Pokaż wyniki od 1 do 10 z 48

Wątek: Aparat typu R w firmie / zastosowania.

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar candar
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Chrząszczyrzewoszczyce, Powiat Łękołody
    Posty
    3 394

    Domyślnie Re: Odp: Aparat typu R w firmie / zastosowania.

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Na ISO12800 tak to wygląda "organoleptycznie", bez wykresów:
    Zapoznaj się proszę jeszcze ze znaczeniem terminu "autopsja". Podpowiem: (stwierdzenie czegoś poprzez własną (naoczną) obserwację; oględziny). Nie obraź się przypadkiem, ale kreowanie "własnych" opinii na podstawie wykresów i testów innych osób bez faktycznego sprawdzenia na posiadanym fizycznie sprzęcie (m.in. te same obiektywy podpinane przez adapter systemowy) i porównania wyników końcowych mija się mocno z realiami, które widać przy obróbce RAWów z powyższych aparatów.

    Nie wiem co chcesz udowodnić, ale mogę Tobie przyznać rację abyś spokojnie spał w nocy. Tak więc niniejszym informuję, że masz rację, EOS RP to doskonały aparat. Zadowoliłem? Było miło, pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez candar ; 06-02-2020 o 23:20
    Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6 obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com

  2. #2

    Domyślnie Odp: Re: Odp: Aparat typu R w firmie / zastosowania.

    Cytat Zamieszczone przez candar Zobacz posta
    Spoko. Obleć foty ślubne w ciemnym gotyckim kościele na ISO 12.000-25.000 aparatem sprzed dekady bez żadnych lamp błyskowych (bo tak się teraz działa).
    To teraz jest taka norma? Ja nie słyszałem by ktoś robił ślub na takich ISO. 6400 - OK, 12.800 tylko momentami. I wtedy nie trzeba wyciągać 5 EV.
    Kolejna ważna rzecz. Ja nie słyszałem by fotograf dobierał sprzęt pod 1% zleceń. Nie kupuje się Hasela by zrobić kilka sesji. To się nie opłaca. Nie kupię A7mk3 na max 3 śluby w roku.
    Nie dysponując odpowiednim sprzętem można nie przyjmować zlecenia. To prosta kalkulacja.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar candar
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Chrząszczyrzewoszczyce, Powiat Łękołody
    Posty
    3 394

    Domyślnie Re: Odp: Re: Odp: Aparat typu R w firmie / zastosowania.

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    To teraz jest taka norma? Ja nie słyszałem by ktoś robił ślub na takich ISO. 6400 - OK, 12.800 tylko momentami. I wtedy nie trzeba wyciągać 5 EV.
    Kolejna ważna rzecz. Ja nie słyszałem by fotograf dobierał sprzęt pod 1% zleceń. Nie kupuje się Hasela by zrobić kilka sesji. To się nie opłaca. Nie kupię A7mk3 na max 3 śluby w roku.
    Zakładając, że fotografowie Ślubni (Ci z prawdziwego zdarzenia) dysponują szkłami o f/1.2 i f/1,4 z pewnością masz rację. Ale istnieje też druga strona medalu i zacytuję jednego fotografa ślubnego i jego przemyślenia: "Kupiłem więc dwa obiektywy które łącznie umożliwiały zrobienie zarówno szerokich ujęć i dobrych zbliżeń: szerokokątny NIKKOR 28-70 mm f/3.5-4.5 oraz teleobiektyw NIKKOR 70-300 mm f/4.5-5.6 . Jak się okazało już na pierwszym ślubie obydwa były nieużyteczne.". Później można się przewrócić czytając dalej: "W praktyce często trzeba korzystać z 1/20s. Jednak wtedy musimy wybrać moment, w którym postacie (główne) się nie poruszają (najczęściej młoda para stoi lub siedzi)."

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    Nie dysponując odpowiednim sprzętem można nie przyjmować zlecenia. To prosta kalkulacja.
    Jacku - genialna myśl. Takie założenie powinno obowiązywać we wszystkich usługach. Ale wiesz jak to jest w praktyce ? Podpowiem - kończy się zazwyczaj pożyczaniem własnych narzędzi fachowcowi, który przyszedł coś naprawić (lub zepsuć).
    Ostatnio edytowane przez candar ; 07-02-2020 o 08:51
    Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6 obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Re: Odp: Aparat typu R w firmie / zastosowania.

    Cytat Zamieszczone przez candar Zobacz posta
    Zapoznaj się proszę jeszcze ze znaczeniem terminu "autopsja". Podpowiem: (stwierdzenie czegoś poprzez własną (naoczną) obserwację; oględziny). Nie obraź się przypadkiem, ale kreowanie "własnych" opinii na podstawie wykresów i testów innych osób bez faktycznego sprawdzenia na posiadanym fizycznie sprzęcie (m.in. te same obiektywy podpinane przez adapter systemowy) i porównania wyników końcowych mija się mocno z realiami, które widać przy obróbce RAWów z powyższych aparatów.

    Nie wiem co chcesz udowodnić, ale mogę Tobie przyznać rację abyś spokojnie spał w nocy. Tak więc niniejszym informuję, że masz rację, EOS RP to doskonały aparat. Zadowoliłem? Było miło, pozdrawiam
    sytuacja jest oczywista , a wyjasnienie natychmiastowe.
    Wszystkie pomiary wykazuja , ze matryca sony ma wyzszy zakres tonalny.

    To jest mozliwe tylko wowczas jesli matryca ma NIZSZA czulosc , ale jednoczesnie nizej polozony prog czulosci.
    ( czulosc jest definiowana jak dI/dFi - czyli szybkosc zmian natezenia pradu w zaleznosci od zmian natezenia oswietlenia - dla szerokich DR zmiany te musza zachodzic wolniej , w przeciwnym wypadku przy niewielkich zmianach natezenia oswietlenia nastapilby przepal , zakres tonalny bylby waski )

    To oznacza , ze jest w stanie zarejestrowac zmiany natezenia oswietlenia przy nizszych natezeniach niz Canon , dla takiego samego szumu.
    Dlatego polozenie granicy dolnej wyznaczone jest przez poziom szumu - w najlepszym wypadku mozna przyjac = 1 ( tzn sygnal/szum =1).

    W partiach wyzszych szumy juz moga byc porownywalne , albo i Canon moze miec nizsze ( zeby przyrownac i powiedziec co jest lepsze , nalezaloby to zrobic dla tej samej rozdzielczosci obrazowania , gdyz sa one ze soba powiazane- wyzsza rozdzielczosc - wyzszy szum ).

    Jesli nie wykorzystujemy pelnego zakresu tonalnego matrycy , wowczas ten szerszy zakres jest bez znaczenia , a tym samym nie widzimy nizszych szumow w niskich cieniach , dlatego ze wychodza one poza zakres tonalny monitora przy normalnej obrobce. Natomiast Jesli musimy wykorzystac caly zakres tonalny matrycy , wowczas widac nizszy szum wlasnie w tych niskich partiach.

    Jako, ze matryce sony i nikona Maja wyzsze DR od matryc canona , wiec rzeczywiscie rozjasniajac glebokie cienie widzimy nizszy szum ( oczywiscie tym samym poziom szumu jest mniejszy ). Calkiem normalne zjawisko. Jesli C rozszerzy w nastepnych matrycach DR , musi spasc tym samym szum w niskich partiach swiatel , gdyz to oznacza , ze obnizono prog czulosci , bedzie mozna skuteczniej " wyciagac" niedoswietlenia .

    tak to dziala i nie chce inaczej.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •