Po dwóch miesiącach fotografowania R6 przyzwyczaiłem się do używania ekraniku tylko jak grzebię w menu.
Jak nie muszę tam zaglądać, to go w ogóle nie otwieram.
Wszystkie podstawowe zmiany parametrów można swobodnie wykonywać bez odrywania oka od wizjera.
Oczywiście to jest bardzo subiektywne podejście, takie przyzwyczajenie po analogach.
Moi drodzy, może mnie zjecie trudno.
Mam wrażenie, że rawy z R6 wyglądają jak gówno. Za nic nie mogę ich obrobić aby efekt mnie zadowalał.
Pliki zaczynają dopiero wyglądać jak otworzę RAWa w canonowskim programie Digital Photo Professional. Niestety ten program jest całkowicie nie użyteczny ze względu na swoją toporność. Nie wyobrażam sobie pracować z 3000 plikami. Sam eksport jednego jpg trwa stosunkowo długo.
Jest jakis sposób aby to ogarnąć? Może tyle lat siedziałem w jaskini, że już nie wiem jak to się robi. Nie ściągnąłem jakiegoś kodeka czy co...
Wrzucam Wam zrzut ekranu. Po lewej DDP po prawej camera raw.
![]()
Nie wiem jak w r6, ale r classic ma kiepskie profile w LR/camera raw. Adobe są sprane. Najlepiej działa na camera standard.
3xEos R | 16-35L 2.8 III | 16-35L 4 IS | 24 1.4 art |35L 1.4 II | 50 1.4 art | 50 2.5 MACRO | 85L 1.4 IS | 85 1.4 art | 135 1.8 art | 70-200L 2.8 IS II | 70-300L 4-5.6 | 6x430ex rt III |
Powszechnie opisywana przypadłość LR, że ma problem z poprawną informacją z RAW-ów Canona i dlatego wgrywa się profile aparatu, z tego co wyczytałem, to Capture One radzi sobie lepiej - to jeden z takich głosów: https://fotoblogia.pl/7865,adobe-lig...sci-fotografii. Na razie nie wyrzucaj aparatu, poczekaj aż odezwie się jakiś praktyk od profili![]()
P.s.
Na plus DPP - ładniej skorygował krzywizny.
Ostatnio edytowane przez totamten ; 18-03-2021 o 09:30 Powód: Dodatkowa informacja
Nie da się wgrać profilu z aparatu do LR. A nawet jeśli to nie jest takie proste, bo program ma też swoją interpretację obrazu i różne dodatkowe algorytmy. To nie jest tylko kwestia krzywych. Udało mi się kiedyś podgrać profil Canona (z DPP) do C1, ale obrazek był całkowicie inny a po kilku ruchach suwakami program się resetował.
Ogólnie temat często wraca. Oczywiście warto spróbować C1 lub innych odrawiaczy lub zwyczajnie poszukać alternatywnych profili do Adobe.
Miłego dniamoja www
Jeden plik, to jest JPG drugi, to jest DNG, nie wiem czy jest sens porównywać te pliki. To po pierwsze, po drugie jeżeli różnica pomiędzy nimi jest aż tak dyskwalifikująca, żeby jeden nazywać g...... to proponuje zająć się czymś innym, pozostawić fotografie na boku. Wywołując ten sam CR3 z R6, w DPP i Camera RAW, bez ingerencji w te programy, jest niewielka różnica, ale wg mnie z Camera Raw jest NIECO LEPSZY. Zdanie subiektywne, bo to kwestia gustu.
Jak wyżej! Proponuję od razu przejść na C1 https://www.captureone.com/en/explor...BoCuycQAvD_BwE
Używam od dawna i jestem bardzo zadowolony.
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Mhm, tak xd
Zmień pracę wez kredyt xddd
Jeden jest jpg bo z DDP nie będziesz mieć podglądu zmian na Rawie w bridgu a chciałem dać porównanie.
Ogólnie zobaczę ten O1 ale na razie jak dla mnie R6 jest dyskwalifikowana na zlecenie przez kolory. 16? letni 5Dmkii miażdży pod tym względem ta r6
Ten przykład to jeszcze pikuś. Może potem wrzucę coś jeszcze.
Ogólnie to jakaś padaka że nigdy w testach o tym nie piszą
--- Kolejny post ---
Czy to działa z bridgem aby w nim robić selekcję?
I wtedy dng czy cr3?