Jak długo używasz Sony?
Nie chciałem pisać, że kobiety, ale skoro podniosłes temat, to tak. One nie chcą sie zajmować funkcjami aparatu, nie próbują ich zrozumiec itd. Obojetnie jaki aparat mają w ręku i jakiego systemu. Problem jest gdy mają Sony, bo wtedy wszyscy pomagający sa bezradni, no chyba, że ktoś z nich ma Sony. Nawet wtedy wychodzi na to, że nie ogarniają swoich body. Naprawdę mało kto ma Sony, wbrew zapewne przekonaniom większości dyskutantów na forach.
Ja używam często trybu M ustawiając przysłonę i czas oraz Auto-ISO. Kiedyś sie z tego śmiałem. Mając przyzwyczajenia z D800 często używam zbyt krótkiego czasu nie bojąc się, że aparat pracuje w zakresie do 400 ISO, a jak jest słabe świato to pozwalam sie ruszać do ISO 1600, nawet czasami 3200. Pracuję wyłącznie na migawce mechanicznej i żałuję, że jest taka cicha. Szkoda że dźwiek można sobie wybrać w body typu Z9, bo bym chciał mieć np z D5.
Co ty. Nawet w lustrzankach menu to koszmar. Jak wspominałem sporo ludzi nadal pracuje lustrzankami (A77, A9) choć w Sony poszły dawno temu do lamusa, ale są tanie. Wszyscy polecają Sony to potem ktoś kupuje ... lustrzankę Sony, bo nie wie, że bezlustro to co innego. Tutaj ludzie dyskutują co kupić. Ale na forach nie ma większości "zakupowiczów", nawet na FB pytają o wszystko po fakcie. Częsta sytuacja: Przed kursem ktoś kupuje aparat. To nie jest FF za 6 tys za body ze szkłami przekraczający 10 tys. To jest zakup za góra kilka tysięcy. I bywa to kompakt z ciemnym megazoomem, często bez trybu M, bez RAW, co gorsza bez sanek na lampę błyskową. I prowadzę zajęcia z fotografii ludzi w studiu na świetle błyskowym, a tu aparat bez sanek na nadajnik radiowy, bez trybu M. Zajęcia terenie, we wnętrzach - mała matryca, kiepskie ISO, ciemne szkło. Tu się możemy mądrzyć, ale gro fotografów nie pracuje na bezlustrach FF z ostatnich paru lat. Używają 60D, 5D mk2 itp i jak to mają to się cieszę, bo idzie na tym pracować.
Kłopot w dyskusji polega na tym, ze dyskutują osoby ze sporą wiedzą, nie biorąc pod uwagę, że inni (zdecydowana większość) ma bardzo ograniczoną wiedzę, zna sprawy jedynie podstawowe (ekspozycja, ISO, zna jeden tryb AF, nie ogarnia zmiany ilości pól AF itd).