No właśnie to jest trochę mit, że szumu da się pozbyć w całości. W szczególności przy długich ekspozycjach szum w dużym stopniu pochodzi z samej fizyki światła a nie matrycy - ciężko to będzie przeskoczyć. Oczywiście jak kiedyś w dalekiej przyszłości pojawią się używalne matryce pixel-counting to będzie dopiero przełom w rejestracji obrazu bez szumu szczególnie w bardzo słabych warunkach oświelteniowych.
Tym nie mniej liczę, że mk2 utrzyma dość elegancką charakterystykę szumu R5-ki przy znacząco szybszym odczycie.
p,paw
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
w całości nawet nie, ale już kilka opinii słyszałem że powyżej 3200 w R5 to już się zastanawia czy tyle ustawić
a mi powieka ma nie drgnąć gdy jadę w okolice 8-10k
może to zależy od percepcji, tolerancji na szum, jak u Bangiego, nie wiem..
Sterowanie AF okiem w fotografowaniu grup ludzi jest absolutnie genialne, używając tej funkcji ma się kontrolę nad finalnym efektem, w reporterce szeroko rozumianej też się przydaje, do spottingu całkowicie zbędne, "100" lat temu w Eos-ie 5 to była lipa, w R3 działa perfekcyjnie, nawet przez ciemne okulary, to bezwzględnie super narzędzie w rękach fotografującego.
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
https://www.dpreview.com/reviews/can...initial-review
Że tak powiem, tyłek raczej nie urwany ;-)
p,paw
Ostatnio edytowane przez pawel.guraj ; 17-07-2024 o 12:15
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 25-11-2024 o 17:06
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||