Pozwolę sobie wrzucić swoje 0,03 na temat turbo diesli.
Ogólnie: TDI = Turbo Diesel Intercooler, w odróżnieniu od TD = Turbo Diesel.
Różnica polega na schłodzeniu powietrza dolatującego, co umożliwia zwiększenie mocy i zwiększa żywotność turbiny. Z tego, co słyszałem turbo bez intercoolera było bardzo podatne na uszkodzenia; nowa turbina kosztuje ok. 10kPLN.
VW/Audi/Seat/Skoda nie ma common rail, tylko pompowtryskiwacze. W obydwu przypadkach paliwo jest wstrzykiwane bezpośrednio do cylindrów pod jednakowym ciśnieniem. Grupa VW/ Audi po prostu używa swoich rozwiązań i nie "kupiła" rozwiązań Common Rail od (chyba) Boscha.
Scooter, gdzie słyszałeś, że VW odchodzi od pompowtryskiwaczy? Wydaje mi si, że wszystkie aktualne "topowe" diesle grupy VW/Audi: 2,0 TDI 16V i 3,0 TDI V6 są właśnie na pompowtryskiwaczach i są dość udanymi konstrukcjami (u mnie w firmie takie latają i nikt się nie skarży).
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Przeprogramowanie, w zależności od samochodu, firmy i rabatów1800-2500. Skrzynka jest droższa: 2500-3000.
Ostatnio edytowane przez tomalxx ; 30-08-2007 o 22:55 Powód: Automerged Doublepost
Toyota Corolla wagon(E11) 2.0 D4D(Wersja 90 KM) 2001r.
Passat B2 warriant
W życiu liczą się tylko chwile a ja wciąż uczę się je zatrzymywać
toyota avensis d4d 180
[SIGPIC][/SIGPIC]
Canon EF 17-40 f/4 USM L|Canon EF 70-200mm f/2.8 IS USM L
Canon EF 50mm f/1.4 USM|Canon Speedlight 580ex|SLIK PRO700DX
Już do zeszłego roku (jakoś wcześniej zapomniałem o zmianie napisać) zamiast cienkim rozbijam sie Asterką II 2.0 DTI (100KM).
Może rakietą nie jest (bo do setki ma 11,2s) ale na trasę bardzo przyjemne autko (VI: 60-100: 9,7s i na V 80-120:13s). I to przy spalaniu w okolicach średnim 5,8ON.
Ostatnio edytowane przez Zigi ; 01-09-2007 o 01:52
40D, c10-22, c15-85, c50/1.4, 70-200L4, 400L5.6, RUP43, Sherpa 600R +inne graty...
Moje wiekowe zdjątka na CB & na obiektywnych - zapraszam
czym aktualnie jadę ?
a. autobusem
b. tramwajem
c. CZOSNKIEM