Bardzo cenne uwagi.
Czyli jak pokazać/porównywać wpływ 2 różnych systemów/zestawów (producent, rozdzielczość matryc, jakość obiektywów) na wyniki/efekty na zdjęciu.
Tylko dwu różnych systemów/zestawów a nie wpływ oprogramowania.
Konkretnie, w punktach proszę, chętnie zastosuję.
jp
--- Kolejny post ---
Czyli jak podepniesz do Twojego aparatu obiektyw o mniejszej ostrości to na zdjęciu w necie zobaczysz mniejszą ostrość na zdjęciu.
A jak podepniesz obiektyw o większej ostrości to nie zobaczysz na zdjęciu w necie "niczego zauważalnego" ?
jp
--- Kolejny post ---
ok, ale RAW to ponad 43MB.
Podaj na priv adres pod który mam przesłać
jp
--- Kolejny post ---
Koledzy nie są jeszcze w świecie matryc R (i o dużej rozdzielczości, obiektywów dla tych matryc) do czego innego są przyzwyczajeni, co innego jest dla nich normalne.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 08-04-2020 o 22:06
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Pokazuję i objaśniam. Punkt pierwszy i ostatni, bo więcej nie trzeba!
PRZECZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM TO, CO NAPISAŁEM WCZEŚNIEJ https://www.canon-board.info/threads...70#post1407870
BTW - jak idziesz do łazienki to też potrzebujesz rozpiski w punktach na temat tego, co tam będziesz robił ?
Krótko pisząc! nawet kolejne zdjęcia zrobione tuż po sobie, o ile będą się różniły w zakresie ekspozycji świateł i cieni będę całkiem odmiennie obrabiał w programach graficznych. Jeśli dodamy do tego różne systemy różnych producentów, różne matryce o różnych rozdzielczościach , rożne profile kolorystyczne , różne poziomy wyostrzania bazowej foty oraz różne obiektywy wyjdzie zylion czynników wymagających odmiennego potraktowania otrzymanego zdjęcia w postprodukcji.
Nikt rozsądny nie pracuje na tych "samych domyślnych ustawieniach" w programach graficznych przy fotach z różnych aparatów, obiektywów i matryc. Gdybym chciał na identycznych ustawieniach w tym samym programie graficznym obrabiać foty z Canona , Fuji i z Sony - to lepiej dla mnie byłoby od razu zająć się uprawianiem w ogródku groszku i marchewki.
ps.
To już znamy: „Żadne krzyki i płacze nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne" - proszę, nie idź tą drogą...
Ostatnio edytowane przez candar ; 08-04-2020 o 22:38
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Nie rozumiesz poco jest ten test.
Dobierając w dobrym oprogramowaniu inne ustawienia dla każdego zestawu (matryca, obiektyw) można doprowadzić do tego że zdjęcia z różnych zestawów będą wyglądały tak samo albo tak jak chce "obrabiacz"
W #1 :
a.
zdjęcie 1 i zdjęcia 2 to ten sam plik CR2 wywołany różnymi wersjami oprogramowania (PS)ACR przy tym samym ustawieniu by zobaczyć/porównać wpływ wersji
b.
zdjęcie 2 i zdjęcie 3 to wywołanie w tej samej wersji (PS)ACR w ten sam sposób pliku CR2 i ARW w tym samym domyślnym ustawieniu by zobaczyć/porównać wpływ sprzętu (obiektyw, matryca, tworzenie pliku RAW) na zdjęcia
Domyślne ustawienie to takie gdzie brak (prawie) wszelkich krytycznych korekcji (odszumiania, wyostrzania, ....) przy wywoływaniu, wpływu na wygląd zdjęcia.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 08-04-2020 o 23:57
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Nie , nie rozumiem sensu Twojego testu.
To nie jest żaden test, a jedynie pokazanie oczywistej rzeczy, że wołanie RAWów z różnych aparatów na tych samych ustawieniach jest bezsensowne.
Kolejna sprawa to masz zdjęcia z różną ekspozycją (fota nr.3 była wykonana w pełnym słońcu).
No i życzę powodzenia w udowodnieniu założenia, że zdjęcia z różnych zestawów będą wyglądały tak samo przy dobraniu "innego ustawienia dla każdego zestawu (matryca, obiektyw)". Przykładem mogą być zdjęcia, które robiłem aparatami Fuji z matrycą X-Trans, która ma inną budowę od tradycyjnych matryc Bayera i nawet DxOMark ma problem z testowaniem tych matryc. Widzę różnice w obrazku z tych matryc i niezależnie od tego, czy i jaki program graficzny się wybierze będą się różnić od matryc innych producentów.
Ostatnio edytowane przez candar ; 09-04-2020 o 00:06
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
robertskc7
W ramach #zostańwdomu, przy "czyszczeniu" zapchanego archiwum plików zdjęć zainteresował mnie problem wpływu rozwoju technologii foto i rozwoju oprogramowania na wygląd zdjęć prezentowanych w necie, stwierdziłem że może warto to pokazać, stąd ten wątek.
Jak to wygląda na dużych wydrukach widzę u siebie na ścianach, mam/wiszą porównywalne rozmiary wydruków zdjęć z różnych lat/aparatów
Fajnie że zaproponowałeś współpracę, doumiem(y) się czegoś więcej.
Propozycja procedury testu.
1. Ten sam plan
Na przykład ja lub Ty stworzymy plik strony tekstu A4 o różnych wielkościach czcionek, prześlemy i ten sam plik obaj wydrukujemy
2. To samo ujęcie
Ustalimy jaką ogniskową i z jakiej odległości itd. .. Ty i ja zrobimy zdjęcie strony i wymienimy się plikami RAW
3. "To samo" wywołanie/obróbka
Każdy z nas wywoła/obrobi oba pliki tak samo
4. Ta sama prezentacja
Ustalimy jak zaprezentujemy wyniki/oba zdjęcia i zamieścimy je, Ty i ja w tym wątku
Zobaczymy więc jak/czy na zdjęciach w necie widać wpływ różnego rodzaju sprzętu (matryce, tworzenie pliku RAW, obiektywy) i różnego softu/wywoływania.
Jestem bardzo ciekaw co wyjdzie
Uwagi do propozycji procedury ?
jp
PS
Może ktoś się dołączy, byłoby wspaniale
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 09-04-2020 o 08:11
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
JP na początek wyślij swojego rawa przez https://www.wesendit.com na email robert.zbiec(malpa)gmail.com wrzucę go tutaj wywołanego c1 o dłuższym boku 1200pix. Ty zrobisz to samo i zobaczymy co dalej![]()
ok, ale to nam tylko unaoczni czym różni się na prezentacji w necie wywołanie pomiędzy C1 a ACR.
Trochę mało.
Znacznie bardzie interesuje mnie jakie są różnice na zdjęciach w necie z powody różnicy sprzętu.
jp
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/