@Bechamot ma całkowitą rację. Nie widzę możliwości pracy non stop w takich warunkach przy fotografii produktowej ze światłem ciągłym i tym bardziej przy żarówkach, czy też świetlówkach. Podobne zdanie mam na temat zdjęć produktowych robionych telefonem. Nie da się obejść niezniekształceń , zafarbów i przekłamania kolorów (kilka godzin pracy nad jednym zdjęciem) a pierwsze co zrobi klient - to zareklamuje taki produkt i będzie miał całkowitą rację, bo towar ze zdjęcia nie będzie zgodny z tym ze zdjęcia. O tym , że zdjęcia warto robić na żywych osobach potrafiących ładnie zaprezentować produkt też pisałem
Tylko światło błyskowe, lustrzanka , dobrze dobrany obiektyw (aby nie było przerysowań) oraz poprawny WB dadzą powtarzalność i poprawność zdjęć.
Serio, serio. Robiłem wielokrotnie zdjęcia z modelką z jedną lampą, blendą srebrną i aparatem fotograficznym "na gotowo" w salonie z ciuchami, gdzie wszystkie jpgi z aparatu od razu szły do właściciela ciuchów. Wszystko było naświetlone w punkt. 4 godziny zdjęć, wszystko bez poprawek i żadnej dodatkowej postprodukcji.
ps. @janinka915 - zasadniczo to manekin stricte krawiecki na Twoim zdjęciu MZ https://www.canon-board.info/threads...=1#post1410208 słabo nadaje się do zdjęć produktowych, ale to moje zdanie bo używałem manekinów całościowych, które są dużo lepsze do prezentowania ubrań.
BTW - ostatnio modna jest fotografia ubrań typu "duch" http://foto-produktowa.pl/fotografia-ubran-typu-duch/
A o poprawnym oświetleniu pisałem na początku: https://www.canon-board.info/threads...=1#post1410159
Tak na odstresowanie założyciela wątkuOczekiwania vs rzeczywistość
![]()