Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Kicha. Z tego co mówią ploty to ta firma, która kupuje jest specjalistą od rozczłonowywania i sprzedaży firm po kawałku.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Ankieta:
Której firmy fotograficznej nie będzie do 2025 roku? https://www.sonyalpharumors.com/just...gone-til-2025/
![]()
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Biorąc pod uwagę, że dział foto Olympusa od lat przynosił straty dziwić może jedynie, że stało się to tak późno.
Dla wszystkich miłośników fotografii wiadomość zła, a dla użytkowników systemu mikro 4/3 bardzo zła. Ja sam rozważałem wejście w system ze względu na perełki takie jak 75/1.8, ale zwlekałem i teraz szanse na to maleńkie.
Szkoda. Olympus robił bardzo fajne aparaty, np. OM-4Ti czy mju II. Sam używam 35RD do dziś.
No ale to były analogi. W cyfrze już od długiego czasu odpuścili sobie większość R&D więc nie jest to zaskoczeniem.
Wg mine Olympus być może zrobił błąd próbując robić profesjonalne aparaty dla bardzo, bardzo wąskiej grupy fotografów. Błąd polegał na tym, że miały one małą matrycę a wysoką cenę (E-M1X) i raczej niewiele ludzi zdecydowałoby się na zakup takiego sprzętu, tym bardziej, że aparaty z większym sensorem nie są od niego droższe.
Wydaje mi się, że w czasach kurczącego się rynku i mizernych marż, producenci sprzętu foto będą musieli się chyba skupić bardziej na tym w czym są naprawdę dobrzy w swojej wąskiej niszy.
Np. Olympus i Panasonic powinni raczej budować małe, lekkie aparaty do których jest sporo małych i lekkich szkieł. Fuji pozostałby sprzętem do street photo i video, bo raczej nie mają po co pchać się np. w fotografię sportową (z braku dobrego AF i długich tele). Canon może z kolei jeszcze długo dominować stadiony i śluby (tu razem z Nikonem). Sony jako jeden z niewielu który buduje własne matryce będzie pewnie nadawał rytmu całości i przypasi pixel-peeperom. Zostaje jeszcze też Leica produkująca biżuterię.
Taka specjalizacja dałaby jakąś szansę przetrwania większości. Tyle, że i tak będzie pewnie zupełnie inaczej bo nasze spojrzenie jest może i właściwe na rynku europejskim czy amerykańskim, za to w Japonii nie ma pewnie kompletnie racji bytu.
ale czego żałować
gdyby byli chętni na ich produkty to by działali dalej
Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?
Cham się uprze i mu daj. No skąd ja wezmę, jak nie mam!
Szkoda. Analogi i szkła OM mieli świetne. Do dzisiaj obiektywy OM przez adapter spisują się dobrze. Niestety matryce 4/3, m4/3 to był słaby pomysł. Puszki robili bardzo fajne ale matryca wyraźnie odstawała od konkurencji.
Matryca parametrami jest z gruba OK zakładając, że konkurencja to inne m4/3 np. Panasonic.
Wielkość matrycy jest krytyczna jeśli chodzi o bokeh. Żeby zrobić fotkę jaką daje taniutki 50/1.8 na FF trzeba szkła m 4/3 typu 25/1.0 a ono taniutkie nie będzie. Dziś to, co odróżnia obrazek ze sprzętu od obrazka ze smartfona to głównie bokeh.
Tylko jako sprzęt podróżniczy ta wielkość matrycy się obroni.
Formuła puszki retro z matrycą m4/3 nie trafia moim zdaniem do ewentualnego adresata czyli kogoś, kto działał na analogu (FF).
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200