Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Dziękuję.
No trzeba odejść dość duży kawałek. Ja to tak bardziej spontanicznie robię i akurat te foty to w "siedlisku" u Rodziców więc bardziej prywatnie i ciszej. Junior jeszcze ma frajdę i chce pozować, ale to jednak duży spontan cały czas. Jakoś ciągle nie mam odwagi, by poszukać jakichś modelek, nawet na zasadzie TFP. No i czasu brak niestety, niemiłosiernie.
Bardzo lubię te twoje fotki! Za każdym razem zaglądam tu z wielką chęcią. I tym razem się nie zawiodłem - super kadry Młodego!
Sprzęt jest ważny, ale ważniejsze są chęci i umiejętnościNiestety ja mam tylko chęci
galeria na forum Canon-board
galeria na stronie lotnictwo.net.pl
galeria.solti.pl
Są takie momenty, że akurat nie zawsze mam sprzęt (klasyczny) pod ręką, ale prawie zawsze mam smartfon - aktualnie Pixel 6 Pro.
Czasem jest też tak, że trudno byłoby mi uzyskać efekt jaki bym chciał uzyskać, bo trudno byłoby utrzymać ostrość Juniora przy dłuższej ekspozycji, jeśli chciałbym złapać ruch wody. Funkcja "Długa ekspozycja" czasami daje naprawdę przyzwoite efekty.
Pixel 6 Pro tryb "Długa ekspozycja" + lekka obróbka w Lr Mobile
38.
Tak wyglądał oryginał z którego aparat stworzył ruch wody (w Lr był de facto bardziej retusz i drobne poprawki).
39.
![]()
Ostatnio edytowane przez Bangi ; 28-07-2024 o 23:23
Ostatnio edytowane przez Bangi ; 08-09-2024 o 23:17
Ostatnio edytowane przez Bangi ; 09-09-2024 o 08:07
Super foty.
Technicznie rzecz biorąc waśnie dlatego unikam ogniskowej 50mm. Tło i bokeh w nieostrościach, jakie generują niektóre 50-tki na pełnym otwarciu jest dla mnie niezjadliwe i tu właśnie mamy przykład strasznie "nerwowego tła" (niektóre szkła systemu Fuji FX cechowała ta sama wada). Osobiście wolę zwykłe delikatne (niektórzy piszą "maślane") rozmycie ze szkieł np: 85mm (przykładowo moja Sigma Art 85 mm f/1.4 DG DN Art ma 11 listków przysłony). Jeśli jednak chcę bardziej "ostry" bokeh na krawędziach obiektów będących w nieostrości to wolę swojego Pentacona 50 mm f/1.8 na M42 (6 listków przysłony).
Jest to również pochodna tego, że Canon EF 50mm f/1.2L USM ma jedynie 8 listków przysłony a najnowsze konstrukcje mają ich 12 (np: Canon RF 50mm f/1.2L USM ma już 10 listków przysłony). Liczba i kształt listków przysłony wpływa tylko i aż na kształt rozproszenia każdego “punktu” będącego poza głębią ostrości. Najmocniej to widać na jasnych punkach będących na ciemnym tle. Do tego dochodzi jeszcze kwestia dyfrakcji czyli załamywania się światła na krawędziach listków.
Ostatnio edytowane przez candar ; 09-09-2024 o 09:06
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com