Poczekajmy na wyniki testów.
Różnica w filozofii stabilizacji pomiędzy Sony i Nikon a Canon i Panasonic polega na innym podziale zadań.
U Sony i Nikona jest ścisły podział jeśli i body i obiektyw mają stabilizację, body zawsze tylko stabilizacja x,y i obrót a obiektyw zawsze tylko pochylenie i odchylenie od od osi obiektywu.
U Panasonic i Canon body ingeruje/współpracuje dodatkowo w/z pochyleniem/odchyleniem z obiektywem co ma zalety ale i wady.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 11-07-2020 o 18:55
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Sony jako jedyny producent ma bagnet o tej średnicy. Wiadomo jak działa stabilizacja: rekompensuje ruch aparatu, przesuwając matrycę. Wychylenie matrycy poza obrys bagnetu spowoduję winietę.
@sven Popieram! Nikt nic musi! Canon wypuścił dwie doskonałe puszki R5 i R6! Kogo będzie na nie stać to je kupi i będzie się cieszyć doskonałymi zdjęciami. Osobiście to wychodzę z pułapu ekonomicznego. Być może skusiłbym się na R6, ale sensu ekonomicznego nie widzę żadnego , a i poprawy jakości swoich zdjęć zapewne również nie zobaczę, to i po co ?
--- Kolejny post ---
Zgadzam sięCzytając różne fora w większości przeważają cyferki i tabelki onanistów sprzętowych, którzy muszą mieć w rękach najnowszy sprzęt od razu po premierze. Wielokrotnie pisałem, że dla wielu fotografów nie ma żadnego znaczenia jakiego producenta puszki używają oraz jakie szkła dopinają. Często , gęsto pochodzą od różnych producentów i to całkiem dobrze działa, jak cała elektronika obecna w dowolnym sprzęcie codziennego użytku pochodząca od różnych producentów.
Ostatnio edytowane przez candar ; 11-07-2020 o 19:39
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
a jak ma wypaść znaczy jaki czas na jakiej ogniskowej będzie dobry? widziałem film na którym facet pokazywał zdjęcie na 1/4s (chyba bo słabo zapamietałem więc mogę się mylić) ale dość szeroko było - to nie jest jakiś wybitny wyczyn chyba że ten korpus robi to w trzęsacych się rączkach za każdym razem
jeszcze dużo wody upłynie wiśle zanim stabilizacja utrzyma aparat przez minutę więc ja statywu raczej się nie pozbędę
aparat ma wyglądać jak aparat i działać jak aparat (np. mieć af-on)
aku, przegrzewanie ogolnie to niewiele zmieni (może dla bardzo konkretnych zastosowań) - a w wersji II zawsze coś mogą obciąćjuż kombinują co
![]()
Ostatnio edytowane przez mirror ; 11-07-2020 o 22:22
Osobiście dla mnie, kwestia wydajności baterii nie jest kluczowa. Dopóki bateria ładuje się szybciej niż jestem w stanie ją rozładować wystarczają mi dwie + powerbank o wielkości dostosowanej do warunków wyjazdu. Oczywiście są zastosowania, w których liczba zdjęć na 1 baterii ma decydujące znaczenie, ja ich nie uprawiam.