Pokaż wyniki od 1 do 10 z 819

Wątek: [ Pezet85 ] - portrety

Widok wątkowy

  1. #10
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Pierwsze kroki w fotografii studyjnej

    Cytat Zamieszczone przez Pezet85 Zobacz posta
    Obejrzałem podesłany przez Ciebie filmik, przyznam szczerze że nie byłem tego świadomy.

    Co sądzisz o wyborze żarówki która będzie spełniać tylko indeks Cri? Większość żarówek które są dostępne mają tylko ten index podany. Szczerze powiem że jakbym miał wydać na jedną żarówkę pro powiedzmy 40-50 zł to nie ma sensu robić tej lampy, zbyt wysoki koszt.
    Znalazłem żarówkę Osram 5w 2700k z indexem Cri 95, koszt 11 zł.

    https://allegro.pl/oferta/zarowka-le...ource=facebook

    Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
    standardem w fotografii jest swiatlo o temp barw 5500 ( 5600 ) K
    CRI powyzej 90 - w granicach 96%

    zarowki fotograficzne , aktualnie wszystkie sa energooszczedne Maja takie parametry z tym, ze w sprzedazy sa duzej mocy - rzedu 70 -150 i wiecej wat.


    w sprzedazy sa ledy z cri wiekszym od 90 , ale trudno znalezc o temp b ok 5500 K.
    obawiam sie, ze nie znajdziesz latwo o niewielkiej mocy w oswietleniu domowym

    zarowki fotograficzne sa b dobrym zrodlem swiatla ale sa za duzej mocy do tego celu.

    nie obawiaj sie slowa " energooszczedne" , gdyz zarowki fotograficzne sa energooszczedne.

    swiatlo zarowe , bylo dosyc slabym zrodelm swiatla fotograficznego ze wzgledu na niska temp barwowa - 2500 - 2700 K.

    natomiast znajdziesz o mocy kilku wat lampy o 4000 K , ktore juz rozni sie niewiele od wzorcowego 5500 ( 5600 ) K.
    moc lampy led mnozy sie przez 7 by przeliczyc na odpowiednik mocy lampy zarowej.

    Latwiej znajdzisz lampy o tem 6000 - 6500 K i wysokim CRI - one sa troche " zimnawe" ( troche trupii kolor) , ale mozna mieszac ze swiatlem naturalnym pochmurnym.

    na szczescie cri powyzej 90 nie jest dzisiaj rzadkoscia wsrod Led.

    rzeczywiscie musisz zwrocic uwage by led nie byl taktowany czstoscia sieci , wowczas mruga , ( czego naocznie nie widac ) a na czasach naswietleniach ponizej 1/60 sek , migawka moze trafic akurat na faze nieswiecenia , czyli zdjecie bedzie nienaswietlone. To calkiem czesty przypadek dla takich lamp - kazde zdjecie byloby inaczej naswietlone.

    swiatlo zarowe o temp ok 2500K to kiepski pomysl , jesli chcesz wykorzystac swiatlo naturalne.

    przyklad lampy ktora daje sie zastosowac:
    https://www.amazon.de/VIRIBRIGHT-nat...YA8R2WDP0Q8CAD

    w dodaktku mozna regulowac jasnosc swiecenia - wystarzca 4 - 6 takich lamp.
    im blizej bedziesz 5500 K tym mniejsze problemy z balansem bieli , jesli chcialbys stosowac swiatlo mieszane - dzienne - sztuczne.

    zasada jest prosta - oswietlenie winno byc tej samej temperatury barwowej , po ty by uzykac prawidlowy balans bieli , chyba ze swiadomie wprowadzamy zafarb kolorystyczny.
    najlepie ok 5000 -5600K

    gdybys stosowal jakies male ledy w wiekszej liczbie , to mozesz stosowac o zroznicowanej temp barwowej , np 6500 K i dac kilka 3000 K by ocieplic swiatlo.W ten sposob poprawisz tez CRI

    mozliwosci jest bez liku.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •