niestety canon zaliczył kompletna kompromitację jeśli chodzi o jakość video, stosuje niski bitrate ze słabym kodekiem zobacz to video:
https://youtu.be/-YZpXZ8DMno?t=125
Po lewej masz obraz po kompresji canona po prawej po kodeku z youtuba, canon wycina wszystko z obrazu, cienie, ostrość, zakres tonalny
magic latern częściowo rozwiązuje ten problem ale można nagrać tylko 2 minuty![]()
Ostatnio edytowane przez taniFotograf ; 02-05-2020 o 13:26
ogólnie to sie z tym zgadzam ale w tym szczególnym przypadku (i tak będzie równiez w innych porównaniach z GH4) "cóś" nie zadziałało prawidłowo - prawdopodobnie zbyt daleko posunieta kastracja produktów naszej ulubionej firmy porównywanych z GH4
- w video są deleko bardziej (niż w foto) idące możliwości przycięcia funkcjonalności produktu i niewielka różnica rozmiaru matrycy pomiędzy matrycą wielkości paznokcia a niewiele większym apsc przestaje mieć istotne znaczenie.
Porównujemy body o masie i posturze EOS R z malutkim sensorkiem w środku ze zminiaturyzowanymi aparacikami klasy M50, z większym sensorem i w dodatku tańszymi o połowę.
Nie mają one akurat jakichś funkcji wideo bo nie było na to zbyt dużego parcia. Z tego co słyszę to amatorzy z M50 z trudem ogarniają te możliwości wideo, które są dostępne (jestem w tej grupie).
GH4 i GH5 są cenione za rozbudowane funkcje wideo i tyle. W ten sposób Panasonic mądrze ratuje poroniony pomysł z formatem MFT.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Nabiera znaczenia jak masz coś sfilmować w ciemnicy. Kiedyś używaliśmy w teatrze tych panasów i to jest tragedia. Co z tego że funkcje trochę jak w kamerze (choć i to dyskusyjne) jak po podbiciu iso jest kasza i zero DRa. Wystarczy że świetlik mocniej zaświeci i masz wyżarte światła albo smołę w cieniach. Nie chciałbym czymś takim pracować na co dzień. Być może mam zbyt duże wymagania ale pisanie, że to cud miód i orzeszki też powinno mieć swoje granice. Mam wrażenie że moja leciwa już kamera reporterska jedynie słusznej firmydaje lepszy obrazek - o funkcjonalności to nie ma co nawet pisać bo to miazga.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
mało filmuję (ale chcę więcej bo film to największa ze sztuk jak mawiał Lenin, a ostatnio wolę nakręcić dokumentacyjne "tu byłem tu ......" od zrobienia dokunetacyjnych zdjęć) ale oglądałem sporo filmów 4K z panasonika troche nmiej flagowego niż GH4 i moim zdaniem były niezłe - napiszę coś co zawsze piszesz przy moich postach kiedy opisuję że jak założę bigstoppera na cropowy korpus canona to dostaję kolorową sraczkę i cienie ze słabym detalem (a ogólnie wzorek w szumie i kolorową sraczkę to widzę nawet na iso 100 bez bigstoppera) - może warunki w których używaleś panasonika były zbyt trudne i na takie warunki porzebujesz lepszego sprzętu - może takie warunki to nisza i jakieś promile potrzeb filmowców, podobnie jak mocne filtry nd to nisza i jakieś promile zdjęć![]()
Ostatnio edytowane przez mirror ; 02-05-2020 o 21:19
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner