps-c , s35 ten , ze nie wydluza nam pozornie ogniskowej obiektywu czyli np szeroki kat nadal nim pozostaje - kosztem jakiegos pogorszenia rysunku . uzysk jednak jest - zachowujemy szeroki kat.
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 29-09-2020 o 08:33
Problem cropa w video 4k w R i RP można zniwelować na kilka sposobów:
- zapinamy UWA EF np. 16-35mm i mamy 27-60mm
- zapinamy EF-S 10-18mm i mamy 17-30mm
- poprzez speedbooster x0.71 zapinamy np. EF 16-35 i mamy 20-42mm jaśniejsze o 1EV.
Jest sporo filmików z użyciem speedboostera Metabones na R i nie wygląda to tragicznie.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200